2017-11-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Vad kan man göra i SIs skor egentligen-får man ens jobb på Ica efter en sån här grej? Finns det exempel på folk som faktiskt lyckats ta sig ur en sån här situation?- kandke inte med karriären I behåll men med en försörjning?

Jag känner kurder som håller på med torghandel, har kemtvättar, nyckelservice och hårsalonger. Många av den bor i egna hus eller radhus och är framgångsrika företagare, De kanske roas av att ha komikern Soran anställd, som förgyller arbetsdagen med sina plumpa skämt om svenskarnas rasism?
Citera
2017-11-06, 15:15
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan jag. Vi har fri bevisföring i detta land. Där domstolarna gör en trovärdighetsbedömning av olika utsagor, och annan bevisning som film, utifrån hur de tycker det är trovärdigt eller inte, om vad som framförs. Soran har ansetts så trovärdig att alla är förblindade av den kurdiske kvinnoplågaren. Nu inser de hur grundlurade de har varit. Men det sitter hårt och djupt långt inne, att medge att man kan haft fel.

Jag har rätt att ha en egen uppfattning att tolka det jag ser på en film, och hur trovärdiga alla inblandade är. Jag ser Soran och tre fyllon och ett järnrör och hyllningarna om ett mod från Soran, som inte existerade!

Hade dessa tre fyllon haft uppsåt att skada Soran, hade han inte sett så glad ut efteråt!

Soran är en nyttig idiot i ett propagandakrig. Nu är han inte det längre. Då kanske jag inte har haft så fel när jag i olika trådar påpekat vad jag anser om järnrörsskandalen och dess konsekvenser för oss medborgare.

Jag ser på kvinnorna som anmäler Soran som den osynliga handen Adam Smith talade om när få gör nytta för många andra människor och korrigerar den orätt att en man som plågar kvinnor får kalla sig för feminist. En individ som handlar till nytta för sig själv, handlar också till nytta för samhället eller kollektivet. Därför är inte jag förvånad över vad de är för krafter som nu vill skydda Soran och liknande predatorer. I slutändan handlar det om vem som ska regera Sverige. Men det var Soran för korkad för att inse. Nu är han förbrukad.

Men Vresrosen du påstår tidigare att du sett Soran bli jagad av de tre fulla männen, detta hände ju aldrig. Det är då inte rätten till egen uppfattning utan en fantasi, och visst det är fritt för alla att fantisera men då kan man inte gå i polemik med de som har sett filmen i verkligheten.
Citera
2017-11-06, 15:19
Medlem
Han har mage att skoja och göra show av det också.

https://www.youtube.com/watch?v=DdTU...tu.be&t=26m21s
Citera
2017-11-06, 15:21
Medlem
xanthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Har komikern fått ställa in några fler kommande event efter avhoppet i Norrköping 9 november?

Yes. I Boden 24-25 november. Pga sjukdom...
Citera
2017-11-06, 15:22
Medlem
Någon uppdatering med media eller något?

Har han synts till på sistone framför någonting, så som media eller något?

Just nu känns det väldigt, väldigt tyst.
Citera
2017-11-06, 15:27
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanthe
Yes. I Boden 24-25 november. Pga sjukdom...
Det var en jäkla sjuka som vara tre veckor till
Citera
2017-11-06, 15:35
Medlem
powderfuckers avatar
nästan så att man önskar att sdarna gjorde slag i saken och krossade hans skalle med det där jävla järnröret. hade inte behövt döda eller ens ge bestående men. bara en fett jävla smäll i fejset. då hade han säkert varit nere på jorden och han hade kanske varit ödmjukare i livet och kanske insett vem han är och att han duger eller whatever the fuck som han e. då hade kanske inte hade tvingat brudar till oralsex. e så jävla fucking besviken på soran. den enda pk-komikern jag gillade. och jag höll inte med om allt och vinklingarna i hans absolut svensk program men tyckte ändå det hade vissa poänger och var välgjorda och framförallt fina. jag trodde soran va fin. undantaget i pk.

vilken jävla horunge...
Citera
2017-11-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Jag är övertygad om att järnrörsskandalen kommer att omvärderas i historieböckerna..när Såran kommer tillbaka kanske han skamset kommer att erkänna att han är svarte petter..om han kommer tillbaka vill säga?
Grejen var ju aldrig själva aluminiumröret, eller hot om våld.

Grejen var den extrema lökigheten hos Kent et al, speciellt det faktum att hela larvet filmades av Kent E 'for the lulz'. Tillbaka till ämnet, någon som har något skvaller att komma med? Verkar som Camp Soran helt har gått under jorden, vilket inte lovar gott, minst sagt.
Citera
2017-11-06, 15:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Bevisligen inte var i fara? Du kan väl inte försvara eller bortförklara deras agerande bara för att Soran visat sig vara ett svin?
Har du sett filmen på riktigt? Vad jag kan se på filmen så plockar dom upp aluminiumrören för att de tror att de ska bli attackerade av något gäng, det syns på filmen hur lättade de blir när de hör att polisen kommer.

Det är tydligt för varje vettig människa att det var rädsla för att bli angripna som de plockar upp rören som skydd, att påstå att de jagade folk med järnrör ar ohederligt eller fullständigt korkat!
Citera
2017-11-06, 16:03
Medlem
Efter att ha legat högst upp på aktuella ämnen så åker tråden nu ner till forumdelen "äldre än en vecka". Är det detta man gått och väntat på? Vad är det med fallet Soran som gör att det tar en sådan tid att ge skandalen trovärdighet och legitimitet från officiellt håll och därmed ge tjejerna den upprättelse dom behöver.

För det är den unika plattformen metoo som har gett dessa tjejer kraften att anmäla. Dessa övergrepp har pågått systematiskt och nu när dessa modiga tjejer äntligen hittar kraften att anmäla så är det detta dom får? Absolut total jävla tystnad. Vad ska då andra tjejer tro när de funderar på att anmäla en förövare med makt inom mediasfären?

Tittar man på inlägg i denna tråd där det flera gånger om dagen väller in nya träskallar som bedyrar Sorans oskuld för att deras magkänsla minsann aldrig har haft fel och på alla kärringars häpet förvånade kommentarer på Cissi Wallins inlägg där hon nämnt Soran vid namn, de hade ingen aaaning, så kan man dra slutsatsen att nu är det hög tid att någon inom media agerar.

Att Soran själv inte uttalat sig tillskillnad från Virtanen, Timell och Kronér är bara ett jävla svepskäl som inte stämmer. Ge mig en källa på att alla dessa tre hade uttalat sig innan de blev uthängda innan ni slänger er med det ihåliga argumentet.
Citera
2017-11-06, 16:06
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Skulle inte förvåna mig faktiskt.

Han kommer tillbaka tids nog och svennebanan fortsätter glatt köpa biljetter - som om inget hänt - till hans tramsiga föreställningar som präglas av svenskhat och dylikt.

Locket på.

Men köper privatpersoner sådant? Är det inte mer företagsevent och sådant man blir bjuden på? Jag känner ingen som betalar pengar för att se på stand up comedy. Bio, konserter, tom i sällsynta fall går någon på teater men jag har inga kamrater som går på sånt som SI
Citera
2017-11-06, 16:08
Medlem
Alla avbokningar måste börja kosta Kurden,alla räkningar måste väl betalas fast man har magont?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in