2017-11-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vi vet att det är Soran men både Expressen, Discovery Networks Sweden, Aftonbladet, samt flera inom gammelmedia och DN vet vem den anklagade är men håller han om ryggen. Måste vara en riktig stor fräsare. Lite irriterande...

Naturligtvis håller de denne man bakom ryggen kosta vad det kosta vill. Han är deras egen lille kelgris och tillika PK megafon. Vad som också har stor betydelse för gammelmedia är förstås att han inte är etnisk svensk. Se bara hur de tex håller på med Martin Timell.

Det är mycket irriterande att han anses vara mera värd än de andra.
Citera
2017-11-08, 15:04
Medlem
KUSEs avatar
Nu går Aftonslusket efter någon lågt stående SD:are som möjligen kanske ska ha trakasserat en kvinna. Bild och namn publicerat till allas beskådning på förstasidan. Samtidigt går vår serievåldtäktsman fritt och slipper granskning och uthängning.

Har dock en känsla av att folk snart kommer börja undra vart Soran tagit vägen. Skulle vara väldigt märkligt om han, som ändå är väldigt känd och hyllad?, bara kunde gå under jorden obemärkt och försvinna utan att någon undrar vart han tog vägen.

Hade jag varit i Sthlm skulle jag kanske tagit en tur själv och snokat i hans kvarter. Höra med grannar och så. Kanske kika in genom brevlådan och se om det finns några livstecken. Väldigt märkligt beteende att bara försvinna såhär tycker jag.
Citera
2017-11-08, 15:05
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Så nu har även expressen gått ut med en pixlad bild på gärningsmannen.
https://w.cdn-expressen.se/images/72.../annan/680.jpg

Någon som kan hitta orginalet?

Det märks att tråden börjar tappa fart när en bild som legat uppe över en vecka och diskuterats flitigt även här i tråden kommer upp som "ny"
Citera
2017-11-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Stolpe uppe till vänster och blå jacka, kan det vara från samma fotografering som detta foto?
https://www.svtstatic.se/image-cms/s...smail-3web-jpg

Du måste ju se att det inte är samma foto. Stämmer inte alls. Ska vara träd eller liknande bakom enligt den pixlade bilden. Syns heller ingen stolpe bakom. Jackan stämmer inte överens heller.
Citera
2017-11-08, 15:15
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Fattar inte riktigt hur du menar min gode vän. Tror att det inte finns något sparat men erkänner han dickpix så är det kört. Dom kanske kan återställa men efter två år låter långt. Har folk mobiler så länge av samma sort. Finns det bilder kvar så får han visa kuken - hårt men sant. Största bevis på att jag inte skickat genom att visa dasen =)

Det verkar ju som att du förstod men..

Tycker det är lite svårsmält att bevisen skulle vara raderade, jag hade då fan sett till att behålla materialet om det var möjligt.
Citera
2017-11-08, 15:50
Medlem
h0b0ch1cs avatar
Enda anledningarna jag kan komma på till att ingen etablerad, förutom Cissi Wallin, vågat skriva ut hans namn:

SVT har investerat för mycket pengar på honom för att riskera att behöva gå "hela vägen" med vad en outning innebär: dumpa alla TV-program med Soran från Play, därmed förlora all vinstdrivande inkomst, förutom TV-program, nu även en bok. När domen väl kommer, lär de släppa allt som han vidrört. Än så länge hoppas de att den heliga kossan inte döms.

Kvällstidningarna verkar dock ha helt andra motiv, kan dock inte komma på fler än "PK" och feghet att behöva bli uppriktiga med "Identitetspolitik". Eller så har Sorans advokater varit och hotat med förtal?
Citera
2017-11-08, 15:56
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Hade jag varit i Sthlm skulle jag kanske tagit en tur själv och snokat i hans kvarter. Höra med grannar och så. Kanske kika in genom brevlådan och se om det finns några livstecken. Väldigt märkligt beteende att bara försvinna såhär tycker jag.

Jag såg en man som jag tror är (eller som är väldigt lik) SI äta lunch på Urban Deli idag ca 12:10. Jag tycker inte alls det är så märkligt att man inte ser honom hela tiden. Jag är på söder rätt ofta för jobbet och då och då ser man till honom eller andra kända personer. ibland går det månader utan att jag ser honom eller nån annan, inte alls konstigt. (jag ser inte mina grannar varje dag/vecka/månad heller)

Är det inte väldigt stört att stalka honom som du föreslår visst han är ett obehagligt kryp men jag skulle aldrig orka lägga min tid på att förfölja honom eller någon annan. Du kanske bör tala med någon om dina tvångstankar
Citera
2017-11-08, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h0b0ch1c
Enda anledningarna jag kan komma på till att ingen etablerad, förutom Cissi Wallin, vågat skriva ut hans namn:

SVT har investerat för mycket pengar på honom för att riskera att behöva gå "hela vägen" med vad en outning innebär: dumpa alla TV-program med Soran från Play, därmed förlora all vinstdrivande inkomst, förutom TV-program, nu även en bok. När domen väl kommer, lär de släppa allt som han vidrört. Än så länge hoppas de att den heliga kossan inte döms.

Kvällstidningarna verkar dock ha helt andra motiv, kan dock inte komma på fler än "PK" och feghet att behöva bli uppriktiga med "Identitetspolitik". Eller så har Sorans advokater varit och hotat med förtal?

Sveriges största blogg som drivs av en feminist har gjort 3 inlägg om Soran, hon skriver inte ut namnet men tillåter folk att outa honom bland kommentarerna.

Undrar hur dom tänker, vad vinner Magnus Betnér på att också försvinna från sociala medier, ser inte anledningen till varför han ska göra det!
Citera
2017-11-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Sveriges största blogg som drivs av en feminist har gjort 3 inlägg om Soran, hon skriver inte ut namnet men tillåter folk att outa honom bland kommentarerna.

Undrar hur dom tänker, vad vinner Magnus Betnér på att också försvinna från sociala medier, ser inte anledningen till varför han ska göra det!

Dom väntar på att stormen ska bedarra. Om ett år eller så när detta glömts bort är iaf Magnus Betnér igång med nån ny turné...

Soran kommer nog iofs aldrig få visa sitt getansikte i Svt fler gånger, men har heller inget att vinna på att försvara sig i sociala medier.
Citera
2017-11-08, 16:01
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Det verkar ju som att du förstod men..

Tycker det är lite svårsmält att bevisen skulle vara raderade, jag hade då fan sett till att behålla materialet om det var möjligt.
Jag tror nog att ganska många tjejer som inte gillar kukbilder eller runkfilmer tar bort dem rätt omgående utan att tänka på att anmäla och sen i efterhand kanske inser att det ju hade varit bra att anmäla och då ha med bevisen såklart. De vill helt enkelt inte att sånt "äckel" ska finnas i deras lur. Det är en reflexhandling att ta bort det man inte gillar och/eller framförallt det som man kanske äcklas av och kanske också blir rädd för.

I detta fall en kanske livsfarlig hedersmordskurd. Man ska aldrig lite på folk från de där regionerna. Det vet hela jordens befolkning och det är också därför de här folkslagen i allmänhet inte är välkomna i nån större utsträckning.....utom i idiotlandet Sverige. Självklart finns alltid undantag, men det finns säkert också nån orm-sort som i normalfallet hugger för minsta lilla men där en och annan inte hugger särskilt ofta alls fast du provocerar.

Jag växte upp med en katt som vi ibland undrade över varför han inte oftare "sa ifrån" när barn "kelade" lite för ovarsamt med honom så vi fick säga till dem att de behövde ta det varligare. Den katten gjorde knappt en fluga förnär, visserligen kastrerad men ändå.
Citera
2017-11-08, 16:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
Dom väntar på att stormen ska bedarra. Om ett år eller så när detta glömts bort är iaf Magnus Betnér igång med nån ny turné...

Soran kommer nog iofs aldrig få visa sitt getansikte i Svt fler gånger, men har heller inget att vinna på att försvara sig i sociala medier.
Lite skumt att Betnér också tystnat helt, han skulle ju bara kunna säga "inga kommentarer" om anklagelser mot andra. Eller har det kommit anklagelser även mot honom?
Citera
2017-11-08, 16:11
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag tror nog att ganska många tjejer som inte gillar kukbilder eller runkfilmer tar bort dem rätt omgående utan att tänka på att anmäla och sen i efterhand kanske inser att det ju hade varit bra att anmäla och då ha med bevisen såklart. De vill helt enkelt inte att sånt "äckel" ska finnas i deras lur. Det är en reflexhandling att ta bort det man inte gillar och/eller framförallt det som man kanske äcklas av och kanske också blir rädd för.

Ja självklart så är det en rimlig förklaring. Men det finns ändå en ansenlig del tvivel enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in