2017-11-01, 23:14
Medlem
Mr.Swedens avatar
Finns risk för radikalisering? Kan attack förväntas? Kan bombbälte fästas över sådana axlar?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-11-01 kl. 23:17.
Citera
2017-11-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är förmodligen många även på StasiTv som tröttnat på att hålla Soran om ryggen; han har ju verkligen skapat pk-syntax error och besvär för dem. Och precis som du skriver är detta ett enkelt sätt att hänga ut honom. Det är kört för lille våldtäktskurden nu och det är bara frågan om han kommer dra fler med sig i fallet.
Alla på Team Soran är nog inte helt sugna på att fortsatt försvara honom längre. Vissa kör nog ända in i kaklet och letar andra syndabockar, kanske även de anmälande tjejerna i bästa #jagärhär-anda. Andra känner sig nog jävligt svikna, speciellt om deras oförblommerade stöd är förevigat på internet för all framtida googling, och ser honom gärna go down in flames.
Citera
2017-11-01, 23:31
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Då vet vi nu att Kakan drömmer om att få en penis intryckt i truten med våld i en park, samt att hon drömmer om att bli våldtagen på ett hotellrum och få runkfilmer skickat till sig av en skäggig kurd samtidigt som han skriker hora åt henne.

Den stora frågan är nu bara vem som skulle ha så dålig smak att erbjuda henne detta?

Ja Kakan är ju psykisktsjuk, hon skulle säkert gå igång på det.
Citera
2017-11-01, 23:32
Medlem
Soran har nu 99 590 gillare på Facebook. Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket det droppar när namnet blir offentligt.

Om nu åtal väcks. Tror ni det finns risk att inte åtal väcks?
Citera
2017-11-01, 23:39
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis Cnut
Han är lite för egenkär för att ta självmord, tror inte att han själv heller inser att han gjort något fel. Dessutom, om en kurd är självmordsbenägen och har lite heder i kroppen så åker han väl och slåss mot IS och dör som en man?

Skulle han hittas död skulle det vara mera troligt att det var åt David Carradine hållet som hittades död på ett hotellrum, iklädd raffsett och högklackat där han strypt sig själv till döds av misstag när han stryprunkade.

Men som sagt död är han knappast. Han gömmer sig säkert någonstans och tycker synd om sig själv.

Konstigt... bilderna på Carradine visar att han var klädd i nåt som ser ut som kallingar, och barfota, samt att bägge händerna var bundna över huvudet.
SI är nog "på okänd ort" hos nån han litar på så han slipper gå ut.
Är han skyldig hoppas jag att han hamnar på ett ställe, där han inte får gå ut.
Citera
2017-11-01, 23:40
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Soran har nu 99 590 gillare på Facebook. Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket det droppar när namnet blir offentligt.

Om nu åtal väcks. Tror ni det finns risk att inte åtal väcks?

Svårt att sia om då vi inte alls vet hut bevisläget ser ut, men när namnet väl släpps så lär det bli en följetong i medierna.
Citera
2017-11-01, 23:44
Medlem
Gällande komikerns avhopp från en konferens i Västernorrland under veckan enligt SVT

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...adande-i-lanet

Citat:
Komikern är ett av konferensens stora dragplåster och affischnamn.

Citat:
– Vi har ett väldigt starkt program ändå. Och nu vill vi fokusera på den här dagen. Vi vill inte att det här ska solkas ner av spekulationer kring varför han inte kommer.

http://pedagogsundsvall.se/vecka-44/

Citat:
Torsdag 2/11

http://www.mangfaldsdagen.nu/

Mångfaldsdagen 2017

En konferensdag om mångfald och integration som tillväxtfaktor.

Några föreläsare
– Soran Ismail, Standupkomiker, samhällsdebattör, föreläsare och radioprofil.
– Eva Hamilton, Journalist och verkställande direktör för SVT 2006 – 2014.
– Eva Nordmark, TCOs ordförande.
– Lars Bäckström, Särskild utredare ”Mottagande och bosättning av asylsökande och nyanlända”.
– Carlos Rojas, Analyschef på Sweden Research och författare till boken ”Var går gränsen?” Om flyktingmottagande, öppna hjärtan och systemkollaps.
– Karen Haandrikman, Forskare om ”Invandringens effekter på Sveriges ekonomiska utveckling”.

Soran var troligtvis affischnamnet på konferensen Mångfaldsdagen i Sundsvall (Västernorrland). Och med de andra föreläsarna har arrangören ett starkt program ändå.

Om det skulle röra sig om fel konferens jag länkade skulle det vara en otrolig slump om det inte vore Soran som SVT menade.
Citera
2017-11-01, 23:58
Medlem
Citat:
Begå självmord. Självmord är inget man tar.
Och vad vet vi/du om det egentligen?

Varsågod (angående ta eller begå):
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3225962

Nej vi/du vet ingenting, tills vi vet förutsätter jag att han inte tagit självmord, självmordsvinkeln känns mera önsketänkande från din och många andras sida.

Citat:
Kom igen, klart som fan han fattar det. Han har väl inte ett intellekt som en treåring? vi pratar om en vuxen person. Vad får dig ens att tro detta??
Han har ju uppenbarligen gjort det flera gånger, en vuxen människa som vet han gjort fel erkänner det han gjort och tar ansvar för det. Troligtvis har han en unken kvinnosyn och tycker att han själv har rätt att bete sig på detta viset mot kvinnor som är lägre stående, att han kallar dem för horor är en del av detta och hans sätt att rättfärdiga sig. I hans värld får man bete sig så mot "horor". Typiskt hederskultur. Troligtvis tycker han också att eftersom han är kändis så får han bete sig som han vill. Därav har han inte förstått vad han gjort, hans syn på det han gjort skiljer sig från det som upplevts av hans offer. OM han nu helt plötsligt skulle ta (inte begå) självmord så är det för att han blivit ertappad och tycker synd om sig själv, inget annat. Jag är helt säker på att han inte förstår vidden av det han gjort mot sina offer baserat i stor del på hans eget uppförande, till exempel bristen på ånger och att han upprepat utsatt kvinnor för övergrepp. I lagens mening förstår han sina handliingar men han förstår inte vad han gjort mot kvinnorna. Därav tror jag inte att någon nyfunnen empati eller förståelse för den skada han orsakat kvinnorna skulle driva honom till självmord. En sexförbrytare som ger horor det de förtjänar förstår att de gör fel lika lite som en terroris som dödar otrogna för att få oskulder i himlen, deras världsbild rättfärdigar deras handlande. Det betyder inte att jag håller med dem, det betyder att de inte är kapabla till ånger baserat på offrens lidande och i deras världsbild är deras handlande korrekt.

Citat:
Du vet inte så mycket om deppression och hur människor tänker och agerar i krissituationer va? Tror du att om han mådde så dåligt över denna händelse att han bestämde sig för att avsluta sitt liv, så skulle han först tänka "Men först ner och slåss för det fria Kurdistan!!! Here I come!!!"
Nej det är inte ett troligt scenario, behöver jag klargöra detta så är alltså detta scenario från min sida önsketänkande. Detta är alltså vad jag tycker, inte vad jag påstår ska hända, för mig var det uppenbart (men tydligen inte för alla). Jag skrev också OM han hade heder. Vilket han hittills inte visat prov på och därmed gör det ännu mindre troligt. Självmord är inte hederssamt, skulle han dö i strid mot IS skulle det åtminstone ge honom lite heder, jag respekterar de kurder som strider mot IS. Inte de som runkar på snapchat och tar självmord när de blir påkomna. Huruvida han faktiskt har depression eller inte och hur människor hanterar detta har inget att göra med mitt önseketänkande. Depression och självmord är ditt önsketänkande. Rent principiellt är jag emot självmord.
Citera
2017-11-02, 00:05
Medlem
Kan inte påstå att jag håller mycket på Sorans sida politiskt, men jag är faktiskt väldigt chockad och besviken då jag alltid trott han haft sunda värderingar gällande människor. Blev otroligt förvånad över att det var just han det handlade om, förmodligen den sista de flesta av oss skulle misstänka, oavsett vad man tycker om han.
Citera
2017-11-02, 00:07
Medlem
Sleeptalkers avatar
Glöm nu för fan inte en jävla viktig sak i drevet nu folk. Nu när det nu går fritt fram.

För den där svartskäggiga apan är inte vänsterns sak - vänstern är arbetarklassens sak för dig och mig; mig veterligen har han inte ens lyft en ens sak i onödan i hela sitt liv i så fall - och han ska kalla sig komiker.
Knappast arbetarlass.
Citera
2017-11-02, 00:17
Medlem
Hans Twitter verkar fö vara hackad as we speak. Eller så har han tappat det totalt
Citera
2017-11-02, 00:18
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
http://pedagogsundsvall.se/vecka-44/

Soran var troligtvis affischnamnet på konferensen Mångfaldsdagen i Sundsvall (Västernorrland). Och med de andra föreläsarna har arrangören ett starkt program ändå.

Om det skulle röra sig om fel konferens jag länkade skulle det vara en otrolig slump om det inte vore Soran som SVT menade.
Det är korrekt konferens du länkat till. Sundsvalls Tidning tar också upp händelsen:
Citat:
Efter anklagelserna har Discovery stoppat ett tv-samarbete med mannen och under torsdagen skulle han ha föreläst på ett slutsålt event i Sundsvall som anordnas av Sundsvalls kommun.

– Vi skulle ha avslutat dagen med komikern men vi har avbokat honom. Han kommer ersättas av en annan, men det är inte klart vem det blir ännu. Det kommer jag veta senare under dagen, säger Saleh Dirawi, arrangör.

Varför har han avbokats?

– Det vill jag inte gå in på, säger Saleh Dirawi.

Har det något att göra med att han har anklagats för sexuella ofredanden och våldtäkter?

– Jag har inget med det där att göra. Jag jobbar med programmet så jag har inga kunskaper om det. Men blir det sådana skriverier om en person så är det säkrast, för hans och vår del, att inte ha honom här.
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...de-i-sundsvall

Observera att Saleh Dirawi är Gina Dirawis pappa.

Går man in på http://www.mangfaldsdagen.nu/ ser man att Soran är utbytt mot Mustafa Can.
Senast redigerad av Hlewagastir 2017-11-02 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in