2017-11-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Du hade inte kommenterat ett skit om inte Soran vore invandrare. Metoo kanpanjen har mest slagit mot svennar 😀

Det är bra att du påpekar att det är mest svennar som drabbats av Metoo kampanjen.

Det blev skriverier i media direkt om Timell och Loket, fast det de har gjort är småpotatis i jämförelse med komikern denna tråd handlar om. En komiker som visat sig inte vara så komisk mot tjejer. Det är därför många av oss är så förbannade.
Citera
2017-11-03, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Såg att Soraya Lavasani (ev. felstavat) gillade Cissis Wallins inlägg och skrev ”Spot on!”.
Så TV4 vet...

Väldigt observant och vaket!

https://www.instagram.com/sorayalavasani/

Soraya Lavasani ▪️Journalist på @tv4 ▪️Jobbar med @nyhetsmorgon och @tv4nyheterna ▪️

Frågan är hur mycket makt hon har att påverka? Kan vi hoppas på att morgonkaffet imorgonbitti kan avnjutas till den återkommande outningen av våldtäktskurden?
Citera
2017-11-03, 23:47
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
All heder till Cissi Wallin på instagram. Modigt och ursinne i kombination. Hon har uppenbarligen fått nog. Spontant känner jag att det borde startas en insamling snart för alla ev skadestånd hon kommer dra på sig för förtal, personligen skulle jag lägga en slant.

https://www.instagram.com/p/BbDGARZH...by=cissiwallin

Bra tänkt, jag skänker gärna en slant! hur kan det sättas upp?
Citera
2017-11-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Väldigt observant och vaket!

https://www.instagram.com/sorayalavasani/

Soraya Lavasani ▪️Journalist på @tv4 ▪️Jobbar med @nyhetsmorgon och @tv4nyheterna ▪️

Frågan är hur mycket makt hon har att påverka? Kan vi hoppas på att morgonkaffet imorgonbitti kan avnjutas till den återkommande outningen av våldtäktskurden?
Går ju inte o vara här inne!! Han är ju för f-n inte dömd än!!! Vem är du att döma var du med ? Vet du vad som hänt ? Får jag se bevisen ????? Ni dömer ju för fasiken UTAN Bevis
Citera
2017-11-03, 23:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Hmmm, tolkningsfråga kan jag tycka, hans tweet handlar snarare om att #metoo inte ska bli en lynchmobb, försvarar våldtäktskurden, tveksamt, sopar för att inte bli väldtäktskurd#2 kanske?

Özz kanske inte tänker på Soran utan på sig själv. Det har ju rapporterats i tråden att han hade en våldtäktsanmälning på sig för ca 10 år sedan och att det blivit flera BO sedan dess. Det är nog många inom PK som sitter hemma och håller andan de här veckorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror ingen vill bli inblandad, för det är så skämmigt det kan bli. Ingen säger något offentligt, men de vet alla om att dessa anklagelser har kommit fram, och vem denne "komiker" är som nu utreds av polisen.

Det som framgick är att Claes Malmberg säger: - "Jag är allvarligt bekymrad"

Mikael Tornving, folkkär underhållare: – "Tills det är bevisat så är det skvaller"

"Babben" Larsson låter via sin manager hälsa att det förs - "en bra diskussion internt inom branschen"

Det är värre att kollegor i branschen vet, än att hela svenska folket vet, för det är i branschen jobben och polarna finns. Expressen har inget yttrande från en god vän som avfärdar ryktena. Tids nog kommer detta in i media, för jag ser inte hur en person ska klara sig ur detta när det är så många kvinnor som anmält honom.

Om han skulle klara sig undan ett åtal, så betyder det att kvinnorna har avfärdats av åklagaren som noll trovärdiga. En sak som inte kommer hända. Vilka gärningar och hur många kvinnor det rör sig om, ser jag fram emot med spänning.

Han kommer antagligen ute bland allmänheten och i stugorna vara våldtäktsmannen alldeles oavsett vad Tornving tror eller vad domstolen kommer fram till.

En invandrare kan slänga en handgranat mot en polisbuss full med poliser och lämna sitt fingeravtryck på sprinten utan att bli fälld. 5 invandrare kan grovt gruppvåldta en rullstolsbunden kvinna utan att ens åtalas. En svensk tonåring som drar ett skämt om somalier, 50 flugor och en spade åker på dagsböter, en svensk kvinna som i McDonaldskön en sen natt blir kallad hora och replikerar neger döms även hon till dagsböter, en svensk brevbärare i 60 årsåldern som slår tillbaka när en invandrare 20 årsåldern attackerar honom under tjänsteutövning i ett getto får ett års fängelse.

Undfallande mot invandrare och stenhårt mot svenskar. Så uppfattar antagligen en växande andel av svenskarna att domstolarna dömer. Varför skulle Soran vara undantaget detta...
Citera
2017-11-03, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Går ju inte o vara här inne!! Han är ju för f-n inte dömd än!!! Vem är du att döma var du med ? Vet du vad som hänt ? Får jag se bevisen ????? Ni dömer ju för fasiken UTAN Bevis

Han är i skrivande stund anklagad för två grova våldtäkter som ska ha skett under förnedrande former samt minst ett fall utav sexuellt ofredande..
Polis har hållit förhör, utrett, kommit fram till att det finns tillräckligt med underlag för att överlämna tilll åklagare som utreder vidare.

Du måste läsa artiklar m.m. Själv, visst, han är inte dömd men det ser jävligt mörkt ut, DN har bekräftat att det sett delar av en snapchatkonversation som bör gå att klassa som sexuellt ofredande
Citera
2017-11-03, 23:55
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Dömd?
Vem fn bryr om vad svenskt (o)rättsväsende kommer fram?
Om en svensk domstol dömer någon så betyder det inte att personen är skyldig, likaså det motsatta.
Vi har noll rättssäkerhet i denna nutid, i princip så är det som så att om man bedöms skyldig i våra domstolar så är man nog oskyldig.
inkompetenta, korrupta as med politisk agenda i alla instanser, mer vikt läggs på pinnjakt, politisk dissidens och armbands/vattenflask-utdelning.
icke att förglömma tankebrott, det prioriteras också, liksom brott mot dom själva ie mot politikerklassen ock mediapack et al.

I detta fall kommer de nog bara vänta på att röken lagt sig och lägga ner allt.
det är praxis i fall som detta
Senast redigerad av Biyu800 2017-11-03 kl. 23:59.
Citera
2017-11-04, 00:00
Medlem
Kan inte nån göra en sammanfattning över vad som hittills framkommit i form av artiklar, vittnesmål och trådsanningar?
Citera
2017-11-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Bra tänkt, jag skänker gärna en slant! hur kan det sättas upp?

När hon får sitt första åtal på sig så tänker jag swish eller liknande. Någon organisation för kvinnor kanske är villiga att ta hand om det så att det går rätt till. Kanske inte bara är Cissi som kan åka dit för förtal. Nu när locket är lyft så kanske fler vågar uttala sig... kanske.
Citera
2017-11-04, 00:03
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hon har tydligen tidigare varit ett lud*r o försöker nu hänga på sin egen framgång med Virtanen anklagelser. Hon vet nada om Soran!

Hahaha det blir så genomskinligt när man tittar på hur du postar i denna tråd kontra Timells . Kvinnor som anklagar blattar är luder men högst trovärdiga när de anklagar Timell! Komik!
Citera
2017-11-04, 00:04
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:

Usch! du är säkert rasist och kvinnohatare. Flera oberoende kvinnor som har gaddat ihop sig och ljuger eller? knappast.
Citera
2017-11-04, 00:04
Medlem
Citat:

Att någon frias betyder inte oskyldig per automatik eller hur? Den samlade bevisbördan han har att bära är ganska tung. Men detta tar inte rättsväsendet hänsyn till, vilket visserligen är rätt. Men det säger ganska mycket om han faktiskt är skyldig eller inte, men inte till det aktuella brottet vilket rättsväsendet måste ta hänsyn till. Pekas man ut flera gånger av olika personer, och dessutom polisanmäls så ligger det ganska nära till hands att tro att sagda person är skyldig till att åtminstone ha jävligt taskig syn på kvinnor.

Jag tror att han blir dömd för åtminstone sexuella trakasserier om det jag har läst stämmer. Bland annat har han skickat filmer där han onanerar och kallar en tjej för hora. Jag utgår ifrån att kvinnan har kvar filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in