2018-02-02, 20:10
Medlem
Joe Blows avatar
Ingrid sitter och super i podden för att ragga donationer och Conrad berättar att det var Magnus lysande idé. Vilket jävla slödderfolk som står bakom DfS. Självklart kommer jag att följa spektaklet men aldrig att jag kommer att donera en endaste krona.
Citera
2018-02-02, 20:24
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Ingrid sitter och super i podden för att ragga donationer och Conrad berättar att det var Magnus lysande idé. Vilket jävla slödderfolk som står bakom DfS. Självklart kommer jag att följa spektaklet men aldrig att jag kommer att donera en endaste krona.

Komiskt med tanke på den här harangen från Söderman från en tid sedan:

(FB) Motgift - Magnus Söderman och Dan Eriksson

Statsbärande var ordet, ja...
Citera
2018-02-02, 23:09
Bannlyst
Finns det inga rika patrioter som pytsar in pengar i denna typ av projekt? En miljon är ju småpengar på många sätt. Vet man om NÅGRA stora (miljonklassen) donationer till någon organisation (ja förutom Brinkeman givetvis ).
Citera
2018-02-03, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist

Där ser man.
..
Helt klart har Motgift gått en väg där pengar fått större betydelse än principer.

Jo, tyvärr är det så illa.

Själv blir jag lätt illamående av alla I&C-fans som bara köpte detta rakt av, jag menar Ingrids fulspel gällande Gatestone.

De var inte ens värda ett farväl när Gatestone krävde avståndstagande.
Hon bara stack direkt, lämnade Conrad själv och sket i lyssnarna som donerat.
Sen sparkade Gatestone ut henne ändå, då kom hon tillbaka och menar på att hon gjort det av moraliska skäl, och återvänder med någon hjältinne-gloria.

Nu sitter samma idioter som hon pissade på och grupprunkar en fredagskväll och tävlar i vem som kan donera mest, samtidigt som Ingrid super ner sig.
Förstår inte hur hon kan vara så respekterad och omtyckt av dessa hjon.

En överviktig, snusande, barnlös slask-blaskjournalist i 60-årsåldern som sitter och super i livestream för donationer.
Sicket föredöme för svenska kvinnor.

I&Cs beteende förvånar mig inte alls, däremot tycker jag det är märkligt att Motgift gick denna väg.
I&Cs totalt okritiska lyssnare är givetvis mycket lockande för Dan Eriksson.
Citera
2018-02-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Allting verkar numera handla om medlemsantalet, donationerna m.m. Att öka dessa har blivit prio ett, även om det innebär att dra in typer som I&C. Jag själv tycker detta blev mer och mer påtagligt när Jonas försvann. Han sa själv att han hade svårt för Dans sliskiga säljarstil.

Jag själv finner det lite komiskt att Dan gjort sig lustigt över Länsman (Herr Nationell) från podden Radio länsman/Radio Realism som gått åt helt fel håll och blivit mjukare och mjukare.

Dan har helt rätt i denna kritik, Länsman är ett stort jävla skämt.
Sedan gör nu Dan tamejfan precis samma sak själv med Motgift...

De är kappvändare, inget annat.

De vågade inte ens säga neger i podden för något år sedan. När vindarna började vända vände de inte bara kappan, utan de (främst Ingrid) benämnde sig själva som första vågens dissidenter.
Inte lite fräckt mot oss som tog fighten redan på 90-talet och förlorade jobb och vänner.

Ingrid gjorde allt för att få stanna kvar och jobbas hos Gatestone, hon hoppade av podden direkt när Gatestone krävde det. Hon tog inte ens avsked av lyssnarna som donerat. Så mycket var de värda.

Först när hon fick sparken ändå kom hon krypandes tillbaka till podden, och försökte få det att låta som om det var hennes moraliska val.

Hittepåtrams? Det finns hur mycket som helst. Drar dessa exempel ur hatten bara på rak arm:

Hanna-Gate.
Orkar inte dra detta igen, se tidigare inlägg.

#SwedenSOS är ett annat exempel. Det mest defaitisitska jag hört talas om.

Svenskar skulle spela in videos där de förklar hur jävligt det är i Sverige och be president Trump att rädda dem, som fega uslingar.
Inte kan man bemöda sig att slåss och rädda sig själva inte!
Detta blev ett total fiasko som allt annat dessa två rört vid.

"Jag ser" pinsen.
Ytterligare ett totalt migfälle att trycka
Vilken video från Almedalen menar du? Deras mest visade har 26 000, och det är med Per Öberg. Om du menar IRMs video så har den bara 700.
Citera
2018-02-03, 17:53
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
"Stannat av enormt"... Ja det är trots allt den fattigaste månaden om året, samtidigt kommer medlemspengarna in, så oroa dig inte, huset kommer bli av. Dan mfl förvaltar bara pengarna. Men vad du är duktig då, handhjärta<3 Dina inlägg är sparade här för all framtid, så vi kan gå tillbaka hit om cirka 12 månader och utvärdera dina inlägg ännu en gång då.

Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Det måste vara ruggigt dåliga tider. Nu ligger DFS på ungefär 2000:- i veckan och medlemsantalet är det samma som efter de första två veckorna, så här drygt två månader senare. Hur ska man ens få ihop till elräkningen om man mot förmodan ens lyckas köpa ett skjul på vischan?

Jag utgår från att du själv är beredd att "gå tillbaka hit om cirka 12 månader och utvärdera dina inlägg ännu en gång då"

Nu är vi ytterligare en månad framåt i tiden. Summan av de insamlade medlen står still sedan drygt tre veckor tillbaka. Detta trots att det varit löning där emellan. Har du något att tillföra gällande medlemsantalet, eller ska vi anta att det är kvar på 850st, eller kanske till och med minskat?

EDIT: Detta blev mitt 1488:e inlägg
Citera
2018-02-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Vilken video från Almedalen menar du? Deras mest visade har 26 000, och det är med Per Öberg. Om du menar IRMs video så har den bara 700.

Det är IRM-slöddrets video jag menar, den har 115 000 views på Facebook (och 1200 likes).
Jag kanske var otydlig, ber om ursäkt.
Citera
2018-02-03, 22:13
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Jag förstår inte riktigt vad det är som är poängen. Varför inte hyra ett hus/bondgård så länge för att visa att konceptet fungerar?

Casa Pound i Italien verkar har funnits sedan 2003 och lär ha 5000 medlemmar. Skulle vara trevligt om detta kunde bli en svensk variant av Casa Pound.
Citera
2018-02-04, 09:56
Medlem
skillnads avatar
Så förvånande att Nordman88 inte kunde/ville inte svara på motfrågor.
Citat:
Allting verkar numera handla om medlemsantalet, donationerna m.m. Att öka dessa har blivit prio ett, även om det innebär att dra in typer som I&C. Jag själv tycker detta blev mer och mer påtagligt när Jonas försvann. Han sa själv att han hade svårt för Dans sliskiga säljarstil.
Ok. Det handlar alltså inte om ändring av någon principiell inriktning eller att man skulle liberalisrats utan om att man vill öka medlemsantalet. Jaha, vad i helvete menar du skulle vara fel med det?

Vill man utöka sin verksamhet behövs självklart också ökade resurser. Man måste vara bra efterbliven om man tror att det går att sitta i sin egen lilla ekokammare och tro att pengar bara skall komma av sig självt. Hur hade du tänkt att det skulle gå?
Citat:
Jag själv finner det lite komiskt att Dan gjort sig lustigt över Länsman (Herr Nationell) från podden Radio länsman/Radio Realism som gått åt helt fel håll och blivit mjukare och mjukare.

Dan har helt rätt i denna kritik, Länsman är ett stort jävla skämt.
Sedan gör nu Dan tamejfan precis samma sak själv med Motgift...
Men du har inte fört fram något som skulle ligga till grund för att Motgift skulle liberaliserats, således har du inget argument för att de gått i Länsmans spår. Så så var det med den saken.

Som jag skrev ovan. Att utöka sin verksamhet så att fler nås av budskapet är varken fel eller konstigt. Snarare tvärt om, i allra högsta grad nationalistiskt produktivt!
Citat:
De är kappvändare, inget annat.

De vågade inte ens säga neger i podden för något år sedan. När vindarna började vända vände de inte bara kappan, utan de (främst Ingrid) benämnde sig själva som första vågens dissidenter.
Inte lite fräckt mot oss som tog fighten redan på 90-talet och förlorade jobb och vänner.

Ingrid gjorde allt för att få stanna kvar och jobbas hos Gatestone, hon hoppade av podden direkt när Gatestone krävde det. Hon tog inte ens avsked av lyssnarna som donerat. Så mycket var de värda.

Först när hon fick sparken ändå kom hon krypandes tillbaka till podden, och försökte få det att låta som om det var hennes moraliska val.
Jag tror du missuppfattat betydelsen av kappvändare.

Kappvändare är någon som går tillbaka från sina huvudsakliga principer, har någon i DfS gjort det?

Att ändra sig i positiv riktning är såklart den diametrala motsatsen till att vara fiende. Hur är det ens intellektuellt seriöst att sitta och kasta skit på någon för deras tidigare åsikter?

Idag förespråkar I&C repatriering och ett svenskt Sverige både i ord och handling. Vad gör du själv?

Citat:
Hittepåtrams? Det finns hur mycket som helst. Drar dessa exempel ur hatten bara på rak arm:
Hannagate? Bechir? NMR etc etc. Har fan skall jag bemöta massa tramsande om vad som hänt historiskt i ett helt annat sammanhang. Tråden handlar väl ändå om DfS, så hur är detta relevant till DfS och de åsikter de personer inblandade i projektet har idag?

Är du inte medveten om att alla inblandade i DfS måste ställa sig bakom dess principer?

Dessutom har NMR innan DfS skapades skrivit positivt om I&C, så kritiserar du DfS för detta idag får du nog kritisera alla andra som pushat dem förut, inklusive NMR.

Citat:
Trist nog hade jag rätt.
Absolut inte med tanke på det ogrundade nonsens du skrev ovan.
Senast redigerad av skillnad 2018-02-04 kl. 10:16.
Citera
2018-02-04, 14:28
Medlem
spyhinks avatar
Det är ett jävla tjatande om ekonomiska donationer och bidrag från flera aktörer. Senast igår från verklighetschecken där man behöver en ny dator samt mic och de behöver få in lite mer pengar. Ingrid sitter och snapsar i live sändning för varje 1000-lapp folk skänker, NMR ber också ofta om bidrag till utrustning etc. Jag fattar att det kostar att driva projekt men detta eviga tiggande börjar stå mig upp i halsen ärligt talat.

Me ne frego och Podcast Nationella är väl några podcast som inte i tid och otid tjatar om bidrag. Cred till dem
Senast redigerad av spyhink 2018-02-04 kl. 14:31.
Citera
2018-02-04, 14:38
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Jag förstår inte riktigt vad det är som är poängen. Varför inte hyra ett hus/bondgård så länge för att visa att konceptet fungerar?

Casa Pound i Italien verkar har funnits sedan 2003 och lär ha 5000 medlemmar. Skulle vara trevligt om detta kunde bli en svensk variant av Casa Pound.

Lycka till att få hyra ett hus för ett sånt här ändamål. Inte en chans. Vet att nationella har varit i kontakt med sympatisörer med mycket god ekonomisk grund och bett de köpa ett hus för att sen hyra ut till dem. De har avböjt för de vet att det kommer bli dels ett massmedialt drev, kommunistiska svin kommer försöker sabotera, grupper som jurudikfronten kommer granska de i sömmarna och anmäla för minsta lilla, kommunen kommer använda sig av förköpsrätten, brandförsvaret kommer på inspektion så det inte är fler än antalet tillåtna i lokalen etc. Behöver jag ta fler exempel varför inte nån direkt vill hyra ut? Om man istället äger stället, är öppen med sina åsikter och beredd att kämpa för den så kan ju motståndarna känna sig överkörda (eller påkörda DNSB style!)
Senast redigerad av spyhink 2018-02-04 kl. 14:46.
Citera
2018-02-04, 18:20
Medlem
Citat:
Det är IRM-slöddrets video jag menar, den har 115 000 views på Facebook (och 1200 likes).
Jag kanske var otydlig, ber om ursäkt.
Tänkte inte ens på fb.
Vi får ju höra var och vartannan vecka hur Conrad hamnar i bråk med allt från tiggare till araber på tåget, men här blev det bara tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in