Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Här har vi pudelns kärna.
Jag har ofta efterlyst klipp och filmer från b la Soran och Özz där de säger något roligt. Vem vill inte ha sig ett gott skratt? Hittills har det aldrig dykt upp något.
Jag kan ju slänga ut frågan här också:
Kan någon länka ett klipp där Soran säger något kul? Jag vill gärna brista ut i gapskratt. Det måste ju finnas något? Ett enda?
Nej, sanningen är att han verkat i en väldigt speciell tid i Sverige. En tid som han lyckats kapitalisera maximalt. Dragit in miljoner av våra skattepengar för att stå och tjattra "värdegrund" och sedan raskt ut och våldta någon stackars tjej senare på kvällen. Eller skicka penisbilder.
Jag kan ha ett svagt medlidande med de anställda som av kommuner och företagsledningar tvingats gå och fejkskratta på hans värdelösa framträdanden. Antagligen har någon godhetsväktare från företagsledningen stått i hörnet med bister min och spanat ut över de anställda och snabbt noterat i anteckningsboken ifall någon inte skrattat.
Nej som sagt, han har lyckats komma in och stjäla våra skattepengar i en väldigt speciell och hysterisk period i Sveriges historia.
En komiker som inte är rolig gör karriär och blir miljonär på svenska skattepengar. Bara i Sverige.
Jag tror inte det, det är här boskapsmentaliteten kommer in. 10-20% är idioter som triggar igång. Före går dom runt och pratar om vilken upplevelse vi ska få vara med om. Under föreställningen skrattar dom åt ingenting och sen efter så åter går runt och säger åh va bra det va. Det här skapar hos de 50 procenten boskap förväntan, skratt samt efteråt en känsla av att ha varit med om något som var fantastiskt och få förunnat.
Lite O.T.
Samma sak upplever jag på jobbets julmiddag. Hemlig plats en månad i förväg, iväg till ett julbord, äter halvdan mat och snacket runt borden är som vid varje lunch sen drar 75% direkt efter maten. Dagen efter så är det, å vad trevligt vi hade, tack får igår de va sååå bra, maten var fantastisk m.m. m.m.
Jag har tio gånger roligare med 5 som gillar att umgås med, några öl och en skål jordnötter.