2019-07-26, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Troligen för att de vet om att Assange är ett minfält speciellt efter att Ecuador har gått ut med att han har kopplingar till rysk säkerhetspolis.

https://washingtonmonthly.com/2019/07/15/ecuador-concluded-that-assange-has-ties-to-russian-intelligence/
Ska man tro på tidigare teorier här i tråden så kanske de var rädda för att Mueller skulle råka avslöja att Trump och Assange är tajtare än ålskinn och bara väntar på att Adsange ska utlämnas så Trump kan benåda honom...
Citera
2019-07-26, 18:03
Medlem
Citat:
Troligen för att de vet om att Assange är ett minfält speciellt efter att Ecuador har gått ut med att han har kopplingar till rysk säkerhetspolis.

https://washingtonmonthly.com/2019/07/15/ecuador-concluded-that-assange-has-ties-to-russian-intelligence/

Det kan vara så att republikanerna är medvetna om en utredning kring Assange och Ryssland och då vet att Mueller inte skulle svara på frågor om det. Och ett icketsvar skulle ju ge bort, kanske allt för lättvindigt, att en utredning om det pågår. De spekulationer som då skulle uppstå kan jag tänka mig att republikanerna vill undvika så mycket det bara går. Trumps prat om Ryssland och mejl har surnat lite med tiden.
Citera
2019-07-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Det kan vara så att republikanerna är medvetna om en utredning kring Assange och Ryssland och då vet att Mueller inte skulle svara på frågor om det. Och ett icketsvar skulle ju ge bort, kanske allt för lättvindigt, att en utredning om det pågår. De spekulationer som då skulle uppstå kan jag tänka mig att republikanerna vill undvika så mycket det bara går. Trumps prat om Ryssland och mejl har surnat lite med tiden.

Fast tanken med utfrågningen är ju göra ett spektakel av det, allting av vikt finns i rapporten, och utfrågningen tillför bara spektakel. Dvs, jag köper inte argumentet alls.
Citera
2019-07-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Fast tanken med utfrågningen är ju göra ett spektakel av det, allting av vikt finns i rapporten, och utfrågningen tillför bara spektakel. Dvs, jag köper inte argumentet alls.

Om det var så att det fanns en koppling mellan Assange, Trump och Ryssland så vill nog inte republikanerna diskutera det ämnet. Om det finns en utredning kring frågan så kunde inte Mueller svara heller, inte annat att han inte svarar. Men det är en ganska lös spekulation från min sida. Vet inte riktigt vad som skulle tala för det, mer än att det teoretiskt skulle kunna vara möjligt. Tror att det finns mycket att upptäcka kring WikiLeaks men inte nödvändigtvis att Trump är inblandad. Större möjlighet för att Ryssland är det då.
Citera
2019-07-26, 19:43
Medlem
Citat:
Federal prosecutors in New York who have lodged child sex trafficking charges against wealthy financier Jeffrey Epstein are investigating other “uncharged individuals,” a new court filing says.
Prosecutors earlier this month said that Epstein — a former friend of Presidents Donald Trump and Bill Clinton — worked and conspired with employees, associates and others “who facilitated his conduct.”
The Wall Street Journal reported that prosecutors have subpoenaed Epstein’s longtime personal pilots.
https://www.cnbc.com/2019/07/26/prosecutors-investigating-others-in-jeffrey-epstein-sex-traffic-case.html?&qsearchterm=epstein

Piloterna har naturligtvis en viss rädsla för att ljuga om saker och ting nu. De vill inte bli straffade för lögner. Om de inte är hotade eller deras familjer är hotade så kommer de att sjunga. Vilka andra som är uncharged individuals kan man spekulera i, men det kommer väl fram efter förhör med piloterna då fler åtal kommer, eller kan komma. Tycker att det hela är rätt osäkert då så mycket är på spel. Epstein kan vara död när som helst känns det som. Men det kanske är för sent ändå, men de som är nog desperata kan försöka med något ändå.
Citera
2019-07-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Men det visste man ju redan? Det var ju bara en enda stor palatskupp som misslyckades! Muellerutredningen kommer gå till historien på ett dåligt sätt.

Dina länkar funkar inte.

Det har bara inte hänt än. Tror du inte HRC kommer åtalas för något eller? Du är väl medveten om att hon är under utredning?

Hur vet du när Obama ljuger eller talar sanning? Eller NYT? Eller WAPO? Eller HRC? Eller Carl Bildt? Eller Stefan Löfven?

För ni begriper inget, ni kan inte föra ett logiskt resonemang och ni kan inte bedöma vilken information som är vettig.

Men framförallt är ni dryga, ja kanske inte du just nu då, men dina jävla sär till kamrater är inte här för att ta reda på något utan bara vara upp-i-ansiktet dryga. TDS har ni allihopa också, även om du förnekar det vilket kan vara sant för just dig, och det har man stött på alldeles för många gånger för att man ska orka bry sig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det då jag inte anser att jag är onyanserad.

Fast nu svarade du ju knappt på någonting av det jag skrev utan kom mest med egna frågor alternativt skrev om något helt annat. Men jag kan koka ner det i ett par kortare frågor:

Tycker du, precis som jag, att det var bra att brottslingar åkte dit tack vare Muellers utredning? 3 dömda är det väl uppe i nu tror jag? Eller var det "fel" personer som åkte fast? Jag tykcer iaf, oavsett vad utredningen handlade om, att det är bra att kriminella bestraffas.

Här har vi länken från förra sommaren med massa fel från Q:

https://www.dailydot.com/layer8/qanon-failed-predictions/

Om vi då tar exemplet: ”HRC detained, not arrested (yet)” Trodde HRC att hon var detained? För det kan väl knappast handla om den vanliga bortförklaringen att Q försökte lura Deep State? HRC och de i hennes närhet bör väl veta om hon var detained eller inte? Eller tror du att hon var detained och vad backar du upp det med i så fall?

Fråga två gällande detta: Hur vetni Q-troende när Q ljuger eller talar sanning när hen/de postar? Det har ingen lyckats svara på än, utan det närmaste svaret har varit att man vet när Q har rätt när andra, exempelvis media, skriver om det. Alltså måste även Q-följarna läsa det någon annanstans för att sen kunna avgöra om Q hade rätt eller inte. Verkar inte så effektivt och som att Q blir närmast överflödig ifall man måste vänta på att andra ska verifiera sanningen innan man kan lita på Q. (Ditt förra svar var bara en motfråga om något helt annat. Bemöt gärna det jag skriver).

Detta besvarade du inte heller: Varför är ni Q-följare är så känsliga för att vi andra tar upp när Q har fel? Vill ni inte ha hela bilden av Q? Varför är detta så jobbigt? Åtminstone jag tycker ju att hela sanningen ska fram och eftersom Q-troende inte tar upp Q:s fel måste ju någon annan göra det. Och precis som ovan tycker jag det är jättebra om Q har rätt om viktiga saker. (Ditt svar då var att vi skeptiker är dryga. Fast kanske inte jag. Men mina "sär till kamrater". Som du ser svarar inte det heller på mina frågor).

Svara gärna om du har tid och bemöt då gärna det jag skriver.
Citera
2019-07-26, 21:44
Medlem
Barr återupptar praktiserandet av dödsstraff på federal nivå, mitt under undersökningarna av "deep state" och allt vad det innebär.

Lär ju sätta hård press på alla man förhör, och underlätta möjligheterna att få folk att sjunga.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2019/jul/25/death-penalty-capital-punishment-us-justice-department-resumes-executions
Citera
2019-07-27, 00:57
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Äntligen vinner Trump kriget i Supreme Court on muren som han förutspått att han skulle vinna:

https://news.yahoo.com/u-supreme-court-lets-trump-223553207.html
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-07-27 kl. 01:03.
Citera
2019-07-27, 02:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Äntligen vinner Trump kriget i Supreme Court on muren som han förutspått att han skulle vinna:

https://news.yahoo.com/u-supreme-court-lets-trump-223553207.html

Det är bara o hoppas på att det inte sker någon form av terrorattack medan de organisationer som han tar pengarna ifrån har en tight budget.

För övrigt, jag väntar fortfarande på att du ska visa på att Clinton utreds och skall ställas inför domstol som du påstådde för ett par dagar sedan samt sa att du skulle återkomma med listor om.
Citera
2019-07-27, 03:46
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Det är bara o hoppas på att det inte sker någon form av terrorattack medan de organisationer som han tar pengarna ifrån har en tight budget.

För övrigt, jag väntar fortfarande på att du ska visa på att Clinton utreds och skall ställas inför domstol som du påstådde för ett par dagar sedan samt sa att du skulle återkomma med listor om.
Testa googla "Hillary Clinton Crimes". Jag är ganska säker på att Hillary Clinton har fler relevanta träffar om än du söker på "Donald Trump Crimes". Och det är med tanke på att Donald Trump har hela mainstream media emot sig medan Hillary Clinton har den med sig.
Senast redigerad av Pressombudsmannen 2019-07-27 kl. 03:49.
Citera
2019-07-27, 06:35
Medlem
Witch hunt again Hillary Clinton.
Hon blev väl friad från det hon anklagats för.
Men ändå så fortsätter det.
Witch Hunt!
Citera
2019-07-27, 06:37
Medlem
Deutsche Bank har många halvskumma och skumma klienter. Hade inte Ryssland med DB att göra?

Citat:
Of course, there’s more at play than just the pilots and what they saw. Earlier this week the New York Times reported that Deutsche Bank sold out Jeffrey Epstein to the Feds before his arrest. When you consider that Deutsche Bank spent years acting as Donald Trump’s favorite Russian money-laundering bank, it points to significant liability for Trump, one way or the other.
https://politicaldig.com/new-york-prosecutors-issue-new-subpoenas-on-donald-trump-jeffrey-epstein-scandal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in