2018-01-19, 04:28
Avslutad
De som är intresserade av projektet bör kolla in presskonferensen:
https://www.youtube.com/watch?v=fRNgmBpr-XQ

Och bör absolut kolla in intervjun med Red Ice TV:
https://www.youtube.com/watch?v=Be6f9_2EHlc

Jag tror stenhårt på detta projekt. Ett väldigt nytt projekt men snart en halv miljon insamlat. Jag har rekryterat in några vänner, och förhoppningsvis sprids det som ringar på vattnet.

Ni som bara gnäller; vad gör ni själva?
En hundring i månaden är inte mycket, men med många människor kan det göra mycket.
Citera
2018-01-19, 17:04
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Insamlingen har stannat av enormt. Inte konstigt att de till en början kunde få i hop några tusen laxar. Dan - säljaren och fetknoppen - är alltid intresserad av shekels till öl och schnitzlar. Jag är inte troll men dock antifascist, jag har en jävla koll på alla fascist-projekt och rörelsen i stort, jag kan avgöra vad som är bra och dåligt för fascist-rörelsen.

"Stannat av enormt"... Ja det är trots allt den fattigaste månaden om året, samtidigt kommer medlemspengarna in, så oroa dig inte, huset kommer bli av. Dan mfl förvaltar bara pengarna. Men vad du är duktig då, handhjärta<3 Dina inlägg är sparade här för all framtid, så vi kan gå tillbaka hit om cirka 12 månader och utvärdera dina inlägg ännu en gång då.
Citera
2018-01-19, 17:28
Medlem
Ni som gör vågen av glädje över Svenskarnas hus och gladeligen betalar 1200 kr/år till Dan och hans SVEGOT-DFS ekonomisk förening https://www.allabolag.se/8025112213/svegot-dfs-ideell-forening-med-firma-svegot

Några frågor hur ni ser på följande saker:

1. Inget försäkringsbolag kommer vilja försäkra fastigheten som kommer bli känt som "nazisthuset" i lokala media.

2. Ekonomin, från dag 1 kommer huset att sluka pengar i drift och underhåll. då ska man alltså finansiera dels husen man redan köpt, dels spara ihop till att köpa nya hus. Varifrån ska alla pengarna komma?

3. Hur tänker man lösa det praktiskt med pengar och inbetalningar om SVEGOT-DFS blir avstängda som bankkunder precis som NMR blivit?

4. Personal: vem ska jobba i husen, café, gym etc och till vilka personalkostnader? SVEGOT-DFS kan glömma att dom skulle få beredskapsarbetare från arbetsförmedlingen som jobbar med lönebidrag såsom andra organisationer.

Som sagt, bara några frågor kring det praktiska som kommer dyka upp så småningom. Jag förväntar mig inte att nån flashbackare sitter inne med alla svar och detaljer kring allt.
Mest förvånad över att så många gladeligen betalar 100 spänn i månaden utan att fundera så mycket mera. Hade jag själv varit medlem hade jag givetvis krävt att få svar på såna frågor.

Allt annat lika framstår i så fall bara SVEGOT-DFS som ett fiffigt sätt att skaffa löner åt ett antal nationalister.
Citera
2018-01-19, 19:20
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
250.000 kr insamlat på mindre än 2 veckor och 839 medlemmar får nog ändå ses som en succé!

https://www.instagram.com/p/BcYGsGjnwwC/?taken-by=detfriasverige

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
"Stannat av enormt"... Ja det är trots allt den fattigaste månaden om året, samtidigt kommer medlemspengarna in, så oroa dig inte, huset kommer bli av. Dan mfl förvaltar bara pengarna. Men vad du är duktig då, handhjärta<3 Dina inlägg är sparade här för all framtid, så vi kan gå tillbaka hit om cirka 12 månader och utvärdera dina inlägg ännu en gång då.

Det måste vara ruggigt dåliga tider. Nu ligger DFS på ungefär 2000:- i veckan och medlemsantalet är det samma som efter de första två veckorna, så här drygt två månader senare. Hur ska man ens få ihop till elräkningen om man mot förmodan ens lyckas köpa ett skjul på vischan?

Jag utgår från att du själv är beredd att "gå tillbaka hit om cirka 12 månader och utvärdera dina inlägg ännu en gång då"
Citera
2018-01-20, 10:12
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av identitetsmedveten
Jag tror stenhårt på detta projekt. Ett väldigt nytt projekt men snart en halv miljon insamlat. Jag har rekryterat in några vänner, och förhoppningsvis sprids det som ringar på vattnet.

Ni som bara gnäller; vad gör ni själva?
En hundring i månaden är inte mycket, men med många människor kan det göra mycket.
Om du visste hur mycket pengar som jag har donerat till Dan Eriksson. Jag trodde att de pengarna skulle gå till Motgift, men nu säger den samiska horan att Motgifts överskott går till Det fria Sverige. Jag har alltså donerat pengar till Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv och I&C-fansen. Fy fan vad jag känner mig äcklig!

Min högsta önskan just nu är att det går så jävla mycket åt helvete för det här projektet!
Citera
2018-01-20, 12:49
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Om du visste hur mycket pengar som jag har donerat till Dan Eriksson. Jag trodde att de pengarna skulle gå till Motgift, men nu säger den samiska horan att Motgifts överskott går till Det fria Sverige. Jag har alltså donerat pengar till Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv och I&C-fansen. Fy fan vad jag känner mig äcklig!

Min högsta önskan just nu är att det går så jävla mycket åt helvete för det här projektet!
När sa herr Eriksson att donerade pengar till Motgift skall föras över till DfS? Jag förstår i och för sig att Motgift sjunger på sista versen men det är ändå störande att hoptiggda öronmärkta pengar skall gå till att fyra+ pratkvarnar skall få någonstans att bo.

Om DfS skall bli något måste en kapitalstark donator skjuta till åtskilligt med medel under flera år. Att leva på månatliga allmosor av några få som endast håller dom knappt flytande är givetvis dömt att misslyckas. Färre än 900 medlemmar efter två månader är ett fiasko vad dom än låtsas tycka. Tyvärr brann huset Morran & Tobias bodde i ner. Något sådant lär det väl bli. Med ett skrangligt kafébord på gräsmattan och en skivstång i källaren. Välkomna!
Citera
2018-01-20, 12:59
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
När sa herr Eriksson att donerade pengar till Motgift skall föras över till DfS? Jag förstår i och för sig att Motgift sjunger på sista versen men det är ändå störande att hoptiggda öronmärkta pengar skall gå till att fyra+ pratkvarnar skall få någonstans att bo.

Om DfS skall bli något måste en kapitalstark donator skjuta till åtskilligt med medel under flera år. Att leva på månatliga allmosor av några få som endast håller dom knappt flytande är givetvis dömt att misslyckas. Färre än 900 medlemmar efter två månader är ett fiasko vad dom än låtsas tycka. Tyvärr brann huset Morran & Tobias bodde i ner. Något sådant lär det väl bli. Med ett skrangligt kafébord på gräsmattan och en skivstång i källaren. Välkomna!
Han sade det i någon Motgift-sändning.
Citera
2018-01-20, 19:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Scenario: Pastorn ska välsigna hela Sverige med katolocismen.

Plötsligt får smeknamnet Fader Lund en utökad innebörd...

Varför i hela fridens namn skulle en lutheransk protestant sprida katolicism? Vad har ett 'smeknamn' på en helt annan person med Söderman att göra?
Citera
2018-01-21, 21:36
Medlem
Ärligt talat tror jag att DFS ramlar ihop om några år. De är radikalare än sd, men inte radikalare än nmr. Och de senaste åren har ju visat att "mellanmjölksnationalismen" inte lyckas. nf la ner, svp la ner, nd likaså. Varför inte gå med i nmr och radikalisera nationalismen istället för att vara ett tredje alternativ? Eller är det rädslan att vakna upp i en diktatur som gör att man stöder något som inte är radikalt?
Citera
2018-01-21, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Ärligt talat tror jag att DFS ramlar ihop om några år. De är radikalare än sd, men inte radikalare än nmr. Och de senaste åren har ju visat att "mellanmjölksnationalismen" inte lyckas. nf la ner, svp la ner, nd likaså. Varför inte gå med i nmr och radikalisera nationalismen istället för att vara ett tredje alternativ? Eller är det rädslan att vakna upp i en diktatur som gör att man stöder något som inte är radikalt?

DFS är inget parti. De är ett alternativ som fyller ett tomrum inom svensk nationalism. I Tyskland, Italien och Slovakien t.ex har nationella klubbar, krogar, vandrarhem m.m varit en stor grund för att partier som är motsvarigheter till NMR - CasaPound och L'SNS t.ex fått ännu större framgångar.
Även om Emil Hagberg inte tycks fatta det så är det så ;-)

När det begav sig lyckades Hjälpkommittén för Tysklands barn samla ihop en halv miljard i dagens penningvärde.. Kanske man skulle bege sig till Draknästet och presentera sin idé?
Senast redigerad av nils.flygel 2018-01-21 kl. 23:59.
Citera
2018-01-22, 00:39
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
DFS är inget parti. De är ett alternativ som fyller ett tomrum inom svensk nationalism. I Tyskland, Italien och Slovakien t.ex har nationella klubbar, krogar, vandrarhem m.m varit en stor grund för att partier som är motsvarigheter till NMR - CasaPound och L'SNS t.ex fått ännu större framgångar.
Även om Emil Hagberg inte tycks fatta det så är det så ;-)

När det begav sig lyckades Hjälpkommittén för Tysklands barn samla ihop en halv miljard i dagens penningvärde.. Kanske man skulle bege sig till Draknästet och presentera sin idé?

Inget parti, nej, men de har ett långsiktigt politiskt mål som de vill att sina medlemmar ska sikta på. Om några via DFS går vidare till någon annan rörelse så är det i så fall trots organisationens mål, inte tack vare det. Syftet med DFS är inte att vara en rekryteringscentral för Motståndsrörelsen, även om en del nästan försöker framställa det som så.
Citera
2018-01-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Inget parti, nej, men de har ett långsiktigt politiskt mål som de vill att sina medlemmar ska sikta på. Om några via DFS går vidare till någon annan rörelse så är det i så fall trots organisationens mål, inte tack vare det. Syftet med DFS är inte att vara en rekryteringscentral för Motståndsrörelsen, även om en del nästan försöker framställa det som så.

Syftet med Det Fria Sverige är att stiftarna ska kunna plocka pengarna i sin egen ficka. Hur man än vänder och vrider på saken så skänker ett stort antal idioter nån hundralapp varje månad som Dan, Conrad, Magnus, Ingrid, Patrik kan göra vad dom vill med. De har inga förpliktelser och kan liksom grundarna av Svenskarnas Parti lägga ner skiten och stoppa pengarna i egen ficka.

Det som Det Fria Sverige och gänget bakom Svenskarnas Parti pysslar med kallas för ekonomiskt bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in