Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jas dela inte din åsikt om #Metoo. Det var på tiden att kvinnor som trakasserats, och inte fått den upprättelse de har rätt till från samhället, nu reagerar. Sen kanske det ryms tokerier som nu kommer fram, men det har inget med den brottslighet som fått pågå mot kvinnor i det feministiska konungariket Sverige.
Det vi inte får diskutera är klass och ursprung. Men det handlar mycket om det. Det jag tror, är det som har skett, är att alla dessa trakasserier är så vidriga att män som aldrig själva skadat en kvinna har svårt att ta till sig det. Som Staffan Heimersson som säkerligen varit en gentleman i hela sitt liv. Han har inte sett något för män likt komikern och Aftonbladets tjejplågare har vett att inte vara tölpiga när dessa män kan bevittna eländet.
Jag tänker på de män jag känt sedan barndomen. De var manliga och visste inte hur väl de ville sina fruar och döttrar, utan skitsnack om feminism! Vi lever i en tid av begreppsförvirring där män som aldrig varit elaka mot en kvinna inte längre har någon talan, eftersom de inte kallar sig för feminister.
Det är som äldre jag blivit chockad, när jag ser män som gjort en klassresa, utan att lära sig vad klass är!
Jag ser högt uppsatta män som utnyttjar sin ställning till att vara elaka mot kvinnor. Typ, de njuter av att plåga och tycker att fri sex är definitionen på jämlikhet, och en rättighet. Det sker alltid utan vittnen, och om en kvinna klagar så tar alla den bekväma inställningen att inte tro på henne.
Min erfarenhet är, att ju värre historia en kvinna berättar, och ju mindre sannolik den är, desto sannare är hennes historia. Det bekräftas när vi nu hör om detaljerna i denna sak om komikern och alla dessa tölpiga tjejplågare på Aftonbladet.
Jag ser mig själv som en som aldrig vare sig taffsat, trakasserat, våldtagit eller varit respektlös mot kvinnor och jag är definitivt ingen feminist. Jag begriper att också att det finns män som Kapten Klänning bland oss, men de är sannolikt väldigt få. Jag har hört män säga väldigt chauvinistiska saker till kvinnor som inte uppskattat det, men det är ju inte sexuella trakasserier.
Jag har svårt att se svenska skolbarn säga till fröken att hon är en hora eftersom hon är gravid utan att vara gift eller fråga fröken om hon haft sambons kuk i munnen. Det senaste att +10.000 läkare skrivit på #metoo tycker jag gör att hela kampanjen tappar all trovärdighet om den ens haft någon innan.
Jag uppfattar hela utvecklingen så här. Kvinnor och män har varit väldigt jämställda i Sverige och båda har levt bra tillsammans. Det har definitivt funnits olyckliga män och olyckliga kvinnor. Män kan vara kräk och kvinnor kan vara ragator, men på det hela taget har vi haft harmoni i samhället mellan könen i synnerhet i ett internationellt perspektiv.
Kulturmarxismen började få fäste på 60/70-talet och viskade ondsinta ord i öronen på kvinnor att allt ont de någonsin utsatts för, alla missade chanser, allt som gott dem förbi var männens fel. Att hon, kvinnan, förtjänade mera och bättre och att mannen stod i vägen för henne och hennes lycka.
Ungefär samtidigt börjar importen av män från kulturer med en i våra ögon fasansfull syn på kvinnor, barn, djur, samhälle. Svenska män är instinktivt emot detta och då måste nu motvallskärringarna välja att vara för det.
Ju fler invandrande män med fasansfull syn på kvinnor, barn, djur, samhälle desto fler våldtäkter, övergrepp trakasserier. Eftersom man inte får kalla spade för spade så åker män - svenska män - på anklagelserna att vara chauvinistiska svin som våldtar och trakasserar. Jag känner nog inga svenska män som skulle falla i denna kategorin och då blir hela anklagelsen att svenska män generellt är svin som våldtar provocerande.
Från att ha varit ett lyckligt samhälle med sunda värderingar och framtidstro har man nu sått split mellan könen så svenska killar vet inte hur de ska bete sig med svenska flickor och vise versa. Killar blir nervösa och osäkra och flickor blir kränkta. Det är riktigt elakt.