Citat:
Ursprungligen postat av
Vredenseld
Jag utgår från de personer jag har träffat/känner inom DFS (20-tal), samtliga har fru och barn. Finns givetvis båda delarna.
Varför behöver dessa familjer Dan Eriksson för att "rädda Sverige"? Varför står och faller precis allt med DFS?
Det vore en sak om Dan var en eldsjäl som kunde agera som spindeln i nätet och ge folk råd och stöd när dessa områden och nätverk byggs. DFS kunde som förening vara behjälplig i detta.
Utan centralstyrning, folk köper sina egna hus nära varandra etc. Investerar sina egna pengar i sina egna liv och trygghet.
Varför skall man pytsa in dessa pengar till DAN som skall göra det åt en..samtidigt som Dan och co lyfter ut löner på miljonbelopp på vägen.
Han är en bedragare som exponerats i dansk tv, som plundrat andra projekt (som han sålt LUFT i).
Jag kan garantera dig att dugligt folk redan nu nätverkar och bygger dessa strukturer tillsammans.
Inte fan behöver man lägga tid, pengar och resurser på ett par poddande, arbetskygga fetton som fått för sig att de minsann skall lyfta heltidslön hela gänget.
DFS siktar in sig på folk som är desperata, och tror att man kan köpa en packeterad lösning i form av någon utopi...för 200 kr i månaden.
Nu sitter denna människa och skäller ut medlemarna för att de har fräckheten att slänga en köttbit på grillen, pengar som kunde donerats till DFS.
Samtidigt lyfter han gladeligen löner och arvoden ur nämnda förening tillsammans med polarna.
Tar betalt för sin privata flytt, köper sin egen utrustning av sig själv med föreningens pengar.
Jag förstår inte hur någon kan tro på detta längre, än mindre hur man kan se det som att
allting står och faller med Dans senaste charlatanprojket DFS!
Faller DFS så faller Sverige...