Citat:
Begå självmord. Självmord är inget man tar.
Och vad vet vi/du om det egentligen?
Varsågod (angående ta eller begå):
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3225962
Nej vi/du vet ingenting, tills vi vet förutsätter jag att han inte tagit självmord, självmordsvinkeln känns mera önsketänkande från din och många andras sida.
Citat:
Kom igen, klart som fan han fattar det. Han har väl inte ett intellekt som en treåring? vi pratar om en vuxen person. Vad får dig ens att tro detta??
Han har ju uppenbarligen gjort det flera gånger, en vuxen människa som vet han gjort fel erkänner det han gjort och tar ansvar för det. Troligtvis har han en unken kvinnosyn och tycker att han själv har rätt att bete sig på detta viset mot kvinnor som är lägre stående, att han kallar dem för horor är en del av detta och hans sätt att rättfärdiga sig. I hans värld får man bete sig så mot "horor". Typiskt hederskultur. Troligtvis tycker han också att eftersom han är kändis så får han bete sig som han vill. Därav har han inte förstått vad han gjort, hans syn på det han gjort skiljer sig från det som upplevts av hans offer. OM han nu helt plötsligt skulle ta (inte begå) självmord så är det för att han blivit ertappad och tycker synd om sig själv, inget annat. Jag är helt säker på att han inte förstår vidden av det han gjort mot sina offer baserat i stor del på hans eget uppförande, till exempel bristen på ånger och att han upprepat utsatt kvinnor för övergrepp. I lagens mening förstår han sina handliingar men han förstår inte vad han gjort mot kvinnorna. Därav tror jag inte att någon nyfunnen empati eller förståelse för den skada han orsakat kvinnorna skulle driva honom till självmord. En sexförbrytare som ger horor det de förtjänar förstår att de gör fel lika lite som en terroris som dödar otrogna för att få oskulder i himlen, deras världsbild rättfärdigar deras handlande. Det betyder inte att jag håller med dem, det betyder att de inte är kapabla till ånger baserat på offrens lidande och i deras världsbild är deras handlande korrekt.
Citat:
Du vet inte så mycket om deppression och hur människor tänker och agerar i krissituationer va? Tror du att om han mådde så dåligt över denna händelse att han bestämde sig för att avsluta sitt liv, så skulle han först tänka "Men först ner och slåss för det fria Kurdistan!!! Here I come!!!"
Nej det är inte ett troligt scenario, behöver jag klargöra detta så är alltså detta scenario från min sida önsketänkande. Detta är alltså vad jag tycker, inte vad jag påstår ska hända, för mig var det uppenbart (men tydligen inte för alla). Jag skrev också OM han hade heder. Vilket han hittills inte visat prov på och därmed gör det ännu mindre troligt. Självmord är inte hederssamt, skulle han dö i strid mot IS skulle det åtminstone ge honom lite heder, jag respekterar de kurder som strider mot IS. Inte de som runkar på snapchat och tar självmord när de blir påkomna. Huruvida han faktiskt har depression eller inte och hur människor hanterar detta har inget att göra med mitt önseketänkande. Depression och självmord är ditt önsketänkande. Rent principiellt är jag emot självmord.