2017-11-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Vad har du för referenser då? Det svenska vägnätet har blivit sjukt mycket sämre än resten av Europas.
Och framförallt, hur länge har du kört bil? Har du kört såpass länge så att du märker skillnad eller ej?

Sedan handlar inte allt om hur mkt asfalt som används, det handlar också om hur många filer det finns och hur strukturen ser ut. I Sverige har vi som mest tvåfiligt på motorväg men i utlandet har man åtminstone minst tre-fyra körfält även på mindre avsnitt.

Det är tydligt att vägarnas beskaffenhet inte är prioriterat i Sverige. Vi är ett u-land när det gäller vägnätet.
Ska dom göra bredare vägar då får de isåfall göra privata betalvägar, mina skattepengar ska inte gå till förbättra vägarna i onödan det ska inte förbättras nån struktur. Vägarna är perfekta som de är tycker jag om man ser till hur lite trafik det är, jag har kört mycket i europa och ofta flyter trafiken på sämre fast det är så breda vägar.

Vi måste prioritera jag tycker de ska satsa på att ta vägpiraterna istället men det kommer inte hända så länge idioten Eliasson sitter kvar. det är en superoviktig fråga att bygga ut vägnätet.

Det är du och några andra högljudda tyckare som klagar alla andra är nöjda
Citera
2017-11-02, 01:34
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Lägg av.
Det var länge sedan vi hade de bästa vägarna här. Vi har utan tvekan de sämsta vägarna i norra Europa och större delen av östra. De har till och med bättre vägar i Tjeckien och Polen än vi har här.

Jag gjorde en roadtrip i höstas, passerade tretton länder och det var egentligen bara Spanien som hade sämre vägar.

Så ja...du har fett fel.
Din förbannade idiot.
Sverige har de bästa vägarna efter Danmark, Schweiz och Nederländerna.
Övriga Europa har usla vägar jämfört med Sverige.
Och i fortsättningen kan du ge fan i att ifrågasätta vad jag skriver! - för jag vet väl för fan hur vägarna ser ut i europa, jag kör mer än 5000 mil per år i nord/västeuropa.
Citera
2017-11-02, 07:13
Medlem
EMMA1994s avatar
Om vägarna blir sämre i Sverige för varje år ja den frågan är ju sedd ur 2 vinklar själva vägarna blir väl inte sämre i sig .
Citera
2017-11-02, 07:17
Medlem
EMMA1994s avatar
Om vägarna blir sämre i Sverige för varje år ja den frågan är ju sedd ur 2 vinklar själva vägarna blir väl inte sämre i sig . Men ser man ur TS synvinkel så jaa deras iver att trafiksäkra vägarna finner ju ingen ände finns snart inte en liten by som de inte har gjort fartgupp avsmalningar refuger etc .

Någon här skrev att de inte ville vara med och betala för att göra breda vägar men att man plöjer ner ofantliga pengar på att förstöra redan bra vägar är ju sjukt bort med skiten
Citera
2017-11-02, 07:50
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Din förbannade idiot.
Sverige har de bästa vägarna efter Danmark, Schweiz och Nederländerna.
Övriga Europa har usla vägar jämfört med Sverige.
Och i fortsättningen kan du ge fan i att ifrågasätta vad jag skriver! - för jag vet väl för fan hur vägarna ser ut i europa, jag kör mer än 5000 mil per år i nord/västeuropa.
Tack.

Nej, Sveriges vägar är inte alls bra jämfört med övriga länders. De är snarare sagt katastrof. Varken motorvägar eller våra 70-sträckor är av hög kvalitet.
Du vet inte ett skit vad du pratar om.

Klarar du inte av att bli motsagd så är du definitivt på fel forum.

Ha en bra dag.
Citera
2017-11-02, 10:27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Tack.

Nej, Sveriges vägar är inte alls bra jämfört med övriga länders. De är snarare sagt katastrof. Varken motorvägar eller våra 70-sträckor är av hög kvalitet.
Du vet inte ett skit vad du pratar om.

Klarar du inte av att bli motsagd så är du definitivt på fel forum.

Ha en bra dag.
Att Bab7 bor på Europas vägar var ingen nyhet. Frågan är då om du har erfarenhet från det mindre vägnätet i andra länder?
Personligen vet jag inte ett smack, söder om Ystad. Däremot har jag koll på Norge.
Deras motorvägar med trafikbelysning samt nybyggda vägar slår våra med hästlängder. Sedan kommer man ut på det mindre vägnätet o det är då man börjar älska våra Svenska vägar.

O ni som snackar om privata aktörer. Vet ni ens vad ni ber om?
Dessa finns även de i Norge o att få betala ex 200kr för att köra några mil i en kolsvart tunnel för att slippa köra runt en fjord är lagom kul. Det mörkret äter strålkastarljus.
Citera
2017-11-03, 11:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Att Bab7 bor på Europas vägar var ingen nyhet. Frågan är då om du har erfarenhet från det mindre vägnätet i andra länder?
Nja, jag kan egentligen bara svara för det jag såg under resan som iaf var 1034 mil genom i stort sett hela Europa, i en vid cirkel.
Saken är den att både jag och resesällskapet inte är intresserade av motorvägar så vi gjorde vårt bästa för att hålla oss därifrån. Motorvägar använde vi bara som rena transportsträckor mellan två destinationer.
Vägarnas kvalitet var något som vi diskuterade ofta eftersom det intresserar oss. Han har åkt massor i Norge och dissar det fullständigt förutom det nya nätet som byggs löpande.
Vi kan konstatera att Sverige har en låg nivå, även när det gäller mindre vägar.
Saken är den att man märker så väl att de satsar så mycket mer på vägar i utlandet, medan våra egna vägar snarare bryts sönder.
Skillnaden är tydlig. Men för att vara pk -vi gillar olika.

Sen att 5000-milachauffören uttryckte sig på ett sätt som gav mig blodstörtning gjorde inte saken bättre...
Citera
2017-11-03, 11:30
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Nja, jag kan egentligen bara svara för det jag såg under resan som iaf var 1034 mil genom i stort sett hela Europa, i en vid cirkel.
Saken är den att både jag och resesällskapet inte är intresserade av motorvägar så vi gjorde vårt bästa för att hålla oss därifrån. Motorvägar använde vi bara som rena transportsträckor mellan två destinationer.
Vägarnas kvalitet var något som vi diskuterade ofta eftersom det intresserar oss. Han har åkt massor i Norge och dissar det fullständigt förutom det nya nätet som byggs löpande.
Vi kan konstatera att Sverige har en låg nivå, även när det gäller mindre vägar.
Saken är den att man märker så väl att de satsar så mycket mer på vägar i utlandet, medan våra egna vägar snarare bryts sönder.
Skillnaden är tydlig. Men för att vara pk -vi gillar olika.

Sen att 5000-milachauffören uttryckte sig på ett sätt som gav mig blodstörtning gjorde inte saken bättre...
Då har jag en annan tanke.
Jag kör väldigt mkt jag själv. Att trycka in 3000mil/år är inga problem. Men även här håller jag mig på det större vägnätet då man bara ska från punkt A till punkt B.
Däremot så bor jag i Östergötland o då kör jag mkt på småvägar, bara för att jag kan.
Jag kan inte påstå att vi har dåliga vägar här. Senast i går så körde jag mellan Skänninge o Motala på den gamla vägen o den var precis omasfalterad. Detta säger inte mycket i sig. Däremot så kör jag den titt som tätt, mest för att köra genom Motala än att behöva betala för en bro.
Denna nyasfalterade väg var redan innan i ett väldigt bra skick.
Detta är bara ett exempel på våra vägar här.
Citera
2017-11-03, 11:33
Medlem
ts.nows avatar
Svenska vägar är riktigt hemska, tjälskott och hål överallt. Blir sämre ju längre upp i landet man kommer. Så länge man håller sig på e4an går resan relativt smärtfritt, men ska man inåt i landet börjar man fundera på om man råkat hamna i någon gammal öststat. Sträckan Skövde - Örebro är under all kritik, kan vara den sämsta motorväg/trafikled jag kört i de södra delarna av Sverige.

Jag bor i en relativt stor stad men man kan tro att det är en gammal bruksort som dött när man ser vägarna. Stora hål överallt i vägbanan som slaktar fälgar på löpande band. Kommunen gör ingenting åt det, istället har dom valt att satsa på gång och cykelvägar. Helt perfekta gång och cykelvägar utan vare sig sprickor eller hål, men lik förbannat läggs det ny asfalt där. Snacka om att elda för kråkorna.
Citera
2017-11-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Obefogat jävla gnäll.
Du har uppenbart aldrig varit utomlands..
Sverige har kanske de bästa vägarna i världen.

Vilken korkad generalisering. Beror helt på vilket land man jämför med. Det räcker med åka över till danska sidan så är vägarna både i city och utanför bättre. Det är många kommuner som har kraftigt eftersatt underhåll av stadsvägarna. Vägverket är ju inte den första myndighet man slänger pengar till. Och gör man det så är det för bygga nån jävla väg i Stockholm som tar alla medel, medan resten av landet lappar man.
Citera
2017-11-11, 12:46
Medlem
Citat:
De har till och med bättre vägar i Tjeckien
Då kan man undra vilka vägar du har åkt på i Tjeckien?
Jag har kört åtskilliga tusen mil i Tjeckien, och man kan inte på allvar påstå att vägarna är bättre än i Sverige.
Citera
2017-11-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Minns det ljuva 90-talet när varken fart hinder o annat skit fanns mitt på vägarna. Väg banan var riktigt breda och fina. nu 20år senare ser man bumpar över allt även på huvud gatorna. Väg banan alltså filerna har blivit lika smala som gångbanan. Precis så att svenska bilar får plats. Gamla jänkar bilar kan du fett glömma i stan. Förr fanns 5st hastighets skyltar idag 10 tals

Vad sysslar idioterna på trafik styrelsen att det inte inser att de förstör vägarna och inte gör de bättre. Är alla som sitter där efterblivna och har för lite arbete att göra ?

Någon tysk kommunist som knullar luder och prostituerade påstod att Sverige har de bästa vägarna. Knullar man för pengar så är man förmodligen riktigt ful, äcklig och vidrig samt har låg intelligens.

Jag anser att vägarna hade varit bra om skattepengarna och avgifterna hade gått till det de ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in