Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 05:11
  #1
Medlem
Onestones avatar
F1 2018 ser på pappret ut att kunna bli det bästa F1 året någonsin.
Minst fyra team kommer att ha möjligheten att slåss om podium platser.
Det har ALDRIG varit så många bra förare som nu, över hälften är där för att de har varit bäst i de lägre klasserna innan F1.
2017 har ju också varit spännande.
Det har aldrig gått fortare!
Som team har ju Redbull bästa förarparet, men
McLaren kanske kommer att överraska då de kommer ha samma motor.
Ferrari och Mercedes lär ju inte bli sämre.
Nu får vi hålla tummarna på att Marcus får köra nästa år, då Sauber äntligen skall köra med samma motor som Kimmi & Sebbe.
Någon som ser något annat i spåkulan?
Citera
2017-10-29, 14:42
  #2
Medlem
B-Dawks avatar
Då låser vi upp snacket för kommande säsong

/Mod
__________________
Senast redigerad av B-Dawk 2017-12-06 kl. 21:32.
Citera
2017-12-09, 14:23
  #3
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Längtar så till kommande säsong. Kul att Markus kör vidare. Hoppas att de sämre teamen blir snabbare.
Citera
2017-12-09, 14:37
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Längtar så till kommande säsong. Kul att Markus kör vidare. Hoppas att de sämre teamen blir snabbare.

Jag tror Sauber förlorade en hel del på ME kontraktet.Okej dom har 2018 motor men Ferrari håller nog
igen med delar som var tänkta som Ferrai B.
Citera
2017-12-09, 14:59
  #5
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Jag tror Sauber förlorade en hel del på ME kontraktet.Okej dom har 2018 motor men Ferrari håller nog
igen med delar som var tänkta som Ferrai B.

Vi får se. Är ju ändå kul att ha en svensk med i F1. Hoppas ändå att skillnaden mellan teamen i tid kan minska en del. Man vill ju se mer spännade racing där det är förarna som gör skillnad även om jag är fullt medveten om att det inte är så. Tror Verstappen kommer ta ytterligare ett kliv, även att Ricciardo kan bli jämnare. Hoppas att fler kan vara med och vinna eller åtminstonde ta pallplats.
Citera
2017-12-09, 17:22
  #6
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Jag tror Sauber förlorade en hel del på ME kontraktet.Okej dom har 2018 motor men Ferrari håller nog
igen med delar som var tänkta som Ferrai B.

Fast vill verkligen Ferrari/Fiat hålla igen så mycket. De vill ju göra reklam för Alfa Romeo och komma sist i varje lopp är inte särskild bra reklam.
Jag tror inte Honda fick så bra reklam i början på deras samarbete med McLaren då de var hopplöst sist.
Det bäste vore väl kom Sauber kom 3 och 4 i varje lopp (Om Ferrari kommer 1 och 2 självklart) så att Alfa Romeo får reklam och Alfa Romeo tar poäng från Ferraris konkurrenter.
Citera
2017-12-10, 20:42
  #7
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Jag tror Sauber förlorade en hel del på ME kontraktet.Okej dom har 2018 motor men Ferrari håller nog
igen med delar som var tänkta som Ferrai B.
Jag lovar Ferrari vill att deras brand Alfa Romeo slåss lika högt upp i fältet som Ferrari:n gör, deras ultimata vision är att båda stallen placerar sig 1-4 men jag tror att dem kommer göra allt föratt Alfan ska matcha upp red Bull bilen!
Citera
2017-12-10, 23:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag lovar Ferrari vill att deras brand Alfa Romeo slåss lika högt upp i fältet som Ferrari:n gör, deras ultimata vision är att båda stallen placerar sig 1-4 men jag tror att dem kommer göra allt föratt Alfan ska matcha upp red Bull bilen!
Brand=märke, antar jag. Jo, Fiat koncernen kommer nog att prova delar på Sauber som Ferrari inte är säkra på.
Citera
2017-12-11, 21:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Längtar så till kommande säsong. Kul att Markus kör vidare. Hoppas att de sämre teamen blir snabbare.
Markus borde hålla sig till folköl och folkrace på sin höjd. Säsongen 18 så kommer han inte ta en poäng mer än 10. Om han ens når dit.
Citera
2017-12-11, 21:51
  #10
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Markus borde hålla sig till folköl och folkrace på sin höjd. Säsongen 18 så kommer han inte ta en poäng mer än 10. Om han ens når dit.

Ok, då vet vi.
Citera
2017-12-11, 21:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Ok, då vet vi.
Körde han ifrån någon denna säsong?
Citera
2017-12-11, 22:52
  #12
Medlem
B-Dawks avatar
Nu är Sergey Sirotkin hetaste alternativet till platsen i Williams kommande säsong. Känns väl sådär men det är väl pengarna som styr och där sitter Sirotkin med en ordentlig pengapung i ryggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback