Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 13:50
  #1
Medlem
flashbackdasens avatar
Bonnier har gjort en studie för att ta reda på hur folk fick reda på information om Martin Timell och Fredrik Virtanens sexuella beteenden.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...-och-virtanen/

Undersökningen är uppdelad per åldersgrupp. Den åldersgrupp som använder Flashback mest för att ta reda på liknande information är 30-49 åringar.

Andra alternativmedier som nämns är Nyheter Idag samt Fria Tider.


Tror ni att det är mest personer i 30-49 års ålder som använder Flashback?
Vad får ni ut för resonemang från de här siffrorna?
Citera
2017-11-04, 16:32
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Tror ni att det är mest personer i 30-49 års ålder som använder Flashback?

Det är ju en helt annan frågeställning än att det åldersintervallet fick information om Martin Timell från Flashback.
Citera
2017-11-05, 01:37
  #3
Medlem
Jag tror att det är mest icke- vuxna och som på alla plan använder sig av Flashback.
Men din rubrik stämmer inte med din frågeställning?
Citera
2017-11-06, 13:37
  #4
Medlem
stilichos avatar
Det är ju intressant att Flashback är en såpass viktig nyhetskälla som det är. Och intressant att Flashbacks genomslag tycks vara störst bland medelålders, 30-50 år, om inte annat får det en att känna sig ung här. Men vad är det här Instagram för något som småbarnen tycks få sina nyheter ifrån? Är inte Instagram något sorts app för att dela bilder med sina nära och kära (och alla andra)? Lever ungdomarna så informationsmässigt torftiga liv att de får sin huvudsakliga information från en sådan källa? Nu känner jag mig gammal igen (visserligen på ett positivt sätt, men ändå).
Citera
2017-11-09, 23:54
  #5
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Man skall varken överskatta eller underskatta Flashback som informationsspridaren. Jag undrar ändå om inte undersökningen är lite missvisande och underskattar lite att många tagit del av informationen här antingen indirekt eller direkt.

Björn Häger skriver för övrigt följande i Journalisten: https://www.journalisten.se/kronika/...armast-komiskt

Det finns egentligen bara en rimlig hållning i en tid då Flashback aldrig sover är väl ett rätt vackert citat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback