Ni som gör vågen av glädje över Svenskarnas hus och gladeligen betalar 1200 kr/år till Dan och hans SVEGOT-DFS ekonomisk förening
https://www.allabolag.se/8025112213/svegot-dfs-ideell-forening-med-firma-svegot
Några frågor hur ni ser på följande saker:
1. Inget försäkringsbolag kommer vilja försäkra fastigheten som kommer bli känt som "nazisthuset" i lokala media.
2. Ekonomin, från dag 1 kommer huset att sluka pengar i drift och underhåll. då ska man alltså finansiera dels husen man redan köpt, dels spara ihop till att köpa nya hus. Varifrån ska alla pengarna komma?
3. Hur tänker man lösa det praktiskt med pengar och inbetalningar om SVEGOT-DFS blir avstängda som bankkunder precis som NMR blivit?
4. Personal: vem ska jobba i husen, café, gym etc och till vilka personalkostnader? SVEGOT-DFS kan glömma att dom skulle få beredskapsarbetare från arbetsförmedlingen som jobbar med lönebidrag såsom andra organisationer.
Som sagt, bara några frågor kring det praktiska som kommer dyka upp så småningom. Jag förväntar mig inte att nån flashbackare sitter inne med alla svar och detaljer kring allt.
Mest förvånad över att så många gladeligen betalar 100 spänn i månaden utan att fundera så mycket mera. Hade jag själv varit medlem hade jag givetvis krävt att få svar på såna frågor.
Allt annat lika framstår i så fall bara SVEGOT-DFS som ett fiffigt sätt att skaffa löner åt ett antal nationalister.