Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-08, 15:49
  #1
Medlem
Hej,
Det är så att jag har börjat arbeta på ett projekt som går ut på att styra en maskin från en HMI från Beijer. utvecklingsmiljln de har heter ix-developer för den är för enkel och mkt fattig på feature. Jag vet inte ens om det går att skapa klasser i den. Därför har jag tänkt att flytta till Visual studio 2017. Jag kollade på vad de använder för framwork. är det .NET 3.5? för jag hittar inte det i deras manualer. Sedan hur faaaan kan man öppna deras projekt i visual studio och redigera xaml? det är väl WPF .NET applikationer som går att köra på deras HMI?

Har någon gjort det och fått det funka?
Citera
2017-11-23, 21:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imgood
Hej,
Det är så att jag har börjat arbeta på ett projekt som går ut på att styra en maskin från en HMI från Beijer. utvecklingsmiljln de har heter ix-developer för den är för enkel och mkt fattig på feature. Jag vet inte ens om det går att skapa klasser i den. Därför har jag tänkt att flytta till Visual studio 2017. Jag kollade på vad de använder för framwork. är det .NET 3.5? för jag hittar inte det i deras manualer. Sedan hur faaaan kan man öppna deras projekt i visual studio och redigera xaml? det är väl WPF .NET applikationer som går att köra på deras HMI?

Har någon gjort det och fått det funka?
Hejsan,

Använder IX Developer i stort sett varje dag då jag jobbar inom automation.
Givetvis går det att skapa klasser (Du har ju fulla .NET stödet beroende på vad du har för target, om det är t.ex TXA/TXB så har du ju CF (Compact framework) till ditt förfogande, vilket i sig funkar men är ganska begränsat.

Det är .NET 3.5 som används ja.

Rimligtvis öppnar du projektet i IX Developer. Du kan självklart använda Visual Studio för att editera dina .cs filer, men till vilken nytta?

Du får gärna PM'a mig så kan du få mailadress om du behöver ytterligare hjälp, i övrigt så fungerar det relativt bra att endast använda deras inbyggda funktioner om det är lite mindre projekt.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback