Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Han släppte ju nyligen sin senaste special, ett eget uppträdande, via Youtube och gick ut med att det blir det sista han gör på ett tag, om inte för alltid. Det var strax innan hela metoo-grejen sattes igång. Blir lite intressant såhär i efterhand om han visste om då att bästa polaren gjort snedsteg privat och bestämmer sig för att "lägga ner" själv innan det exploderar i det offentliga som nu.

Eller har Betnér själv några snedsteg på resumén som håller på att utredas? Han är trots allt en vit man och därmed pk-lagligt villebråd, så han kanske har all anledning att backa ur rampljuset
Citera
2017-11-12, 01:20
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Han släppte ju nyligen sin senaste special, ett eget uppträdande, via Youtube och gick ut med att det blir det sista han gör på ett tag, om inte för alltid. Det var strax innan hela metoo-grejen sattes igång. Blir lite intressant såhär i efterhand om han visste om då att bästa polaren gjort snedsteg privat och bestämmer sig för att "lägga ner" själv innan det exploderar i det offentliga som nu.
Redan i maj gick han ut och sa att han tar en paus från stand-up. Har svårt att se att han förutsåg #metoo ett halvår i förväg.
Citera
2017-11-12, 01:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissNAB
Nej, han är inte utpekat vittne av polisen.

Klart att de andra kollegorna inte vill vara först med att outa innan personen i fråga inte gjort det först. Är det några konstigheter?

Showen heter "En skam för Sverige" av en anledning.

Jah reggade mig för att folk ville veta svaret på frågor som jag visste svaret på. Hade inte konto innan.

Och svaret är? Jag instämmer jag tycker inte heller Betnér ska uttala sig. Det kommer liksom bara innebära skit antingen visste han eller så ursäktar han bara. Oavsett kommer det bli en massa frågor om detta när väl att han skriver något. Blir inget bra av att han uttalar sig nu. Jag personligen tror dock att han nog visste i sitt bakhuvud att Soran var inget bra men pengarna kom in i stora nummer så han sket i det.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-11-12 kl. 01:23.
Citera
2017-11-12, 01:23
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Eller har Betnér själv några snedsteg på resumén som håller på att utredas? Han är trots allt en vit man och därmed pk-lagligt villebråd, så han kanske har all anledning att backa ur rampljuset

Tror inte han orkar med sånt. Hans fru är väl även hans agent så det blir svårt med snedsteg samt han har åldern emot sig. När man är 43 år så är man inte lika kåt som 29 år......

https://www.allabolag.se/5566651377/bokslut

Snittat 3 miljoner sedan 2007 så han kan ta det lungt.
Citera
2017-11-12, 01:26
Medlem
distraktions avatar
Betner, Soran och Özz är samma skrot och korn.
Citera
2017-11-12, 08:54
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Tror inte han orkar med sånt. Hans fru är väl även hans agent så det blir svårt med snedsteg samt han har åldern emot sig. När man är 43 år så är man inte lika kåt som 29 år......

Fel, du blir kåtare med åren, det kommer du att märka då du kommit ut puberteten
Citera
2017-11-12, 09:36
Medlem
Är det bekräftat av media att Soran skitit i det blå skåpet?
Citera
2017-11-12, 11:17
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Fel, du blir kåtare med åren, det kommer du att märka då du kommit ut puberteten
för att du får ligga mer sällan, gamle man?

Soran verkar bara ha haft en mörk kraft inom sig att då förnedra pk-luder.
kanske är ganska bra ändå, han kanske är på "vår" sida ändå..
Citera
2017-11-12, 12:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis

Tidningen Arbetaren har släppt Sorans namn!
Citera
2017-11-12, 12:07
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Underbart! Den anti-assyriska våldtäktskurden Soran Ismail, kommer att bli fälld i domstolen av en kvinnlig assyrisk advokat. Om inte det här är poetisk rättvisa så vet jag inte vad som är det. Här kan vi snacka nakno emoch alltså

@Elisabeth Massi Fritz: you go girl!

Edit:

Här diskuterar Elisabeth #MeToo situationen hos Malou von Sivers:

Cissi Wallin: "Många som inte trodde de råkat ut för något inser det nu" - Malou Efter tio:
https://www.youtube.com/watch?v=5g0rqWqovOE

Lulu Carter: "Kränkande och sårande att inte bli tagen på allvar av cheferna" - Malou Efte:
https://www.youtube.com/watch?v=PLy1unBZlpg
Man skulle kunna sätta upp en Missing People affisch på ytterdörren till hans hus, typ "ung man försvunnen"...

Ja hade inte hon funnits så skulle han säkert kunna ha blivit recycled genom det socialdemokratiska partiet på något sätt så han dykt upp om 6 mån-1 år med högre lön och en ny gloria över skallen.
Citat:
Ursprungligen postat av MEGADiamantidis
Politiskt rätt blir det väl det röda skåpet eller det miljöfarligt målade skåpet, S eller MP.
Senast redigerad av beaver_se 2017-11-12 kl. 12:10.
Citera
2017-11-12, 12:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Sorans inställda shower pga. ”sjukdom” får mig att tro att han påverkats väldigt dåligt psykiskt av detta. Kanske djupt deprimerad, fått psykos, gjort ett suicidförsök eller liknande. Annars vore det normalt att ange ”privata skäl” som orsak.

Att frånvaron motiveras med sjukdom behöver inte betyda inte att någon verkligen är sjuk, det används ofta som ett svepskäl när orsaken är något man inte vill prata om. Ungefär som "privata skäl", men mer preciserat och syftande till att avhålla journalister m.fl. från att efterforska uppgifter om personen. Tanken är att om stackaren är "sjuk" så ska man visa hänsyn och inte ringa och störa i onödan. Tveksamt om den taktiken funkar, dock. Uppenbarligen har det inte funkat på Flashbackanvändarna .

För övrigt är jag generellt mer bekymrad över hur offren till våldtäktsmän och andra brottslingar mår än över förövarnas mentala hälsa. Om Soran Ismail "mår dåligt" i dag är det enbart för att han tycker synd om sig själv, inte om dem han utnyttjat. Så det kan han gott ha. Och att Lotta Bromé tillåts sjukskriva sig - med ersättning av skattemedel - när hon utreds för sexuella trakasserier och borde blivit avstängd utan lön av SR är inget annat än en skandal.
Citera
2017-11-12, 13:00
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte

Fast nu har du kollat på hans bolags omsättning, om du kollar på vilket resultat han gjort så är snittet betydligt lägre. Han har okej med pengar men är långt ifrån ekonomiskt oberoende. Det är fullt rimligt att han inte uttalar sig offentligt ifrågan, det hade inte jag heller gjort om någon av mina vänner stod anklagade för dylika brott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in