Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 08:36
  #1033
Medlem
Ska bli intressant hur pappa Stroll och hans team kommer att hantera situationen ifall Perez visar sig vara överlägsen Stroll Junior.
Citera
2018-12-22, 00:57
  #1034
Medlem
jhnsis avatar
Är det någon som har tips på bra youtube kanaler eller liknande för ny info kring F1?
Citera
2018-12-22, 04:32
  #1035
Medlem
Onestones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhnsi
Är det någon som har tips på bra youtube kanaler eller liknande för ny info kring F1?
Antar att du redan är på denna sidan:
F1.com
Nu när säsongen har upphåll är det här man läser huvudnyheterna.
Sidan är bra året runt, men ibland hittar man roligare information på annat håll.
Citera
2018-12-22, 06:32
  #1036
Medlem
Onestones avatar
Nu har förarna själva rankat de tio bästa förarna 2018, några oväntade namn:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Alonso
4. Vettel
5. Ricciardo
6. Leclerc
7. Gasly
8. Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Perez

Att de andra förarna rankat Leclerc och Gasly så högt var lite oväntat.
Personligen skulle jag sätta Ricciardo på tredjeplatsen, men de har nog bättre koll.
Bottas utanför topp 10?
Citera
2018-12-22, 10:29
  #1037
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Nu har förarna själva rankat de tio bästa förarna 2018, några oväntade namn:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Alonso
4. Vettel
5. Ricciardo
6. Leclerc
7. Gasly
8. Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Perez

Att de andra förarna rankat Leclerc och Gasly så högt var lite oväntat.
Personligen skulle jag sätta Ricciardo på tredjeplatsen, men de har nog bättre koll.
Bottas utanför topp 10?
Gasly har haft ett par bra insatser men säsongen som helhet kändes inte så övertygande, då den har jag svårt att köpa. Kan se honom bli till narr av Max nästa år.
Citera
2018-12-25, 16:39
  #1038
Medlem
twockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Nu har förarna själva rankat de tio bästa förarna 2018, några oväntade namn:
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Alonso
4. Vettel
5. Ricciardo
6. Leclerc
7. Gasly
8. Hulkenberg
9. Raikkonen
10. Perez

Att de andra förarna rankat Leclerc och Gasly så högt var lite oväntat.
Personligen skulle jag sätta Ricciardo på tredjeplatsen, men de har nog bättre koll.
Bottas utanför topp 10?

De flesta F1-förarna har ju en IQ en bit under genomsnittet och en allmänbildning som är skrämmande låg så man ska nog inte lägga någon större vikt vid den listan. De flesta är duktiga förare men låt kunnigt folk analysera data istället för dessa femfemmor.
Citera
2018-12-28, 14:32
  #1039
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twocko
De flesta F1-förarna har ju en IQ en bit under genomsnittet och en allmänbildning som är skrämmande låg så man ska nog inte lägga någon större vikt vid den listan. De flesta är duktiga förare men låt kunnigt folk analysera data istället för dessa femfemmor.

Men förarna är ju faktiskt de som får uppleva vad kollegorna kan på närmast håll, så jag lägger ändå en del vikt på deras åsikt.
Citera
2019-01-07, 11:04
  #1040
Medlem
Enligt uppgifter som har läckt ut kommer Ferrari att ersätta Maurizio Arrivabene med tekniska chefen Mattia Binotto. Bytet kan ske redan idag. Orsaken skall vara att man anser att det främst var p.g.a. ett antal misstag av ledningen som man förlorade mot Mercedes.

https://www.autosport.com/f1/news/14...e-with-binotto
Citera
2019-01-07, 19:07
  #1041
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Enligt uppgifter som har läckt ut kommer Ferrari att ersätta Maurizio Arrivabene med tekniska chefen Mattia Binotto. Bytet kan ske redan idag. Orsaken skall vara att man anser att det främst var p.g.a. ett antal misstag av ledningen som man förlorade mot Mercedes.

https://www.autosport.com/f1/news/14...e-with-binotto

Äntligen!

Det är på tiden att Arrivabene får gå som stallchef. Jag hoppas också att fler från stalledningen byts ut och ersätts av folk som är kompetenta och kapabla till att sänka Mercedes och jävla Toto Wolf en gång för alla!
__________________
Senast redigerad av DIEXEL 2019-01-07 kl. 19:23.
Citera
2019-01-07, 19:59
  #1042
Medlem
Jepp, nu är det alltså bekräftat att Binotto ersätter Arrivabene med omedelbar verkan.
Citera
2019-01-07, 20:35
  #1043
Medlem
Browndawgs avatar
Hittade ingen tråd för 2019 så smackade upp en. Hoppas vi ses där!

(FB) F1 2019
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback