2018-08-13, 22:25
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Tusen individer, om du tillåter att jag rättar dig. Viss skillnad. Och hur många av dessa har hunnit hoppa av?
Jag utgår från de personer jag har träffat/känner inom DFS (20-tal), samtliga har fru och barn. Finns givetvis båda delarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag som trodde DFS skulle rädda Sverige.
Vem vet, svårt att sia om framtiden. Men det ska iaf planeras inför den mörkaste av nätter.
Senast redigerad av Vredenseld 2018-08-13 kl. 22:30.
Citera
2018-08-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Jag utgår från de personer jag har träffat/känner inom DFS (20-tal), samtliga har fru och barn. Finns givetvis båda delarna.

Varför behöver dessa familjer Dan Eriksson för att "rädda Sverige"? Varför står och faller precis allt med DFS?

Det vore en sak om Dan var en eldsjäl som kunde agera som spindeln i nätet och ge folk råd och stöd när dessa områden och nätverk byggs. DFS kunde som förening vara behjälplig i detta.

Utan centralstyrning, folk köper sina egna hus nära varandra etc. Investerar sina egna pengar i sina egna liv och trygghet.
Varför skall man pytsa in dessa pengar till DAN som skall göra det åt en..samtidigt som Dan och co lyfter ut löner på miljonbelopp på vägen.

Han är en bedragare som exponerats i dansk tv, som plundrat andra projekt (som han sålt LUFT i).

Jag kan garantera dig att dugligt folk redan nu nätverkar och bygger dessa strukturer tillsammans.
Inte fan behöver man lägga tid, pengar och resurser på ett par poddande, arbetskygga fetton som fått för sig att de minsann skall lyfta heltidslön hela gänget.

DFS siktar in sig på folk som är desperata, och tror att man kan köpa en packeterad lösning i form av någon utopi...för 200 kr i månaden.

Nu sitter denna människa och skäller ut medlemarna för att de har fräckheten att slänga en köttbit på grillen, pengar som kunde donerats till DFS.

Samtidigt lyfter han gladeligen löner och arvoden ur nämnda förening tillsammans med polarna.
Tar betalt för sin privata flytt, köper sin egen utrustning av sig själv med föreningens pengar.

Jag förstår inte hur någon kan tro på detta längre, än mindre hur man kan se det som att allting står och faller med Dans senaste charlatanprojket DFS!

Faller DFS så faller Sverige...
Citera
2018-08-14, 00:42
Medlem
JonasIndes avatar
Hörde i senaste avsnittet att Conrad kört bil från Lerum till Stockholm och tillbaka hem igen. Åter igen kör han bil utan körkort och mer eller mindre skryter om det. Men han gör ju det för saken så då måste det vara okej att vara en fara för sin omgivning på vägarna.

Ingrids snara avhopp får en att undra lite. Själv skulle jag tro att hon tyckte det blev lite väl smutsigt att vara nazist fullt ut. Magnus med sitt stora hakkors på bröstet, Björns förflutna i NSF med en massa HMF-domar. Hon är lite för fin för det där gänget tror jag. Frågan är vad hon ska leva på nu, denna första vågens dissident?
Citera
2018-08-14, 01:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Hörde i senaste avsnittet att Conrad kört bil från Lerum till Stockholm och tillbaka hem igen. Åter igen kör han bil utan körkort och mer eller mindre skryter om det. Men han gör ju det för saken så då måste det vara okej att vara en fara för sin omgivning på vägarna.
Vid 3:00 i https://svegot.se/2018/08/13/morgon-med-svegot-4-nooshi-dadgostar-tanker-fel/ säger han att han har varit i Stockholm, men inte att han tog bilen dit och inte heller på ett skrytsamt vis.
Citera
2018-08-14, 05:00
Medlem
Vänta nu, Conrad måste väl ändå ha körkort?

Han har ju pratat massvis med gånger om hur han tog bilen till jobbet tidigare mornar, vilken misär det var att behöva skrapa en isig vindruta klockan 6 på morgonen etc. Bilresor hit och dit.

Eller blev han kanske av med lappen efter sin grova rattfylla, och sen sket han bara i det?
Citera
2018-08-14, 05:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Vänta nu, Conrad måste väl ändå ha körkort?

Han har ju pratat massvis med gånger om hur han tog bilen till jobbet tidigare mornar, vilken misär det var att behöva skrapa en isig vindruta klockan 6 på morgonen etc. Bilresor hit och dit.

Eller blev han kanske av med lappen efter sin grova rattfylla, och sen sket han bara i det?
Tycker också det låter konstigt att han inte skulle ha körkort. När han körde rattfull och fick det indraget, det var ju länge sedan. Han måste väl ha skaffat ett nytt sedan dess.
Citera
2018-08-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tycker också det låter konstigt att han inte skulle ha körkort. När han körde rattfull och fick det indraget, det var ju länge sedan. Han måste väl ha skaffat ett nytt sedan dess.
Jo, Conrad må vara osedvanligt obegåvad, men att han skulle sitta och öppet snacka om hur han kör bil kors och tvärs utan körkort vore någonting extra..

Han blev givetvis av med lappen när han blev dömd för grov rattfylla efter att ha rattat ett tungt arbetsfordon på allmän väg, om han nu hade körkort vid tillfället.

Kanske sket han i att fixa ett nytt bara, vem vet.

Tycker det låter märkligt.
Citera
2018-08-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde

Ingrids snara avhopp får en att undra lite. Själv skulle jag tro att hon tyckte det blev lite väl smutsigt att vara nazist fullt ut. Magnus med sitt stora hakkors på bröstet, Björns förflutna i NSF med en massa HMF-domar. Hon är lite för fin för det där gänget tror jag. Frågan är vad hon ska leva på nu, denna första vågens dissident?

Det vet vi ju alla varför Ingrid hoppade av Svegot och gick ur som medlem i DFS, den förening där hon tidigare var vice ordförande. Det berodde på en oenighet mellan Ingrid och Conrad i hur det journalistiska arbetet på Svegot skulle bedrivas. Därför hoppade Ingrid av allt.

Skämt åsido, det där var nog en av dom sämre efterhandskonstruktionerna vi hört från Svegot-gänget.

Kommer ihåg en diskussion från twitter där hon hade jävligt svårt att förklara skinnskallebröl-musiken som spelades i Radio Svegot. Sen alla dessa DFS-möten och träffar där Midgårds webshop ska sälja sina Waffen Wåfflor CD:s och Logik Förlag ska sälja sina böcker och Asa True People ska kränga Torshammare (nån mer än Conrad som springer runt i dessa halsband?).

Nej, både Ingrid och Maria Celander insåg nog att det här gänget inte riktigt var deras stil.
Citera
2018-08-14, 09:48
Medlem
meganegerdases avatar
Angående Conrads körning. Precis som alla andra utan körkort som jobbar på att ta det så övningskör han.

Så länge hans fru är med kan han naturligtvis framföra bilen som övningskörare.
Citera
2018-08-14, 09:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Angående Conrads körning. Precis som alla andra utan körkort som jobbar på att ta det så övningskör han.

Så länge hans fru är med kan han naturligtvis framföra bilen som övningskörare.
Ok, tyckte väl att ryktet om att han ska ha suttit i radio och skrytit om hur han kör utan körkort lät konstigt.
Citera
2018-08-14, 13:39
Medlem
Thornhills avatar
Allvarligt talat!

Är inte Conrad och Dan rätt osynkade när dom poddar i "Morgon med Svegot"?

Man får säga och tycka vad man vill om Dan, men visst fan levererar han oftast rätt klockrena analyser och kommentarer? Medan Conrad mest inte tänker alls innan han öppnar truten, utan låter oftast som en tämligen nyvaken SD-väljare. Dan får sitta och skämmas och lite motvilligt yppa "mm" efteråt.

Och Conrads upprepande av ordet "igen"...

"Och igen! <insert cringe here>"

Ja, Jesus. Jag har verkligen någon slags hatkärlek till Conrad.

Edit: Tänker främst på gårdagens avsnitt då. https://www.svegot.se/2018/08/13/morgon-med-svegot-4-nooshi-dadgostar-tanker-fel/
Senast redigerad av Thornhill 2018-08-14 kl. 13:42.
Citera
2018-08-14, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vid 3:00 i https://svegot.se/2018/08/13/morgon-med-svegot-4-nooshi-dadgostar-tanker-fel/ säger han att han har varit i Stockholm, men inte att han tog bilen dit och inte heller på ett skrytsamt vis.

Ajabaja! Inte anklagar du väl honom för att trolla?😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in