2018-11-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den där Tobias verkar vara en riktig pajas. Och är det han som har gjort töntfilmen Europa the Last Battle?

I det här fallet har Ingrid rätt och denne Tobias fel på alla möjliga vis. Att vara konservativ är inte ideologiskt, snarare är det frånvaro av ideologi. En motvilja mot att springa i någon ideologis (och ideologs) riktning.

Ops så Europa the Last Battle är en "töntfilm", du har så svårt att kontrollera dig numera, så känslostyrd med högt blodtryck kan bli intressant detta.
Citera
2018-11-08, 19:30
Medlem
Det finns vl ingen annan i denna tråd som ger så mycket råd till hur AFA skall agera för att förstöra svenskarnas hus. Du är en jävla expert på smörsyra, brandbomber, vattenslangar och hur man klipper upp staket. Man märker också att du har inget vettigt liv, ingen förutom de som vill förstöra, efterfrågar dina "kunskaper". Du borde jobba för SÄPO eller inte minst MSB då du vet så jävla mycket hur man förstör.
Du låtsas att du är bekymrad om säkerhet osv. Du tror du är någon jävla expert? Om du verkligen har något att tillföra så ta kontakt med DfS och sitt inte här på Flashback och ältar någon expertis du inte är. Patetiskt.

Du är ett rent vänstertroll!

QUOTE=ArthurMorgan|65757664]Jo, det är redan konstaterat någon sida bak att det troligen är byggt så. Däremot är det mer tveksamt med utbyggnaden, som andra påpekat så verkar den ha träfasad och fri grund.
Nu finns det väl inte så många bunkerliknande byggnader till salu i lämpliga områden och bunkerliknande byggnader är rätt trista.
Jag har inga uppgifter på detta men däremot har jag rätt lång erfarenhet av hur den nationella rörelsen jobbar och påfallande ofta gör man gigantiska misstag i sådana här sammanhang. Exempelvis en nationell organisation som köpte en lokal i centrala Stockholm och då valde en lokal med gigantiska skyltfönster. Eller en annan organisation som köpte en stor gård ute i ingenstans och sedan lämnade den obevakad. Båda lokalerna förlorades. Detta var länge sedan och DFS verkar ha erfaret folk och det påstås även att det finns många hantverkare i deras led så kanske har de tänkt till lite och åtgärdat det mesta. Det skulle dock förvåna mig om man har hunnit med eller tänkt på alla uppenbara svagheter. Vi får hoppas på det bästa!

För AFA är det en avvägningsfråga, ju snabbare de agerar desto större sannolikhet att lyckas, ju längre de väntar desto mer av DFS investeringar i tid, arbete och pengar slår man sönder men samtidigt blir det svårare att genomföra.[/quote]
Senast redigerad av Lagring 2018-11-08 kl. 20:19.
Citera
2018-11-08, 20:34
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Du är ett rent vänstertroll!
Yes. You got me. Länge leve Marx, Lenin, Stalin, Che och jalla jalla vi vill se Sverige falla!

Eller så påpekar jag rätt uppenbara saker som de flesta kan se. Knappast så att några rödingar får veta något de inte redan tänkt ut själva. Jag skriver de här sakerna för att DFS ledning inte ska kunna komma efteråt och säga att de blev tagna på sängen.

Tjoflöjt.
Citera
2018-11-09, 05:32
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Yes. You got me. Länge leve Marx, Lenin, Stalin, Che och jalla jalla vi vill se Sverige falla!

Eller så påpekar jag rätt uppenbara saker som de flesta kan se. Knappast så att några rödingar får veta något de inte redan tänkt ut själva. Jag skriver de här sakerna för att DFS ledning inte ska kunna komma efteråt och säga att de blev tagna på sängen.

Tjoflöjt.

Jag tror inte att du ska ha så höga tankar om dina tips och trix. Varken DFS ledning eller föreningens medlemmar lär sitta här och läsa dina inlägg. Tycker det mest liknar som att du har ambitionen att någon ska ta åt sig utav dina "tips", och då syftar jag inte på DFS.

Detta klipp förklarar vad det är du håller på med https://www.youtube.com/watch?v=6se66gQRJcw
Citera
2018-11-09, 09:28
Medlem
Citat:

Tjoflöjt.

Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Jag tror inte att du ska ha så höga tankar om dina tips och trix. Varken DFS ledning eller föreningens medlemmar lär sitta här och läsa dina inlägg. Tycker det mest liknar som att du har ambitionen att någon ska ta åt sig utav dina "tips", och då syftar jag inte på DFS.

Detta klipp förklarar vad det är du håller på med https://www.youtube.com/watch?v=6se66gQRJcw

Det ligger något i vad motarbetar säger här. Att ingen DfS:are kommer att läsa en flashback-tråd om DfS. Det är på samma sätt med Nordiskt Alternativhöger. Naturligtvis finns det en del löjliga inlägg men dessa är det bara att ignorera. Seriös kritik och seriösa förslag... läses inte heller. Detta är sektbeteende. Vi ser samma sak när "ledarna" inte hyllas. Sådana som motarbetar är där direkt och ser agenter överallt. För i sekten så är det otänkbart att ifrågasätta ledarskapets kompetens.
Citera
2018-11-09, 11:25
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det ligger något i vad motarbetar säger här. Att ingen DfS:are kommer att läsa en flashback-tråd om DfS. Det är på samma sätt med Nordiskt Alternativhöger. Naturligtvis finns det en del löjliga inlägg men dessa är det bara att ignorera. Seriös kritik och seriösa förslag... läses inte heller. Detta är sektbeteende. Vi ser samma sak när "ledarna" inte hyllas.Sådana som motarbetar är där direkt och ser agenter överallt. För i sekten så är det otänkbart att ifrågasätta ledarskapets kompetens.

Har jag ens risat eller rosat styrelsen? Svar nej.

Det jag däremot gör är att skilja agnarna från vetet, ganska lätt att göra om du läser igenom denna nya användares historik. Sen att du spelar med i skådespeleriet visar bara att du är intellektuellt ohederlig. Eller rent av inte förstår bättre?
Citera
2018-11-09, 22:10
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Har jag ens risat eller rosat styrelsen? Svar nej.

Det jag däremot gör är att skilja agnarna från vetet, ganska lätt att göra om du läser igenom denna nya användares historik. Sen att du spelar med i skådespeleriet visar bara att du är intellektuellt ohederlig. Eller rent av inte förstår bättre?
De svaga punkter som påpekats är så uppenbara att möjligen en rejält efterbliven person inte ser dem - och det krävs just en sådan person att uppröras över att det uppenbara påtalas.
Citera
2018-11-09, 23:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Tjoflöjt.
Försade du dig nu?

Så när ni har bränt ner kåken, har ni dina inlägg att peka på som bortförklaring. Då kommer ni väl säga: "Det var DFS egna fel att kåken brann ner, för de lyssnade ju inte på tipsen från säkerhetsexperten ArthurMorgan på Flashback."

Fint av dig att så öppet plantera detta i förväg. Hoppas att du somnar med dåligt samvete över var du tänkt göra tillsammans med dina rödingpolare.
Citera
2018-11-10, 01:30
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Försade du dig nu?

Så när ni har bränt ner kåken, har ni dina inlägg att peka på som bortförklaring. Då kommer ni väl säga: "Det var DFS egna fel att kåken brann ner, för de lyssnade ju inte på tipsen från säkerhetsexperten ArthurMorgan på Flashback."

Fint av dig att så öppet plantera detta i förväg. Hoppas att du somnar med dåligt samvete över var du tänkt göra tillsammans med dina rödingpolare.
Jag skrev att vi påpekar de här svagheterna i tråden för att då har DFS möjlighet att åtgärda dem och gör man det inte och det utnyttjas av rödingar så kan man faktiskt med rätta ge DFS skit för det. Antingen är du efterbliven eller så missuppfattar du avsiktligt. Och självklart läser DFS-folk här, tro inget annat.

Och seriöst nu, tycker du att ett påpekande att fönster bör ha rejäla fönsterluckor för annars kan en brandbomb slängas in genom fönstret är en hemlighet som inte bör spridas på Flashback? Eller att en träfasad på fri grund är väldigt sårbar för anlagd brand? Menar du att det är en slutsats som AFA inte är kapabla att dra själva? Det säger i så fall mer om ditt klena intellekt.
Citera
2018-11-10, 07:36
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
De svaga punkter som påpekats är så uppenbara att möjligen en rejält efterbliven person inte ser dem - och det krävs just en sådan person att uppröras över att det uppenbara påtalas.

Ändå så sitter du likt en efterbliven och dömer ut fastighetens svaga brister genom gamla bilder? DFS styrelse har själva gått ut med att de tagit till nödvändiga åtgärder, varför ska de sitta och posta bilder på vad dem gjort? Det faller på sin egna orimlighet.

Åk dit med en besiktningsman och titta upp fasaden och diverse brännbara föremål annars? hur svårt kan det vara.
Citera
2018-11-10, 07:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jag skrev att vi påpekar de här svagheterna i tråden för att då har DFS möjlighet att åtgärda dem och gör man det inte och det utnyttjas av rödingar så kan man faktiskt med rätta ge DFS skit för det. Antingen är du efterbliven eller så missuppfattar du avsiktligt. Och självklart läser DFS-folk här, tro inget annat.

Och seriöst nu, tycker du att ett påpekande att fönster bör ha rejäla fönsterluckor för annars kan en brandbomb slängas in genom fönstret är en hemlighet som inte bör spridas på Flashback? Eller att en träfasad på fri grund är väldigt sårbar för anlagd brand? Menar du att det är en slutsats som AFA inte är kapabla att dra själva? Det säger i så fall mer om ditt klena intellekt.

Vilka vi? Det är i princip bara du som söker efter ljus och lykta över tänkbara sätt att bränna ner kåken. Det var inte DFS som gick ut med information vart huset låg, utan vänsterextrema AFAs pappa EXPO gjorde det, så det är helt klart deras fel om det brinner. Eller du tror de går ut med detta i all välmening till DFS?

Att inlägg efter inlägg känna ett behov utav att förklara det uppenbara, vad som händer om man kastar in ett brinnande föremål genom ett fönster talar mer om det svaga intellektuella du besitter.

Du är synad, förstår du?
Citera
2018-11-10, 10:06
Medlem
Citat:
Ändå så sitter du likt en efterbliven och dömer ut fastighetens svaga brister genom gamla bilder? DFS styrelse har själva gått ut med att de tagit till nödvändiga åtgärder, varför ska de sitta och posta bilder på vad dem gjort? Det faller på sin egna orimlighet.

Vad har du tänkt dig att DfS ska gå ut med annars? Ska de gå ut med att de inte vidtagit några åtgärder alls och hoppas på det bästa? Självklart kommer de att säga det de sagt.

En mer rimlig tolkning att eftersom DfS säger att de "tagit till nödvändiga åtgärder" så har de i varje fall funderat på det och börjat lite grann. Vi kan väl hoppas, du , jag och herr Morgan, att det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in