Så förvånande att Nordman88 inte kunde/ville inte svara på motfrågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Allting verkar numera handla om medlemsantalet, donationerna m.m. Att öka dessa har blivit prio ett, även om det innebär att dra in typer som I&C. Jag själv tycker detta blev mer och mer påtagligt när Jonas försvann. Han sa själv att han hade svårt för Dans sliskiga säljarstil.
Ok. Det handlar alltså inte om ändring av någon principiell inriktning eller att man skulle liberalisrats utan om att man vill öka medlemsantalet. Jaha, vad i helvete menar du skulle vara fel med det?
Vill man utöka sin verksamhet behövs självklart också ökade resurser. Man måste vara bra efterbliven om man tror att det går att sitta i sin egen lilla ekokammare och tro att pengar bara skall komma av sig självt. Hur hade du tänkt att det skulle gå?
Citat:
Jag själv finner det lite komiskt att Dan gjort sig lustigt över Länsman (Herr Nationell) från podden Radio länsman/Radio Realism som gått åt helt fel håll och blivit mjukare och mjukare.
Dan har helt rätt i denna kritik, Länsman är ett stort jävla skämt.
Sedan gör nu Dan tamejfan precis samma sak själv med Motgift...
Men du har inte fört fram något som skulle ligga till grund för att Motgift skulle liberaliserats, således har du inget argument för att de gått i Länsmans spår. Så så var det med den saken.
Som jag skrev ovan. Att utöka sin verksamhet så att fler nås av budskapet är varken fel eller konstigt. Snarare tvärt om, i allra högsta grad nationalistiskt produktivt!
Citat:
De är kappvändare, inget annat.
De vågade inte ens säga neger i podden för något år sedan. När vindarna började vända vände de inte bara kappan, utan de (främst Ingrid) benämnde sig själva som första vågens dissidenter.
Inte lite fräckt mot oss som tog fighten redan på 90-talet och förlorade jobb och vänner.
Ingrid gjorde allt för att få stanna kvar och jobbas hos Gatestone, hon hoppade av podden direkt när Gatestone krävde det. Hon tog inte ens avsked av lyssnarna som donerat. Så mycket var de värda.
Först när hon fick sparken ändå kom hon krypandes tillbaka till podden, och försökte få det att låta som om det var hennes moraliska val.
Jag tror du missuppfattat betydelsen av kappvändare.
Kappvändare är någon som går tillbaka från sina huvudsakliga principer, har någon i DfS gjort det?
Att ändra sig i positiv riktning är såklart den diametrala motsatsen till att vara fiende. Hur är det ens intellektuellt seriöst att sitta och kasta skit på någon för deras tidigare åsikter?
Idag förespråkar I&C repatriering och ett svenskt Sverige både i ord och handling. Vad gör du själv?
Citat:
Hittepåtrams? Det finns hur mycket som helst. Drar dessa exempel ur hatten bara på rak arm:
Hannagate? Bechir? NMR etc etc. Har fan skall jag bemöta massa tramsande om vad som hänt historiskt i ett helt annat sammanhang. Tråden handlar väl ändå om DfS, så hur är detta relevant till DfS och de åsikter de personer inblandade i projektet har idag?
Är du inte medveten om att alla inblandade i DfS måste ställa sig bakom dess principer?
Dessutom har NMR innan DfS skapades skrivit positivt om I&C, så kritiserar du DfS för detta idag får du nog kritisera alla andra som pushat dem förut, inklusive NMR.
Citat:
Trist nog hade jag rätt.
Absolut inte med tanke på det ogrundade nonsens du skrev ovan.