Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Å andra sidan har svennebanan låtit Soran hållas i flera år. Han har kommit undan med svenskhatet och PK-flosklerna. Svennebanan har fortfarande köpt biljetter och gapflabbat i publiken.
Men de har nog inte köpt biljetter trots pk-flosklerna, tvärtom, det är ju hela pitchen. Man köper sig lite godhet, en snygg liten association som man likt ett diplom kan skylta med på Facebook. Kanske lär man sig någon ny förenkling på något samhällsproblem också.

Jag läste någonstans hur astronomiskt många som uppgavs ha sett Skammen totalt, minns jag rätt om det var 500000? Jag känner ingen som sett den, eller någon som pratat om den eller delat något på Facebook eller liknande. Är de så populära bland vanligt folk? Hur stor del sv biljetterna är köpta av företag, myndigheter och förvaltningar med jävligt bajsnödiga värdegrundsdirektiv om hur kickoffer och firmafester får genomföras?
Citera
2017-11-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Järnrörsgrejen blev Sorans stora brejk. Då blev han rena åskledaren för landets samlade pk-krafter som älskade David mot Goliat-narrativet.

Innan dess var han en småputtrande alibi-blatte som man kvoterade in ibland, men nu blev han själva dragplåstret. Och det berodde inte på hans talang.

Det är det denna sak handlar om främst, för det påverkar demokratin och hur Sverige ska styras. Järnröret är en bidragande orsak till att Löfvén sitter där han sitter, med hela sin feministiska regering. Det blir så märkligt att sossar och centerpartister kan bortse från sitt nazistiska förflutet, men inte SD, med hänvisning till järnrörsskandalen.

När det gäller järnrörsskandalen så är det Soran som ägt hela händelseförloppet och blivit förmögen på kuppen. Jag har alltid undrat hur en klen liten kille kunde komma ut oskadd med mötet med tre nazisiska busar beväpnade med järnrör.

Nu visar det sig att Soran är en feg stackare om gömmer sig, så att han skulle ha visat särskit mod i järnrörsincidenten tror jag inte på. Anledningen till att Sora visade mod, var att han inte hade anledning att vara rädd när han möter tre patetiska fyllon i Stockholmsnatten.

Järnrörsskandalen påverkade åtalet och domen mot Kenth Ekeroth, om man läser domskälen från den domare som var ensam domare i Ekeroths mål. Kenth Ekeroth hade inte den trovärdighet som gav rimligt tvivel i hans favör.
Citera
2017-11-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
På vilket sätt har J Gardell en genuin värdegrund ? Han och hans brorsa är några av PK elitens största hycklare

Jag upplever inte Gardell som hycklare, trots att jag inte delar alla hans åsikter. Sen så har jag också mycket av samma värdegrund, och jag blir väldigt irriterad på den sortens människor som Soran som driver gäck, med dessa goda värden för egen vinning skull. Värden de inget kan om och inte delar med oss andra.

Man blir inte feminist eller god bara för att man kallar sig för dessa begrepp. Är det inte just det som denna sak handlar om?
Citera
2017-11-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Men de har nog inte köpt biljetter trots pk-flosklerna, tvärtom, det är ju hela pitchen. Man köper sig lite godhet, en snygg liten association som man likt ett diplom kan skylta med på Facebook. Kanske lär man sig någon ny förenkling på något samhällsproblem också.

Jag läste någonstans hur astronomiskt många som uppgavs ha sett Skammen totalt, minns jag rätt om det var 500000? Jag känner ingen som sett den, eller någon som pratat om den eller delat något på Facebook eller liknande. Är de så populära bland vanligt folk? Hur stor del sv biljetterna är köpta av företag, myndigheter och förvaltningar med jävligt bajsnödiga värdegrundsdirektiv om hur kickoffer och firmafester får genomföras?

Detta är ett av de bästa inläggen jag läst i hela tråden och är mitt i prick. Jag hade bokstavligt aldrig hört talas om Skammen innan det här och känner ingen som tycker att Soran är rolig på riktigt.

Folk köper biljetter till Soran för att godhetssignalera, men när folk sitter hemma och vill få ett äkta Youtube-garv av en genuin komiker är det inte Soran man väljer. Detta bevisas enkelt genom att kolla hur många tittare som Youtube-klipp på olika komiker har.

Tog just en titt och de största Soran-klippen puttrar runt på skrala 100.000 med nån peak på dryga 200.000. Det kan jämföras med en random riktig komiker som Henrik Dorsin. Han har två klipp på 1,7 miljoner och flera till som snuddar miljonen. Nästa random komiker jag tittade på var Björn Gustafsson: peak på 4,8 miljoner med flera klipp över 2 miljoner.

Detta talar sitt tydliga språk: folk tycker inte på riktigt att Soran är rolig men han passar perfekt som instrument att godhetssignalera med. Vidrigt.
Citera
2017-11-06, 13:22
Medlem
Intressant att den vidriga svartskallen fortfarande är helt tyst. Man kan ju inte bara försvinna för evigt. Nån måste ju se han gå till affären t.ex?
Drömscenariot vore ju om han ligger hemma, läser denna tråden och hänger sig själv.
Citera
2017-11-06, 13:24
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Detta är ett av de bästa inläggen jag läst i hela tråden och är mitt i prick. Jag hade bokstavligt aldrig hört talas om Skammen innan det här och känner ingen som tycker att Soran är rolig på riktigt.

Folk köper biljetter till Soran för att godhetssignalera, men när folk sitter hemma och vill få ett äkta Youtube-garv av en genuin komiker är det inte Soran man väljer. Detta bevisas enkelt genom att kolla hur många tittare som Youtube-klipp på olika komiker har.

Tog just en titt och de största Soran-klippen puttrar runt på skrala 100.000 med nån peak på dryga 200.000. Det kan jämföras med en random riktig komiker som Henrik Dorsin. Han har två klipp på 1,7 miljoner och flera till som snuddar miljonen. Nästa random komiker jag tittade på var Björn Gustafsson: peak på 4,8 miljoner med flera klipp över 2 miljoner.

Detta talar sitt tydliga språk: folk tycker inte på riktigt att Soran är rolig men han passar perfekt som instrument att godhetssignalera med. Vidrigt.

Värdelös slutsats. Jag med fler tycker Soran är riktigt rolig och underhållande utan att samla godhetspoäng.
Citera
2017-11-06, 13:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Intressant att den vidriga svartskallen fortfarande är helt tyst. Man kan ju inte bara försvinna för evigt. Nån måste ju se han gå till affären t.ex?
Drömscenariot vore ju om han ligger hemma, läser denna tråden och hänger sig själv.

Ja, tystnaden är påtaglig. Och, anser jag, talande.

Och som du skriver, han är inte bara tyst, han är helt försvunnen! Ligger han och trycker i kloakerna på Söder och kikar upp med rädda ögon genom ett gläntande brunnslock klockan tre på natten för att se om han kan stjäla sig en nypa frisk luft? Eller var håller han hus? Sover han på en madrass hos Pontus Enhörning?

Däremot håller jag inte med om att han borde hänga sig, nej det är inte rätt. Han ska ta sitt ansvar och ödmjukt träda fram och med böjt huvud berätta för det svenska folket varför han agerat våldtäktsman till vardags och samtidigt hycklat mjuk feminism offentligt.
Citera
2017-11-06, 13:55
Medlem
Säljer Soran några biljetter till evenemang längre fram?
Inställt den 9/11....bara en tillfällighet?
Citera
2017-11-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Värdelös slutsats. Jag med fler tycker Soran är riktigt rolig och underhållande utan att samla godhetspoäng.

Fortsätt du med ditt trollande, alla som läser din inläggshistorik kan se vad din agenda är. Du ryckte nyss ut till försvar av att Nacka kommun köpte 3 bostäder för 13 950 000 kr till en man med tre fruar.

Hur känns det att vara godhetsrunkarnas oavlönade stjärtgosse?
Citera
2017-11-06, 13:56
Medlem
Det är väldigt lätt att sitta här i sin anonymitet och tycka att den o den borde ha sagt eller gjort nåt. Att beskylla den ene och andre att de hållt folk om ryggen. Att den o den är tyst. Hur många av er skulle vilja tala ut på riktigt i media? Hänga ut någon baserat på rykten? Hur rakryggade och outspoken är ni utanför datorskärmen? Missförstå mig inte; mycket tyder på att komikern verkar skyldig. Men det är jävligt lätt att sitta anonymt vid en datorskärm på just flashback och förståsigpåa om hur människor i komikerns närhet ska/bör agera, eller hur komikern själv bör agera. Man riskar i princip ingenting av att anonymt uttrycka sig här. Eventuellt att bli av med kontot.
Citera
2017-11-06, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Egentligen så är det ju tvärtom.
Finns inget gott eller trevligt med Soran, bara en falsk typ med rå invandrarjargong, i samma stil som Ehsan Fadakar.

Nej det finns verkligen inget trevligt med denne PK-megafon. En verkligt otrevlig och falsk person.
Citera
2017-11-06, 13:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Tvivlar starkt på att Soran skulle vara ett sådant hot. Fast iofs kan tvång se ut på olika sätt

Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Fast grejen är ju att det också ur gärningsmannens perspektiv är en rimlig gissning att någon som blir tvingad att ge blow job skulle kunna bita. Men uppenbarligen sker det ju ändå... ibland med resultatet att någon faktiskt biter.

Den som blir biten i penisen på det sättet kommer för övrigt vara väldigt upptagen med att ha ont och inte vara i stånd att slå ihjäl någon. Men det är ändå inte säkert att offret vågar ta risken.

Men hursomhelst, det känns som om det är en återkommande grej den här historien... det går inte riktigt ihop om anklagelserna är sanna (pga diverse märkligheter) men heller inte om dom inte är det (eftersom det också är märkliga historier att hitta på).

Betänk att Hagamannen inte är särskilt mycket större än Soran, den förstnämnda är 1,66m lång och heller inte särskilt stor och grov. Jämfört med poliserna som står bakom honom på diverse rättegångsbilder så ser han ju ut som en hobbit.

Men han "lyckades" ju ganska "bra" med att brutalt misshandla och våldta massvis med kvinnor innan man fick fast honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in