Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Visst är det så. Det händer mycket spännande i USA just nu. Saker som sannolikt på sikt kommer påverka oss här i Europa och i Sverige. Min tro är att faminismen/mångkultur/kulturmarxism peak:at och nu återstår för dem att ducka och springa för pendeln som kommer krossa allt i sin väg tillbaka.
Det känns lite som MSM i Sverige håller andan för det som sker i USA samtidigt som man krämar ur det sista med tex #metoo
Jas dela inte din åsikt om
#Metoo. Det var på tiden att kvinnor som trakasserats, och inte fått den upprättelse de har rätt till från samhället, nu reagerar. Sen kanske det ryms tokerier som nu kommer fram, men det har inget med den brottslighet som fått pågå mot kvinnor i det feministiska konungariket Sverige.
Det vi inte får diskutera är klass och ursprung. Men det handlar mycket om det. Det jag tror, är det som har skett, är att alla dessa trakasserier är så vidriga att män som aldrig själva skadat en kvinna har svårt att ta till sig det. Som Staffan Heimersson som säkerligen varit en gentleman i hela sitt liv. Han har inte sett något för män likt komikern och Aftonbladets tjejplågare har vett att inte vara tölpiga när dessa män kan bevittna eländet.
Jag tänker på de män jag känt sedan barndomen. De var manliga och visste inte hur väl de ville sina fruar och döttrar, utan skitsnack om feminism! Vi lever i en tid av begreppsförvirring där män som aldrig varit elaka mot en kvinna inte längre har någon talan, eftersom de inte kallar sig för feminister.
Det är som äldre jag blivit chockad, när jag ser män som gjort en klassresa, utan att lära sig vad klass är!
Jag ser högt uppsatta män som utnyttjar sin ställning till att vara elaka mot kvinnor. Typ, de njuter av att plåga och tycker att fri sex är definitionen på jämlikhet, och en rättighet. Det sker alltid utan vittnen, och om en kvinna klagar så tar alla den bekväma inställningen att inte tro på henne.
Min erfarenhet är, att ju värre historia en kvinna berättar, och ju mindre sannolik den är, desto sannare är hennes historia. Det bekräftas när vi nu hör om detaljerna i denna sak om komikern och alla dessa tölpiga tjejplågare på Aftonbladet.