https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/
DN nämner, Krönikörern (d.v.s) Virtanen, Medarbetaren (Fadakar) samt den så kallade reportern, vem är reportern?
Några citat från artikeln: "Under många års tid har unga kvinnor som börjat arbeta på Aftonbladet varnats för två manliga profiler. En av dem är den våldtäktsanklagade journalisten, den andra är den manliga reportern från den här artikelns inledning. För att skilja dem åt kallar vi dem hädanefter Krönikören (den våldtäktsanklagade) och Reportern, även om de båda haft flera olika roller på tidningen."
"– Han var vidrig mot mig när jag var ny vikarie och han fortsatte vara det i flera år. Han sa saker som ”när ska vi knulla då” och ”du ser jävligt kåt ut i dag”. Alla visste det, många tycker det var jobbigt, men det var något som alla accepterade. ”Sån är han, han håller på sådär”, säger en kvinna som nyligen slutade jobba på Aftonbladet om Reportern."
"– Jag kommer ihåg när en gravid kollega gick förbi och en av dem utbrast ”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”. De kanske ska vara någon typ av charmiga enfant terrible, men det är chockerande sexistiskt, säger en tidigare journalist på tidningen."
"– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.
Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.
– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.
Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.