Citat:
Ursprungligen postat av
KillGoldstein
Så att tycka det är fruktansvärt när judar dör i Israel med anledning av att Palestina slår tillbaka är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?
Så att instämma i att Hamas är en terroristorganisation eftersom att Israel har bestämt att de är det, är inte att ta ställning för Israel? Vem tar man då ställning för menar du?
Att låta öppna och stolta bögar föra talan på sin sida är väl knappast heller något jättebra?! Tycker du verkligen själv det?
Med reservation för hur mycket propaganda och rena lögner det sprids via massmedia vid sådana här tillfällen och hur lite man faktiskt vet är sant eller ej, så implicerar väl ändå inte ett avståndstagande från avrättande av civila (vad som som nu har skett eller ej) naturligtvis inte ett ställningstagande hos DfS för staten Israel. Det kan ju faktiskt vara så att man från DfS sida helt enkelt vill dra en gräns någonstans vad man från ett svenskt perspektiv anser är acceptabelt beteende? Vill du/NMR dra överförenklade slutsatser som ovan krävs nog man totalt ignorerar i princip 99% av vad herrarna i DfS sagt tidigare i förhållande till staten Israel och judiska makt i övrigt. Men är det verkligen rättvist?
Senast jag lyssnade på Svegot i ämnet så tyckte jag man gjorde ganska klart i att grunden till det som skett vilar på Israel och deras mångåriga aggression mot Palestinier. Tror det var Magnus som sade typ att, Hamas våld inte uppstår i ett vakuum och måste ses som en "spegelbild" av Israels förtryck mot palestinier. Endast baserat på det uttalandet är det minst sagt anmärkningsvärt hur man väljer att tolka det som DfS är på "staten israels sida" i denna konflikt. Jag säger dock inte alls att kritik åt det ena eller andra håller är fel, bara att den bör vara lite mer nyanserad än som nu likna någon jävla rubrik i en kvällstidningsblaska. SVEGOT ÄR SIONISTER!!!: Lägg av D
Jag tycker absolut man bör vara försiktig i hur man låter sig dras med i judemedias narrativ när det kommer till vilka grupper som är terrororganisationer eller inte. Det betyder dock inte nödvändigtvis att Hamas alltid gör allting rätt och moraliskt och att man alltid villkorslöst bör ge dem stöd, eller hur? Dessutom bör man fundera lite djupare omkring bakgrunden till hur sådana här grupper växer fram och betänka att det finns det som talar för att judar en gång var med och byggde upp denna organisation och att det kanske finns lite mer trådar som dras i bakom den massmediala hysterin.
När det gäller Grindr Greg håller jag helt med.