Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-31, 17:18
  #1
Medlem
Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?
Citera
2017-10-31, 18:04
  #2
Medlem
RonnyRasks avatar
Det beror också dels på vart du bor någonstans. Trafikverket bestämmer inte över alla vägar i Sverige, utan kommunen i fråga ansvarar oftast för vägarna inne i centrum t.ex. Likaså vägar som går genom bostadsområden.

Sitter det då folk på kommunen som har dåligt omdöme kan det sluta i att du får 18 väggupp på en sträcka på 2 kilometer, eller att de gör en väg smalare än vad den borde vara etc.
Alltså kan vägarna skilja ganska mycket från stad till stad.
Citera
2017-10-31, 20:42
  #3
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?
Jag ser oftast inga hinder på gatorna där jag bor o nog fan fanns det även fart på den tiden. Men den där bananen är bara att plocka upp om den stör dig.
Vad du däremot bör oroa dig över är bumparna på huvudet.
Bor du i Lappland? För här nere ser jag hastighetsskyltar överallt.
Citera
2017-10-31, 21:35
  #4
Medlem
pollenpers avatar
Vägbulor fanns redan på tidigt 80tal.
Jag minns speciellt ett som jag inte begrep varför det fanns där
Det var femtio där, och körde man 50 då guppade det så man blev orolig
Men med full gas och 80 knyck, då så det bara bonk, ingen duns eller bekymmer.
Så på mig funkade det lite tokigt.
Citera
2017-10-31, 22:06
  #5
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?

Obefogat jävla gnäll.
Du har uppenbart aldrig varit utomlands..
Sverige har kanske de bästa vägarna i världen.
Citera
2017-11-01, 05:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?

Där jag bor har det bara blivit bättre. Förut fanns det t ex många sträckor med rödljus som var ställda på att slå om till grönt i en sekvens. Det gjorde att om man körde långsamt (lagligt) så fick man grönt vid varje korsning - men höll man skönt tempo så fick man rött hela tiden istället. Skitirriterande.
Men nu har dessa byggts om till motorväg stora delar eller så har en stor del av korsningarna ersatts med rondeller. På dom sträckorna kan man hålla typ dubbla snittfarten nu mot vad man kunde förut.

Men bäst av allt är ju att antalet trafikpoliser som jagar fortkörare är betydligt färre nu än vad det var på den tiden. Fartkamerorna är ju lätta att lura.
Citera
2017-11-01, 16:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Obefogat jävla gnäll.
Du har uppenbart aldrig varit utomlands..
Sverige har kanske de bästa vägarna i världen.

Vi hade det bästa väg nätet i hela europa men inte nu längre då hela väg nätet är förstört. Allt har blivit negativt allt från bilar, trafik, vägar, regler till det sämre

Jag har varit utomlands och visst är deras vägar baajs tänker på öst europa men inte fan förstör deras regering vägarna ännu mera som våra idioter gör på väg verket i sverige.

Sveriges politiker vill ta bort bil trafiken i sverige så det blir så fin miljö vi kan få i sverige. Alla ska vi promenera, cykla istället och tänka på hälsan.

Allt är bara fel, allt har gått åt fel håll till det sämre tyvärr då förr var väg nätet mycket fint och jag bor i skåne
Citera
2017-11-01, 19:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Vi hade det bästa väg nätet i hela europa men inte nu längre då hela väg nätet är förstört. Allt har blivit negativt allt från bilar, trafik, vägar, regler till det sämre

Jag har varit utomlands och visst är deras vägar baajs tänker på öst europa men inte fan förstör deras regering vägarna ännu mera som våra idioter gör på väg verket i sverige.

Sveriges politiker vill ta bort bil trafiken i sverige så det blir så fin miljö vi kan få i sverige. Alla ska vi promenera, cykla istället och tänka på hälsan.

Allt är bara fel, allt har gått åt fel håll till det sämre tyvärr då förr var väg nätet mycket fint och jag bor i skåne

Tänka på hälsan gör jag också regelbundet, hoppas att det verkligen räcker att tänka på den...
Vad du däremot borde ägna en tanke är att göra ditt skrivna alster mer lättläst, alltså först och främst upphöra med alla särskrivningar, men även något mer vårdat språk.
Citera
2017-11-01, 19:31
  #9
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Obefogat jävla gnäll.
Du har uppenbart aldrig varit utomlands..
Sverige har kanske de bästa vägarna i världen.
Lägg av.
Det var länge sedan vi hade de bästa vägarna här. Vi har utan tvekan de sämsta vägarna i norra Europa och större delen av östra. De har till och med bättre vägar i Tjeckien och Polen än vi har här.

Jag gjorde en roadtrip i höstas, passerade tretton länder och det var egentligen bara Spanien som hade sämre vägar.

Så ja...du har fett fel.
Citera
2017-11-01, 21:15
  #10
Medlem
Ville bara säga att jag tycker dom gör ett kanonjobb med vägarna, många klagar men jag har aldrig märkt av nånting att vägarna skulle vara dåliga

ofta är vägarna onödigt bra, det finns tillexempel 80 vägar som är dubbelt så breda som de borde vara, finns ingen anledning att slösa med asfalten kan man tycka men jag antar det är pga säkerheten.
Citera
2017-11-01, 21:40
  #11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaricaHase
Ville bara säga att jag tycker dom gör ett kanonjobb med vägarna, många klagar men jag har aldrig märkt av nånting att vägarna skulle vara dåliga

ofta är vägarna onödigt bra, det finns tillexempel 80 vägar som är dubbelt så breda som de borde vara, finns ingen anledning att slösa med asfalten kan man tycka men jag antar det är pga säkerheten.
Vad har du för referenser då? Det svenska vägnätet har blivit sjukt mycket sämre än resten av Europas.
Och framförallt, hur länge har du kört bil? Har du kört såpass länge så att du märker skillnad eller ej?

Sedan handlar inte allt om hur mkt asfalt som används, det handlar också om hur många filer det finns och hur strukturen ser ut. I Sverige har vi som mest tvåfiligt på motorväg men i utlandet har man åtminstone minst tre-fyra körfält även på mindre avsnitt.

Det är tydligt att vägarnas beskaffenhet inte är prioriterat i Sverige. Vi är ett u-land när det gäller vägnätet.
Citera
2017-11-01, 21:41
  #12
Medlem
[quote=balong.|62209623]Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?[/QUOTE

tänk den tiden de nästan bara var grusvägar. vilka tider.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback