• 2
  • 3
2017-11-11, 13:11
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickkgur
Någon tysk kommunist som knullar luder och prostituerade påstod att Sverige har de bästa vägarna. Knullar man för pengar så är man förmodligen riktigt ful, äcklig och vidrig samt har låg intelligens.

Jag anser att vägarna hade varit bra om skattepengarna och avgifterna hade gått till det de ska gå till.
Vad ska de gå till då?
Citera
2017-11-11, 18:44
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Då kan man undra vilka vägar du har åkt på i Tjeckien?
Jag har kört åtskilliga tusen mil i Tjeckien, och man kan inte på allvar påstå att vägarna är bättre än i Sverige.
Jag åkte på genomresa i Tjeckien för tre år sedan, då hade de börjat bygga/renovera sina vägar. När jag åkte där i höstas så var det vägarbeten på många, många platser. De satsar stenhårt på väg nätet nu. Och bra blir det.
Jag nämnde att de flesta europeiska länderna har bättre vägar än Sverige och ja, Tjeckien tycker jag är ikapp och förbi. Och de satsar än.

Kolla bara på de svenska motorvägarna hur slitna de är och dessutom för få filer.
Istället för att bygga ut vägarna så får vi de här jävla 2-1-vägarna, bara för att det är en billig lösning.
Skamligt, sa Bill.

Våra 70-vägar ska vi inte ens tala om.
Och. Jag tror att vägnätet är viktigare för dem i utlandet för att deras infrastruktur är en måttstock för landets välbefinnande och status. Det är säkert rätt gött för gamla fattiga länder att satsa en peng på vägarna sedan de kom med i EU. Ett tecken på framgång.
Sverige står som vanligt med skägget i brevlådan och betalar andras kalas.
Vad gör det? Stötdämpare är billigt på Biltema.
Mvh Bitterfittan
Senast redigerad av Skrik & Panik 2017-11-11 kl. 18:50.
Citera
2017-11-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag åkte på genomresa i Tjeckien för tre år sedan, då hade de börjat bygga/renovera sina vägar. När jag åkte där i höstas så var det vägarbeten på många, många platser. De satsar stenhårt på väg nätet nu. Och bra blir det.
Om man åker vägen mellan Dresden och Prag så kan man inte påstå att den är bra.
Visserligen är det en ny motorväg första sträckan efter gränsen, men gamla vägen via Borislav är fortfarande kvar.
Detta är ändå matartrafiken till Prag.

Nu har jag inte kört motorvägen mellan Prag och Brno på några år, men när jag åkte där var det nog den gropigaste motorväg jag någonsin har åkt på.
Citera
2017-11-11, 19:52
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Nu har jag inte kört motorvägen mellan Prag och Brno på några år, men när jag åkte där var det nog den gropigaste motorväg jag någonsin har åkt på.
Just den sträckan är under fullständig renovering nu.
Renovering, säger man så om vägar? 😕
Citera
2017-11-12, 18:17
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Obefogat jävla gnäll.
Du har uppenbart aldrig varit utomlands..
Sverige har kanske de bästa vägarna i världen.

Hahaha...den var bra men tyvärr ingen sanning i vad du säger.
Citera
2017-11-12, 20:21
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tror inte det du, det mesta du kör är mellan samhall och din bostad så sluta ljug hela tiden.

Kom med nåt själv då, istället för att snacka en massa skit. Hur ofta kör du bil i andra länder än Sverige?

Kör själv utomlands ett par gånger per år, i Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike, Schweiz och Spanien i huvudsak. Kan hålla med BAB7 om att Holland och Danmark håller en högre standard än Sverige när det gäller det större vägnätet (motorväg, större landsvägar). Schweiz har jag egentligen bara passerat igenom på motorvägar, men dom håller ju en väldigt hög standard.

Motorvägar i Frankrike och Belgien känns ofta trånga, med minimal väggren, ojämn beläggning, mm. Det mindre vägnätet känns som att det får klara sig självt, ungefär. Finns ju inte så mycket tjäle som kan ställa till det, men vägarna känns mer sönderkörda än i Sverige. Och det förvånar mig fortfarande när vi är på semester i norra Frankrike att en huvudväg mellan två hyffsat stora orter kan vara så smal att två bilar knappt kan mötas. Sen ställer ju Bocagen till det en del med dålig sikt och så.

På ett par veckor har jag kört tex. R40 mellan Jönköping och Göteborg. R26 mellan Jönköping och Halmstad. E20 mellan Alingsås och Mariestad, vidare till Karlstad. E6 ToR Göteborg-Malmö. Samt en hel del stadskörning på dessa orter. Kan inte påminna mig om jag tyckt att vägarna varit dåliga. Jo, E20 då, för mycket trafik gör vägen underdimensionerad, skulle varit motorväg eller 2+1-väg hela sträckan för länge sen, men den byggs ut på viss delar nu. Och vägen är ju körbar ändå, man får ta det lite lugnt bara och invänta läge att köra om lastbilen framför.
Citera
2017-11-13, 17:49
Moderator
Tystnads avatar
Håller med om att vissa vägar har blivit sämre, och detta beror på att överlastade utländska lastbilar förstör vägbanorna (vägbanorna tål ej hur många ton som helst) Det finns en anledning till att lastbilar har viktkrav som ej får överstigas.
Tyvärr skiter ju Utländska långtradare i detta för att maximera vinsten.
Och Polisen verka strunta i att ha viktkontroller (flygande besiktning som det hette förr)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in