2017-05-14, 12:00
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Cuntwell har synts flitigt i TV de senaste dagarna. Det som slår en är hur frånstötande
han ser ut i verkligheten jämfört med hans bild i Aftonbladet. Förmodligen
är han rejält överviktig också.

Han har ett blekt plufsigt ansikte och inte mycket hår kvar på skallen.
Dessutom verkar han nervös och blinkar med ögonen i ett. Framtoningen
är bister men samtidigt lite löjlig. Med öron som står rätt ut som handtag
på huvudet och de tjocka läpparna som stammar fram 100% pk-smörja.

Ja, man får inte intrycket att det är en person som är lämplig att tukta andra i etik och moral. Krönikorna går ut på att om något går med pk-strömmen så skall det välkomnas. Det motsatta blir däremot alltid ytterst problematiskt att genomföra och moraliskt tveksamt.
Citera
2017-05-14, 12:16
Medlem
Han är född i London med en irländsk far och svensk mor och flyttade till Sverige som sexåring och det säger väl nästan allt om honom som person.
Citera
2017-10-06, 00:40
Medlem
crawlys avatar
Trots att jag troligtvis står långt ifrån Oisin politiskt, måste jag säga att jag ändå uppskattar hans (förmodade) ambition att rapportera så sakligt och opolitiskt som möjligt. Han är nästan alltid saklig och belyser saker på ett ganska tråkigt och osentimentalt sätt; något som känns som en bristvara i dagens känslostyrda medielandskap.
Citera
2017-10-18, 13:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har någon sett Cantwell uttala sig om anklagelserna mot Virtanen?
Citera
2017-10-25, 14:56
Medlem
Vem är "Reportern" på Aftonbladet DN nämner? Tidningen Arbetaren skriver: Cantwell.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

DN nämner, Krönikörern (d.v.s) Virtanen, Medarbetaren (Fadakar) samt den så kallade reportern, vem är reportern?

Några citat från artikeln: "Under många års tid har unga kvinnor som börjat arbeta på Aftonbladet varnats för två manliga profiler. En av dem är den våldtäktsanklagade journalisten, den andra är den manliga reportern från den här artikelns inledning. För att skilja dem åt kallar vi dem hädanefter Krönikören (den våldtäktsanklagade) och Reportern, även om de båda haft flera olika roller på tidningen."

"– Han var vidrig mot mig när jag var ny vikarie och han fortsatte vara det i flera år. Han sa saker som ”när ska vi knulla då” och ”du ser jävligt kåt ut i dag”. Alla visste det, många tycker det var jobbigt, men det var något som alla accepterade. ”Sån är han, han håller på sådär”, säger en kvinna som nyligen slutade jobba på Aftonbladet om Reportern."

"– Jag kommer ihåg när en gravid kollega gick förbi och en av dem utbrast ”gravida kvinnor är det äckligaste jag vet”. De kanske ska vara någon typ av charmiga enfant terrible, men det är chockerande sexistiskt, säger en tidigare journalist på tidningen."

"– Vi var ganska många som var ute och Reportern var en av oss. I hans sjuka värld tyckte han väl att han försökte ragga på mig. Han började föreslå att vi skulle gå hem till honom och ta kokain och ha analsex. Jag sa “nej, aldrig i livet”.

Men Reportern fortsätter att envisas. Han ligger på, tjatar, säger sådant han är känd för att säga till folk. Därför blir ingen runt omkring direkt chockad, berättar den tidigare Aftonbladetvikarien.

– Till slut sa jag ifrån ordentligt. Jag sa “du är den sista på jorden jag skulle gå hem med - lägg av”. Folk skrattade till lite åt det där “den sista på jorden”. Då blev han arg.

Inför alla på krogen säger Reportern: “Vi kommer att gå hem ihop och jag kommer att sätta på dig i analen så jävla hårt”.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-25 kl. 15:24.
Citera
2017-10-25, 15:24
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-granskar-krisen-pa-aftonbladet-sexism-och-tystnadskultur/

DN nämner, Krönikörern (d.v.s) Virtanen, Medarbetaren (Fadakar) samt den så kallade reportern, vem är reportern?

Han bör vara 40+ med åtanke historiken... vilka kandidater har vi?

edit: undanber name dropping utan fog. En lista över högprofilerade män över 40 år.
Senast redigerad av Sababa 2017-10-25 kl. 15:26.
Citera
2017-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Han bör vara 40+ med åtanke historiken... vilka kandidater har vi?

edit: undanber name dropping utan fog. En lista över högprofilerade män över 40 år.
Dessutom nämns en fjärde ab-profil i förbifarten: "Hon berättar att Aftonbladet gjorde sig av med en person 2011 efter att han hade fått flera varningar. Till slut köpte man ut honom för att han utsatte flera kvinnor för sexuella trakasserier.

– Vi pratar mycket fram och tillbaka om vad vi upplevt och känt under åren. Det var rent vidrigt förut och även om det blev lite bättre under Jan Helin så har även han hållit folk om ryggen, säger Aftonbladetjournalisten."

Riktigt, riktigt sjuk tidning det där.
Citera
2017-10-25, 15:36
Medlem
Lasse Anrell slutade på Våldtäktsbladet år 2011.
Citera
2017-10-25, 15:38
Medlem
Tore S Börjesson slutar likaledes och skälet vill inte Våldtäktsbladet snacka om.
Mångårig medarbetare..tycker det lutar hitåt i skrivande stund.
Citera
2017-10-25, 15:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Laul är en tidigare känd AB journalist som varit i blåsväder pga sexism:
https://www.youtube.com/channel/UC5wK9hGlARVj43nr3CmXJdg

Så de har en hel del. Sedan har de mage att skriva artiklar om att manskulturen i säg SD eller nu senast TV4 borde upp till granskning. Glashuset Aftonbladet är det väl numera känt under borde granska sig själva ordentligt.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-25 kl. 15:44.
Citera
2017-10-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Lasse Anrell slutade på Våldtäktsbladet år 2011.
Intressant. Du är inte den första som nämner Lasse Anrell om man säger så.

https://www.svd.se/12-kvinnor-anklagar-virtanen-for-sextrakasserier-och-overgrepp

"Flera nuvarande och tidigare anställda på Aftonbladet som SvD talat med vittnar om en djupt kvinnofientlig kultur och som präglat tidningen i flera decennier, till och med de senaste åren. Inte bara ska cheferna ha sett mellan fingrarna, men ett flertal skribenter, inklusive den utpekade mannen, har också tillåtits öppet trakassera kvinnor sexuellt genom att uttala sig på ett förnedrande och sexistiskt vis om till exempel kvinnliga medarbetares kroppar, vikt och påstådda sexliv."

Som sagt var, oerhört sjuk tidning.
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-10-25 kl. 15:41.
Citera
2017-10-25, 15:42
Medlem
Martin Schori har blivit anklagad på sociala medier för brutala saker.Jobbat kanske 15 år på AB. Kan vara som son till S-koryfen Pierre Schori att han har varit extra skyddad. Osäkert än kanske.
Senast redigerad av dreherI 2017-10-25 kl. 15:59. Anledning: radera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in