2018-08-14, 23:34
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Ajabaja! Inte anklagar du väl honom för att trolla?😉
Har hört samma sak sägas vid ett tidigare tillfälle här på Flashback, också utan referens till ett avsnitt där det ska ha sagts. Eftersom att jag själv inte har hört det kan jag varken bekräfta eller förneka. Så än så länge anklagar jag ingen för att vara troll i körkortsfrågan.
Citera
2018-08-16, 11:30
Medlem
Frejssons avatar
Dans svindleri som varit i dansk tv, kan man läsa eller så nåt mer om det nånstans? Bara läst om det i förbifarten.
Citera
2018-08-16, 11:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson
Dans svindleri som varit i dansk tv, kan man läsa eller så nåt mer om det nånstans? Bara läst om det i förbifarten.
https://web.archive.org/web/20090220173705/http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170.html

Citat:
Pas på domænehajen!

28-10-08: 14:42

I mange år er danske firmaer blevet terroriseret af annoncehajer. Nu er en ny type hajer dukket op i det danske forretningsliv - de såkaldte domænehajer. Firmaet Dansk Domæne Registrering tjener millioner på at narre og skræmme virksomheder til at købe hjemmesideadresser til uhyrlige overpriser. Og det sker med argumenter, som er direkte løgn.

Håndværksrådet har i en årrække har været frontkæmpere i kampen mod annoncehajerne i Danmark. Rådet er nu blevet opmærksomme på denne nye form telesalg, der betegnes som vildledende markedsføring og muligvis også bedrageri.
Hajnettet.dk

Håndværksrådet har lavet en advarselsside over de mest kendte svindlere på nettet:

www.hajnettet.dk

Firmaet optræder også under navnene Dansk Domæne Service og Domæne Service Danmark.

Chefen for firmaet kalder sig selv både Dan Eriksson og Dan Andersson, men der er intet bevis for at det er hans rigtige navn.

Hvis du har arbejdet for Dan Eriksson/ Dan Andersson eller Dansk Domæne Registrering, så kontakt Basta. Redaktionen er også interesseret i oplysninger om firmaets arbejdssteder.
DdregistreringFoto: TV 2

Kontakt Basta hvis du har oplysninger om Dan Eriksson/Dan Andersson (billedet).
Citera
2018-08-16, 15:01
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson

Jag skrev en sammanfattning här:

(FB) Radio Svegot med Dan Eriksson, Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv mfl
Citera
2018-08-16, 15:32
Medlem
Mr.Grankvists avatar
I något tidigt avsnitt av Radio Framåt nämner de att Dan hållit till i trakterna där den här Johnny Lindén torskade för skattebrott och som sannolikt är samme Johnny Lindén som skriver för Svegot. Undrar om Dan var inblandad i den där härvan men slapp undan lagens långa.
Citera
2018-08-16, 16:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag skrev en sammanfattning här:

(FB) Radio Svegot med Dan Eriksson, Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv mfl

Har han tagit avstånd från sitt förflutna som bedragare?
Citera
2018-08-16, 17:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Undrar om det var ett kapitel i hans självbiografi som han sände i Den Här Dan. Jag lyssnade bara på avsnittet där han kastade skit på Jonas De Geer och proklamerade att resten av den nationella rörelsen bara lajvar nationalism. Hade varit intressant att veta om han i ett tidigare avsnitt av Den Här Dan behandlade sin bakgrund som bedragare, om han ångrar vad han gjort och hur han idag lever med den skammen.
Citera
2018-08-18, 13:57
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Undrar om det var ett kapitel i hans självbiografi som han sände i Den Här Dan. Jag lyssnade bara på avsnittet där han kastade skit på Jonas De Geer och proklamerade att resten av den nationella rörelsen bara lajvar nationalism. Hade varit intressant att veta om han i ett tidigare avsnitt av Den Här Dan behandlade sin bakgrund som bedragare, om han ångrar vad han gjort och hur han idag lever med den skammen.

Finns det en länk till det avsnittet eller li0gger det bakom pay wall?
Citera
2018-08-18, 16:38
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Han tog upp det när han i några poddavsnitt berättade om sitt liv. Dan kategoriserade verksamheten i Danmark som "shady business". Alltså, affärsverksamhet som ligger i gränslandet mellan legal och olaglig verksamhet.
Citera
2018-08-19, 23:55
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Finns det en länk till det avsnittet eller li0gger det bakom pay wall?

Det mesta av Den Här Dan ligger bakom paywall.
Citera
2018-08-20, 09:00
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
https://web.archive.org/web/20090220173705/http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-17376170.html

Bilden på Dan tog ändå priset https://web.archive.org/web/20141006181531im_/http://i2-images.tv2.dk/s/33/11015733-f8deec7f3b39721fa9b05f7c16555a2c.jpeg ser ut som en svettig mafioso.
Citera
2018-08-20, 09:12
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:

Äh... det var ju ganska nationalistiskt av honom, han blåste ju bara "danskjävlar" och inte svenskar.
Senast redigerad av Red-Right-Hand 2018-08-20 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in