2020-03-08, 13:23
Medlem
vitvalens avatar
Antingen har han lyckats pricka in varenda borderlinebrud som finns från kvinnan han har barn med till de av varandra oberoende kvinnorna som anmält honom. Uppenbart är att hans förhållningssätt till det täcka könet är sprunget ur en kurdisk bergsby.
Citera
2020-03-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Jag tror att han hade kommit lindrigare undan då, nu får alla reda på det som inte läser här.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. För mig är det helt obegripligt att han stämde tjejen för förtal. Nu när han började bli bortglömd & kunde gå vidare. Dessutom var det fallet helt okänt tidigare.

Det är dock tveksamt att han hade kunnat göra comeback utan att adressera ämnet. Och han vill göra comeback. Sedan tror jag att det är kört med en comeback i vilket fall, men å andra sidan har jag lärt mig att aldrig utesluta att något kan ske i politiska korrekthetens namn i Sverige, även om det skulle vara PK-mässigt motstridigt. Jag avvaktar med att förutsäga något.
Citera
2020-03-08, 20:48
Medlem
Nån som har info om var våldtäkten begicks? Var det någon soran kände?
Citera
2020-03-08, 20:54
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nån som har info om var våldtäkten begicks? Var det någon soran kände?

Det är inte EN, det är flera. Jag tror merparten har ägt rum på Södermalm i Stockholm.
Citera
2020-03-08, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Det är inte EN, det är flera. Jag tror merparten har ägt rum på Södermalm i Stockholm.

Ok, antar att det är någon han känner som utsatts för övergreppen.
Citera
2020-03-08, 21:03
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok, antar att det är någon han känner som utsatts för övergreppen.

Ja, visst fan är det så. Flickvänner eller potentiellt kändiskåta små fröknar. Killen är ett svin.
Citera
2020-03-08, 21:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Många var när han turnerade i småstäder med Betnér (Han försvann ju också efter det så han kände nog till det), jag tror det ofta var minderåriga.
Citera
2020-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ja, visst fan är det så. Flickvänner eller potentiellt kändiskåta små fröknar. Killen är ett svin.

Han förser sig. Hans lilla suck till karriär är slut så vi slipper se honom på tv nåt mer.
Citera
2020-03-08, 21:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Vem är det han skall stämma för förtal? Jag har inte läst att någon kvinna förtalat honom på samma vis som med virtanen.
Citera
2020-03-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Soran och Virtanen är båda två rätt sorgliga figurer eftersom ingen av dem är särskilt attraktiva, varken utseendemässigt eller talangmässigt. Det ligger förmodligen någonting i det som gjort dem fientligt inställda till kvinnor. Virtanen är en tjock och ful glasögon-tönt som dessutom var en väldigt medioker nöjesskribent på en slasktidning i 20 år. Och Soran är en liten beta-kurd som känt sig tvungen att lägga sig till med ett talibanskägg för att sluta se ut som en 12-åring. Och rolig är han ju inte. Okej, han kanske är roligare än Özz Nujen, men alla är roligare än Özz Nujen.

Virtanen har ju själv erkänt att han betett sig illa mot kvinnor. Soran har förmodligen inte gjort det för kurder kommer från en kultur där man aldrig erkänner egna brister. Allting är alltid någon annans fel i en kurds värld.

Nja, Özz är ju rolig när han inte tror att han är rolig. Extremt pinsam så att det blir komik. Hans stela malliga kroppsspråk, redan det är rätt komiskt att se. Sedan bjöd han ju på storartad underhållning kring sin byggarsvåger och när han trodde att han "satte dit" Janne Josefsson. Jisses vilken megalomani det blev. Skrattfest, jag höll på att tappa andan helt när jag såg det inslaget.

Hans uppenbara komplex gentemot svenskar för sin kurdiska statslöshet har också ett visst underhållningsvärde. Det fenomenet finns hos Soran också. Det är ju därför de hatar SD:are, det påminner dem om något som de aldrig kan få. Det blir komiskt.
Citera
2020-03-08, 22:16
Bannlyst
Vad för typ av våldtäkt har han begått?
Är det därför vi inte har sett honom på länge

Vem är det som anklagar honom? Eller har det fångats på film?
Citera
2020-03-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Det som talar för Ismails skuld - eller i alla fall mot att tjejerna ljuger - är att invandrade, "rasifierade" antirasister inte torde vara stereotypa eller politiskt bekväma förövare i #metoo-kretsar, eller svenska mediekretsar öht. Soran Ismail är ett ganska osannolikt objekt för lögner och/eller alkoholinducerade fultolkningar, och en mycket mindre lämplig snubbe att anklaga än t.ex. Virtanen.

Har du blivit påhoppad av en vit, priviligerad man är det garanterat ett automatiskt believe women som gäller i en stor del av umgängeskretsen, feministvärlden och mediesverige, och i synnerhet var det så under metoo-cirkusen. Blir/blev du däremot våldtagen i munnen av Hjälten från Järnrörsskandalen har du förmodligen inte mycket automatiskt cred att hämta i svensk offentlighet. Var är Massi Fritz nu, så att säga.?

Naturligtvis får tjejerna säkert stöd av närmaste kompisarna, i synnerhet om de är trovärdiga, men det går ju inte att räkna med samma räkmacka som om man ger sig på typ Timell eller Kronér. Av de här orsakerna är anklagelserna mot Ismail väldigt mycket mer trovärdiga än någon annan som pekades ut under den svenska #metoo-psykosen (Lotta Bromé undantagen). Givetvis kan även makthavande lintottar till män ha svinat på riktigt och sedan hängts ut under metoo, men där finns hela tiden omständigheten att den ideologi som låg bakom metoo är sjukligt fixerad vid "vita män med makt" och politiskt allierad med proffskverulerande invandrare.

I fallet Ismail saknas helt sådana faktorer - det finns helt enkelt nästan ingen som helst anledning för de här tjejerna att hitta på eller inbilla sig detta om just den här personen. Sedan kan de förstås ha gjort det ändå, men i så fall av helt andra orsaker än #metoo-drevet i sig.

Intressant synpunkt. Nu har ju inte förundersökningarna lett till åtal så det blir spekulativt men du har ju en poäng här. Som kurd med vänsteråsikter är han ju inte "fair game" på samma sätt som t.ex. Arnault med flera. Men tyvärr får vi nog aldrig veta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in