2023-12-25, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ändå är Kasslern och DFS goda vänner, vad det verkar. Kanske är det inte så noga med principerna för varken DFS eller GK/AfS, svindlerierna går före allt.

Har Kasslern någonsin kommenterat påstådda kopplingar till Paulsson/nätverket?
Deras målgrupp är aningslösa boomers med gott om stålar, så det finns nog så det räcker till båda. Med tanke på hur isolerade båda föreningarna har blivit, så får de nog ta de vänner som erbjuds.

Jag tror inte att Kasselstrand har kommenterat det. Det började väl med Nya Dagbladets avslöjande, och därefter stämde Forsén in, och därefter Dan. Swebbtv tror jag kommenterade det i alla fall. Jag har något minne av att Stenlund och Wilgert har pratat om saken
Citera
2023-12-25, 21:28
Medlem
Offerviljas avatar
Jag vet faktiskt inte om det går att lita på Dan Eriksson och hans halvfinska stil. Dan är inte helt germansk och därför ganska lömsk och opålitlig, men nog gör han ändå mästerlig radio tillsammans med Magnus Söderman och Jalle Horn. Det fria Sveriges uppesittarkväll var som vanligt alldeles underbar. Frodi Midjord var gäst! Snygg-Frodi från Färöarna! Jag tyckte att Radio Nordfronts uppesittarkväll var mysig och trevlig, men Det fria Sveriges uppesittarkväll var på en helt annan nivå. Knulla mig i rumpan. Proffsmysighet dagen innan julafton:
Citat:
Äntligen är det jul, och framförallt: Äntligen är det dags för Det fria Sveriges uppesittarkväll igen! Det blir som alltid julmys, julmusik och julhistorier. Vi har även bjudit in prominenta gäster, både sådana från föreningen och sådana som är aktiva på annat håll.
https://www.youtube.com/watch?v=sd77IX9L9o0
Citera
2023-12-26, 18:39
Avslutad
Det roar mig att se skiten rasa samman runt DFS. Jag och många med mig skrev tidigt här i tråden att det hela var ett pyramidspel. I stort sett alla lämnar eller kastas ut av DFS och vännerna blir färre och färre. Hur länge till får Eva-Maria vara kvar? När bedömer Domänhajen att Skåneboomern är en belastning för föreningen som ska frysas ut? Är det när lånet till andra huset ska börja betalas tillbaka?

Jag ser ingen ”seger” för nationalismen i DFS framgångar. Tvärtom. Det är precis lika illa att bli uppskörtad av den snedögde eskimån som av vilken judisk bankir som helst. Därför känner jag ingen sympati för de svenskar som fortfarande är kvar i föreningen. Tecknen på vart det är på väg har haglat senaste fem-sex åren. Skambeläggningen när folk inte avstod grillkvällen och istället skänkte biffpengarna till den så kallade kampen. Det konstanta tiggeriet. Hur portarna för medlemmarna stängdes när pandemin dök upp, då fick var och en klara sig själva. Människor som från en dag till en annan försvunnit för att aldrig mer höras av. Sättet man körde ner Daniel psykiskt genom att låta honom bära hela radion ensam i över ett års tid för att sedan avpollettera honom i tysthet. Sättet man karaktärsmördade Jonas. Alla shady utgifter i föreningens ekonomi som sedan visat sig ha gått till korvrullningsmaskiner och åkgräsklippare. Fy fan, ärligt talat.

Svenskarnas Hus är genomruttet rakt igenom och mycket av skulden ligger på medlemmarna som accepterar att bli utnyttjade av de här clownerna.

Det värsta återstår garanterat. Det finns inte ett tvivel i min kropp över att Domänhajen och Svammelman kommer att lägga ner hela skiten, sälja båda husen, enväldigt besluta att alla pengar tillfaller deras nästa skumraskprojekt och sedan flytta mitt i natten. På morgonen står medlemmarna och Eva-Marie kvar med skulderna och ansvaret. Och det är faktiskt ännu värre än att bli blåst av en judisk bankir, för av juden förväntar man sig ett visst beteende.
Citera
2023-12-26, 19:06
Medlem
Offerviljas avatar
En lite rolig sak är att DFS uppesittarkvällar från 2021 och 2023 är exakt lika långa. De håller både på i 3 timmar, 11 minuter och 56 sekunder.

Förra året gjorde Dan Eriksson i direktsändning en rasutredning där det visade sig att han är över 40% finsk. Han är alltså nästan lika mycket mongol som vit. Det syns inte bara på hans utseende att han är främmande, utan det märks även på hans moral. Människor med så mycket icke-vitt blod i sig borde nog egentligen inte vara ledare för föreningar som företräder svenskar.

Hur ska vi göra nu då? Jag tänker dricka vin, röka cigaretter och gå omkring i mjukisbyxor ända till tolvslaget på nyårsafton, så får vi sen se hur vi gör med vår rasism, fascism och nazism nästa år. Just nu lutar det väl åt att jag ska bli så där gullig mot NMR igen. "Åh, vilken underbar aktion i Västerås. NMR är finast och bäst!"
Citera
2023-12-26, 20:05
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Det är tänkvärt hur judisk den nationella rörelsen är, hur stor acceptans och kärlek som finns till det judiska.

I uppestittarkvällen så argumenterar Dan och Magnus för saker som "förfäderna" gjorde och såg på saker och ting. Magnus vill att vi ska vara kristna (judiska) för att förfäderna var det. Som om allt förfäderna gjorde var bra och vettigt. Det är typiskt för nationella att vara fast i gamla spår och bakåtblickande istället för klartänkta och framåtblickande. Att vara "traditionell" ses nödvändigtvis som något eftersträvansvärt och förnuftigt. "Förfäderna" har även accepterat all den skit som kommit efter religionens dominans med hela det politiska systemet och allt vad det innebär och som lett fram till det vi lever med idag. Anser Dan och Magnus att man ska omfamna detta också - demokrati, mångraslighet osv - eftersom "förfäderna" gjorde det?

Efter att Magnus läst om Jesus så tar Dan vid och förklarar hur man kan hämta inspiration ur "traditionen", sedan fyller Magnus i med sitt nonsens:

https://youtu.be/sd77IX9L9o0?t=10462

Den nationella rörelsen är till stor del väldigt töntig, präktig och patetisk.
Citera
2023-12-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
De lurar ingen. Självfallet så är det Dans egen personliga bil som han nyttjar för - visserligen ärenden i föreningens intressen - men även i högst eget privat intresse. Han tar frun sin och barnen på utflykter och äventyr med bilen, kör barnen till träningar och säkerligen en massa andra saker. Bränslekostnaderna debiterar han föreningen, och i förlängningen då medlemmarna, för sitt privata bruk av föreningens bil.

Vad jag gärna hade önskat veta är varför Dan inte vill bo i Älgarås. Detta framgick av Björns avslöjanden, men inte varför Dan inte vill bo i Älgarås. De andra ska ju bo i Älgarås, och man försöker få sina medlemmar och lyssnare att flytta till Älgarås. Men inte Dan tydligen?

Var bor Dan istället och vad har den orten som inte Älgarås har?
Citera
2023-12-26, 21:50
Medlem
Kan inte vara kul att vara Björn. Utan inkomst och fast i en håla som Älgarås. Väldigt ensamt då hans enda vänner på orten nu är hans fiender.
Citera
2023-12-26, 21:52
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Var det så att även Conrad/Daniel flyttade till Älgarås men stack därifrån efter att han fått foten av Dan, eller bodde han aldrig där?
Citera
2023-12-26, 21:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Och det är faktiskt ännu värre än att bli blåst av en judisk bankir, för av juden förväntar man sig ett visst beteende.
Inte så lite värre heller. Det är det som stör mig extra mycket med människor som låtsas vara nationalister och sen blåser nationalister. De gör extra mycket skada. Inte ens judarna riktar ju speciellt ofta in sig specifikt på nationalister. De scammar alla hela tiden, men de går inte in specifikt för att lura nationalister. Hade en bondfångare som DA verkligen varit nationalist så hade han ju låtsats vara jude, kommunist eller liberal och sedan kört sina metoder där. Det hade varit bättre för alla. Men han har gett sig fan på att sko sig på nationalister.
Citera
2023-12-26, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oddenqvart
Var bor Dan istället och vad har den orten som inte Älgarås har?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Var det så att även Conrad/Daniel flyttade till Älgarås men stack därifrån efter att han fått foten av Dan, eller bodde han aldrig där?
Dan bor väl i Mariestad (tror jag) och det Mariestad har som Älgarås inte har är väl människor, butiker, restauranger, dagis, olika sociala sammanhang... Ja, listan kan göras lång.

Daniel bodde i Älgarås, men flyttade väl tillbaka till Lerum eller Partille, eller hur det nu var efter att han lämnade.
Citera
2023-12-26, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det roar mig att se skiten rasa samman runt DFS. Jag och många med mig skrev tidigt här i tråden att det hela var ett pyramidspel. I stort sett alla lämnar eller kastas ut av DFS och vännerna blir färre och färre. Hur länge till får Eva-Maria vara kvar? När bedömer Domänhajen att Skåneboomern är en belastning för föreningen som ska frysas ut? Är det när lånet till andra huset ska börja betalas tillbaka?

Jag ser ingen ”seger” för nationalismen i DFS framgångar. Tvärtom. Det är precis lika illa att bli uppskörtad av den snedögde eskimån som av vilken judisk bankir som helst. Därför känner jag ingen sympati för de svenskar som fortfarande är kvar i föreningen. Tecknen på vart det är på väg har haglat senaste fem-sex åren. Skambeläggningen när folk inte avstod grillkvällen och istället skänkte biffpengarna till den så kallade kampen. Det konstanta tiggeriet. Hur portarna för medlemmarna stängdes när pandemin dök upp, då fick var och en klara sig själva. Människor som från en dag till en annan försvunnit för att aldrig mer höras av. Sättet man körde ner Daniel psykiskt genom att låta honom bära hela radion ensam i över ett års tid för att sedan avpollettera honom i tysthet. Sättet man karaktärsmördade Jonas. Alla shady utgifter i föreningens ekonomi som sedan visat sig ha gått till korvrullningsmaskiner och åkgräsklippare. Fy fan, ärligt talat.

Svenskarnas Hus är genomruttet rakt igenom och mycket av skulden ligger på medlemmarna som accepterar att bli utnyttjade av de här clownerna.

Det värsta återstår garanterat. Det finns inte ett tvivel i min kropp över att Domänhajen och Svammelman kommer att lägga ner hela skiten, sälja båda husen, enväldigt besluta att alla pengar tillfaller deras nästa skumraskprojekt och sedan flytta mitt i natten. På morgonen står medlemmarna och Eva-Marie kvar med skulderna och ansvaret. Och det är faktiskt ännu värre än att bli blåst av en judisk bankir, för av juden förväntar man sig ett visst beteende.
Ja, man blir jävligt ledsen, och som du skriver, så har det varit tydligt i många år, och många fd medlemmar har påpekat samma sak här gång på gång på gång. När Ludvig var med i Vita pillret häromsistens, så fick han hålla tillbaka en hel del. Med tanke på att han verkar aktiv med de här gymprylarna, så borde det ändå ha läckt ut en del detaljer. Daniel var lite jasvag, och jag tror inte han skulle säga ett ont ord om någon, men Ludvig kan jag tänka mig är mer frispråkig av sig.
Citera
2023-12-26, 23:35
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Dan bor väl i Mariestad (tror jag) och det Mariestad har som Älgarås inte har är väl människor, butiker, restauranger, dagis, olika sociala sammanhang... Ja, listan kan göras lång.

Daniel bodde i Älgarås, men flyttade väl tillbaka till Lerum eller Partille, eller hur det nu var efter att han lämnade.

Så de får folk att flytta till ett ställe som ledarna själva inte nödvändigtvis vill bo på, sedan får medhjälparna foten och måste flytta därirån, alternativt bo kvar och stöta på sina forna kamrater då och då. Och Dan som har tjatat så om folkgemenskap under åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in