2017-11-04, 00:05
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
När hon får sitt första åtal på sig så tänker jag swish eller liknande. Någon organisation för kvinnor kanske är villiga att ta hand om det så att det går rätt till. Kanske inte bara är Cissi som kan åka dit för förtal. Nu när locket är lyft så kanske fler vågar uttala sig... kanske.
Så du vill uppmuntra till att fler kvinnor hänger ut folk utan rättslig grund? Mongo? 😡
Citera
2017-11-04, 00:05
Medlem
Pungs avatar
Om man lägger den mänskliga skadeglädjen åt sidan (jag tror en liten del hos alla gillar att gotta sig i att se någon falla från topp till botten).

Men bortsett den aspekten, är det ändå spännande att tänka sig hur livet blir efteråt för en person som Soran. Han är ju inte det första som ramlat från en pidestal, men av begripliga skäl är det inte vanligt att fallna stjärnor bjussar på en glimt av deras nya liv.

Vad gör exempelvis Pontus Enhörning idag? Kapten klänning? Bill Cosby?

Skillnaden mellan dem och Soran är ändå att de föll på äldre dagar. Efter ett helt liv av höga inkomster. Kanske inte Pontus Enhörning, men exempelvis en person som Bill Cosby, lär ju ha tillgångar sparade. Kanske får han leva med skam, men det livet kan han ändå fortsätta leva i ett slott med betjänter och alla prylar han vill ha, alla bilar, alla resor, allt käk och droger. Han är tillräckligt rik för att säkert också fortfarande kunna knulla brudar.

Kapten klänning har inte lika bra, men säkert ändå tillräckligt undanstoppat för att kunna köpa sig en fin villa där han kan leva sina sista år, och en semesterstuga i Spanien. Han kan leva ett materiellt rikt liv även som utskämd och föraktad.

Men Soran blev känd 2012. Det är fem år. Han har säkert tjänat bra under dessa fem år, men svensk komiker är liksom inte att jämföra med rockstjärna eller Hollywood-stjärna. Det är inga fantasisummor. Merparten av stjärnglansen för svenska kändisar handlar snarare om inbjudningar, gratis snittar och bjudsprit, inte så mycket cash som rullar in.

Dessutom lär Soran knappast levt sparsamt och avsatt till pensionsfonden eller amorterat av på lägenheten. Vad han eventuellt har sparat lär inte räcka för ett drägligt liv fram tills folkpension.

Så man blir ändå nyfiken på hur personer som han hittar sin plats i ett nytt liv. Blir det hyresetta i Mjölby och blodplättar? Blir det en anonym tillvaro i någons släktings videobutik? Eller drar de till Thailand med sina sista tillgångar där stålarna räcker längre?
Citera
2017-11-04, 00:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Går ju inte o vara här inne!! Han är ju för f-n inte dömd än!!! Vem är du att döma var du med ? Vet du vad som hänt ? Får jag se bevisen ????? Ni dömer ju för fasiken UTAN Bevis

Du friar utan bevis. Jag vet inte vad du har för relation till mannen; är du en av få han som haft sex med honom frivilligt? Eller en som tycker att försvar av icke-européer är viktigare än våldtagna kvinnor? ja du har hela media-Sverige på din sida.
Citera
2017-11-04, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
När hon får sitt första åtal på sig så tänker jag swish eller liknande. Någon organisation för kvinnor kanske är villiga att ta hand om det så att det går rätt till. Kanske inte bara är Cissi som kan åka dit för förtal. Nu när locket är lyft så kanske fler vågar uttala sig... kanske.

Fast hon nämner inte Soran som den misstänkte våldtäktsmannen. Därför räknas det inte som förtal. Hon ska inga pengar ha. Varje vettig människa hade gjort samma sak som hon gör, utgår jag ifrån.
Citera
2017-11-04, 00:10
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Om man lägger den mänskliga skadeglädjen åt sidan (jag tror en liten del hos alla gillar att gotta sig i att se någon falla från topp till botten).

Men bortsett den aspekten, är det ändå spännande att tänka sig hur livet blir efteråt för en person som Soran. Han är ju inte det första som ramlat från en pidestal, men av begripliga skäl är det inte vanligt att fallna stjärnor bjussar på en glimt av deras nya liv.

Skillnaden mellan dem och Soran är ändå att de föll på äldre dagar. Efter ett helt liv av höga inkomster. Kanske inte Pontus Enhörning, men exempelvis en person som Bill Cosby, lär ju ha tillgångar sparade. Kanske får han leva med skam, men det livet kan han ändå fortsätta leva i ett slott med betjänter och alla prylar han vill ha, alla bilar, alla resor, allt käk och droger. Han är tillräckligt rik för att säkert också fortfarande kunna knulla brudar.

Kapten klänning har inte lika bra, men säkert ändå tillräckligt undanstoppat för att kunna köpa sig en fin villa där han kan leva sina sista år, och en semesterstuga i Spanien. Han kan leva ett materiellt rikt liv även som utskämd och föraktad.

Men Soran blev känd 2012. Det är fem år. Han har säkert tjänat bra under dessa fem år, men svensk komiker är liksom inte att jämföra med rockstjärna eller Hollywood-stjärna. Det är inga fantasisummor. Merparten av stjärnglansen för svenska kändisar handlar snarare om inbjudningar, gratis snittar och bjudsprit, inte så mycket cash som rullar in.

Dessutom lär Soran knappast levt sparsamt och avsatt till pensionsfonden eller amorterat av på lägenheten. Vad han eventuellt har sparat lär inte räcka för ett drägligt liv fram tills folkpension.

Så man blir ändå nyfiken på hur personer som han hittar sin plats i ett nytt liv. Blir det hyresetta i Mjölby och blodplättar? Blir det en anonym tillvaro i någons släktings videobutik? Eller drar de till Thailand med sina sista tillgångar där stålarna räcker längre?

Ja, och nu går slantarna till att avlöna folk som ska skriva ”försvar” för honom här också... meningslöst...
Citera
2017-11-04, 00:12
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Så du vill uppmuntra till att fler kvinnor hänger ut folk utan rättslig grund? Mongo? 😡

Så du misstror det konkreta exemplet att han tryckte upp fingrarna i musen i badtunnan?

Känns det igen? Ett konkret exempel. Det räcker för dig när GM är vit. Din rasist!
Citera
2017-11-04, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Kan inte nån göra en sammanfattning över vad som hittills framkommit i form av artiklar, vittnesmål och trådsanningar?

https://www.expressen.se/noje/tre-kv...agar-komikern/

Våldtäkten i parken på Södermalm i somras

En kvinna som är bekant med komikern stämmer träff med honom via Snapchat. De träffas för en utekväll. På en restaurang tafsar han på henne under bordet, innanför och utanpå trosorna. På grund av obehagskänsla hittar hon ursäkter för att lämna sällskapets bord. Hon går på toaletten och ut och röker. Senare när de befinner sig i en park tar han fram sitt könsorgan och ber kvinnan utföra oralsex på honom. När hon säger nej trycker han ner henne och för in sitt kön i munnen på henne. Under övergreppet säger mannen ”sug min kuk” och kallar kvinnan för ”sin hora”. I förhör berättar kvinnan att hon protesterar högljutt, men att hon också fryser till is. Efter ett kortare förlopp upphör våldtäkten och de tar farväl.
En månad senare tar komikern återigen kontakt med kvinnan på Snapchat. Han säger att han förstår att han har gjort henne illa och att han vill träffas för att prata om det inträffade.

Våldtäkt 2 i Jönköping

Under ett turnéstopp för drygt fyra år sedan dricker komikern alkohol tillsammans med ett sällskap. Under kvällen bjuder han en kvinna på drinkar och när de befinner sig på hans hotellrum efter midnatt kysser och smeker han kvinnan över kroppen. Genom att använda händerna berör han kvinnan på ett sätt som är att likställa med våldtäkt. Komikern onanerar också väldigt nära hennes ansikte mot hennes vilja. Under händelsen sa kvinnan ifrån vid flera tillfällen och försökte knuffa undan honom.

Sexuellt ofredande via snapchat

En kvinna följer komikern på Instagram och lämnar en kommentar på en av hans bilder. Efter kommentaren börjar de chatta och diskussionen förs senare vidare till chattappen Snapchat. Där ber komikern kvinnan att skicka nakenbilder på sig själv. Hon skickar inget. Då skickar han i stället en penisbild samt en video där han själv onanerar och stönar. Det hela slutar med att hon blockerar honom från att kontakta henne.

DN backar det sexuella ofredandet

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sv...ankt-valdtakt/

Han kallade mig hora och slyna när jag ifrågasatte hans beteende eller sparade saker han skrev, berättar en kvinna.

– Jag är så jävla glad att jag aldrig åkte till honom, som var planen flera gånger.

DN har tagit del av en liten del av kvinnans konversation med mannen.

Komikern vill inte ställa upp på någon intervju.

– Vi har inga kommentarer, tack, säger mannens agent och lägger på.

Åklagaren frågas ut i Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...stankt-komiker

– Jag har inga kommentarer, jag kan inte uttala mig om vilka utredningsåtgärder som vidtagits, eller hur utredningsläget ser ut.
Hon vill inte heller säga huruvida komikern är frihetsberövad, eller om han ens delgivits misstanke.
– Som sagt, jag har inga kommentarer

Cissi Wallin på instagram:

https://www.instagram.com/p/BbDGARZH...by=cissiwallin

Outas i podcasten ”måndag”, ca 38 min in i avsnitt 31
Outas i podcasten AMK morgon, igår(?)

Bra jobbat av någon i början av tråden: https://www.flashback.org/leave.php?....com%2Fhr50F0x

Finns mer, detta får dig up to date ialla fall!
Citera
2017-11-04, 00:13
Medlem
musttomtes avatar
https://i.imgur.com/S34xebc.png

Det finns folk till allt. Någon som klippt ihop min profil med något konstigt diagram. Soran Ismail utreds för våldtäkt.
Citera
2017-11-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Går ju inte o vara här inne!! Han är ju för f-n inte dömd än!!! Vem är du att döma var du med ? Vet du vad som hänt ? Får jag se bevisen ????? Ni dömer ju för fasiken UTAN Bevis

Nej SI är inte dömd och kanske kommer han inte heller någonsin att dömas. Sexbrottsmål har generellt svårighet med bevisläget eftersom det oftast är ord emot ord. Men som du säkert har noterat så är det väldigt många kvinnor som har fått se sina förövare höjas till skyarna. Flera av de kvinnorna har pekat på att de har känt sig maktlösa gentemot de kända och hyllade männen med mycket mera makt än dem. I alla fall i de fall vi får ta del av via media. Om nu de kvinnorna vågar och har hittat ork att tala ut, anmäla och vill sätta stop så väljer jag att stå på deras sida i den kampen och hoppas att deras mod kommer att göra att flera kvinnor vågar berätta sina historier. Det går helt enkelt inte att välja att stödja både en misstänkt förövare och de kvinnor som uttalat att de är offer för denna.
Citera
2017-11-04, 00:19
Medlem
Jag tror att anledningen till att just den här tråden har stor publik och ett stort intresse är att den utpekade komikern åkt land och rike runt och propagerat mot rasism och framställt sig själv som feminist. Det man ser i TV gör det väldigt svårt att tro att det är han men om man lyssnar på olika roddar som beskriver honom så är det lättare att förstå det. Många vill nog inte förstå eller inse att han bakom kulisserna är ett svin av rang. Den vi ser i TV rutan är endast en roll han spelar.
Själv har jag aldrig tyckt komikern är speciellt kul men jag har ändå alltid respekterat honom på något sätt. Dock ej längre. Det har kommit fram så mycket om honom nu och tro att 3-4 tjejer oberoende av varandra skulle ljuga för att förstöra hans karriär är naivt.
En sak som är intressant är hur mkt hans kompanjon vetat, de har ändå rest runt tillsammans under flera år.
Citera
2017-11-04, 00:21
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung

Läste på Petterssons blogg att Sorans företag Soran Ismail AB har gjort en vinst på drygt 6 miljoner kronor sedan det grundades. Så lite pengar har han att leva på. Åtminstone ett tag.
Citera
2017-11-04, 00:22
Bannlyst
Bra gjort av Cissi Wallin.
Som jag konstaterade tidigare i veckan så finns det ännu många som inte känner till identiteten på "komikern"
Här är lite kommentarer från Cissis uthängning av Virtanen, Soran och bröderna Timell.

Soran? Den Soran ?

Har missat detta med soran men känner mig EJ förvånad.. vill någon berätta?

soran är anmäld för två våldtäkter bl.a.

Soran? Därför han var helt slut i rutan på sitt gig på Babel i Mö..? efter ha hört om sina egna sliskiga bravader.. kanske

Så starkt av dig!! ️Kämpa mot Ehsan, Soran, Virtanen & resten av asen..

Ang SI så undrar jag hur mycket ni tror att MB vetat? De jobbar ju så tätt ihop så det måste han ju rimligen vetat. Eller? Nån med inside-info? Fy så besviken jag blir om så är fallet

visste att brorsan oxå va ett äckel

samma tjej skriver detta: "Ja vet i alla fall en som inte outats än. Håll snöbollen i rullning

dela med dig!

Kändisen är inte min förövare att outa. Vill inte anmälas för förtal. Men har två källor på att han är ett riktigt as.
Gissar att det finns många fler så hoppas skiten kommer fram.

a hoppas det också, för deras skull Har försökt förmedla en presskontakt. Vet inte hur det går. Rädd att mannen är en fara för sin omgivning om han inte åker fast också"

Hur många offer har Soran på sitt samvete?

Käftsmäll för mig om Soran! (om det nu är ute att det är han) så jädra ILLA!!! #idomlungnastevattnen

Anders har jag som inte ens varit i svängen hört ryktas om sen måååånga år.. han stötte på mig en gång... Men bara vanligt larvigt stötande.. sådär som de flesta män tror är ok metod. "You so sexy-metoden"

Ja, och Özz Nujen?! Blev precis blockad på hans insta när jag frågade..

Gubbarna skiter jag i. Men Soran. Jag blir så JÄVLA lack. Jag trodde verkligen han var god. Älskat honom i morgonpasset och tyckt han är så jävla klok. Och rolig. Och ung. Och jordnära. Och så är han ett komplett AS av allt att döma. Nä fy fan

Minns när jag började med twitter för ca 6 år sedan, såg att Özz Nujen ofta klickade gilla på vad jag skulle kalla porrbilder.

vad finns det på MB? Är inte förvånad och har lite väntat på när han ska outas. Men någon som outat än?

Det ÄR soran alltså?! Fy faaaaan

Ursäkta om jag är för nyfiken och frågvis, angående Soran, pratar vi 10, 20 eller 100 tillfällen? Och hur långt tillbaka i tiden sträcker sig hans efterblivna beteende?

Vänta! VA?! Soran?! Vad fan har jag missat? Vill jag ens veta?

Jag vet oxå om en. Får se om hon vågar anmäla.
Senast redigerad av Marion86 2017-11-04 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in