Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 15:00
  #625
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Undrar om inte Oisins fall har varit ännu högre Virtanens i vissa perspektiv?

Alla visste ju att Virtanen var en obegåvad bonnläpp och pajas, men Oisin var ju i någon liten mån respekterad, i alla fall för att vara en kvällstidningsskribent.

Därifrån till att skriva väderleksrapporter som i sanningens namn görs bättre av en robot. Antagligen medan kollegorna flinar skadeglatt bakom ryggen.

Fallhöjd.

Ja, han föll från en respekterad och hög position inom kriminaljournalistik till missbruk och små inlägg om vädret. Virtanen däremot har aldrig varit respekterad.
Citera
2018-04-19, 15:21
  #626
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För en kort stund höll jag på att skriva ett inlägg om att jag börjar tycka lite synd om honom. Men så började jag tänka tillbaka på hans "karriär", så jag skiter i att tycka synd om honom just nu.

Men om han kommer ur sitt missbruk så kanske han börjar tänka/skriva på ett helt annat sätt. Vi får se.

Jag tror föga att det var för hans missbruk som gjorde att han skrev som han skrev.
Citera
2018-04-19, 15:36
  #627
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag tror föga att det var för hans missbruk som gjorde att han skrev som han skrev.
Men han kanske var tvungen att supa för att kunna se sig själv i spegeln?
Folk som kommer ut från ett missbruk har en tendens att omvärdera sitt förflutna & försöka återuppfinna sig själv.

(jag försöker här sträcka ut en hand till den stackaren.)
Citera
2018-04-19, 15:37
  #628
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För en kort stund höll jag på att skriva ett inlägg om att jag börjar tycka lite synd om honom. Men så började jag tänka tillbaka på hans "karriär", så jag skiter i att tycka synd om honom just nu.

Men om han kommer ur sitt missbruk så kanske han börjar tänka/skriva på ett helt annat sätt. Vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag tror föga att det var för hans missbruk som gjorde att han skrev som han skrev.
Ja, hur var det med missbruket egentligen? Hyser inga tvivel om att den uppburne rättsjournalisten
använder både det ena och det andra, men det var nog inte hans stora problem på AB.

Det som slängde ut honom var hans mobbning och trakasserier av andra (kvinnliga)
medarbetare, såvitt jag förstår. Tillsammans med sin vän och kollega Fredrik Sugdå Virtanen.

Då passar det att komma dragande med sitt "missbruk" (Som säkert skett med liv och lust).
Missbruk fungerar som ett kodord för en arbetstagare som gjort bort sig. Man kan skylla i
stort sett allt på missbruk och sedan är arbetsgivaren skyldig att upprätta en plan för
arbetstagarens rehabilitering. De patetiska små artiklar vi sett på senare tid från Cantwell
är sannolikt en form av arbetsträning efter behandlingen för sitt "missbruk".

Han och hans vän Virtanen sade tydligen en gång till en medarbetare som var tillbaka på
jobbet efter graviditet: "- Eru slapp i fittan nu eller?"

Om kräket Cantwell kommer tillbaka på AB så kanske några av tjejerna där kan fråga honom:

"- Eru impotent nu efter avgiftningen din skalliga skitstövel?"
Citera
2018-04-19, 15:41
  #629
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men han kanske var tvungen att supa för att kunna se sig själv i spegeln?
Folk som kommer ut från ett missbruk har en tendens att omvärdera sitt förflutna & försöka återuppfinna sig själv.

(jag försöker här sträcka ut en hand till den stackaren.)

Var inte så blödig nu. Han var en landsförrädare och förtjänar arkebusering.
Citera
2018-04-19, 15:46
  #630
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, han föll från en respekterad och hög position inom kriminaljournalistik till missbruk och små inlägg om vädret. Virtanen däremot har aldrig varit respekterad.

Oisin har varit mer eller mindre missbrukare en lång tid. Han levde det klassiska journalistlivet, det som man läste om i hårdkokt krimlitteratur förr, som idag praktiskt taget är utrotat på den nivå han är/var på.
En riktig murvel tar en whiskey i slutet av dagen, så är det bara. Oisin just is'nt made for these times.

Trevlig jävel och en bra journalist, han är snart tillbaka i storform. Håll tummarna!
Citera
2018-04-19, 19:00
  #631
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men han kanske var tvungen att supa för att kunna se sig själv i spegeln?
Folk som kommer ut från ett missbruk har en tendens att omvärdera sitt förflutna & försöka återuppfinna sig själv.

(jag försöker här sträcka ut en hand till den stackaren.)

Blir han tagen till "finrummet" igen på AB, dvs får en comeback.., så gör han nog samma sak igen.., eller vad tror du ?

(finns ju inget som säger annat..)
Citera
2018-04-19, 19:09
  #632
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Blir han tagen till "finrummet" igen på AB, dvs får en comeback.., så gör han nog samma sak igen.., eller vad tror du ?

(finns ju inget som säger annat..)
Förmodligen, men en del nyktra alkoholister förändras ju. Men det brukar ju mest röra sig om ett rabiat anti-alkoholengagemang.
Citera
2018-04-19, 19:23
  #633
Medlem
Oisin Cantwell var en duktig och kunnig skribent med rättegångar och juridiska spörsmål som nisch. Att han är vänsteranstruken är självklart, annars hade han publicerat sig i andra kanaler än Aftonbladet.
Enligt många i den här tråden har han dragits med svåra alkoholproblem länge och har fått/får behandling för detta, och det måste man ändå respektera, och absolut inte håna honom för.
Att han nu tydligen skriver vädertexter och annat krafs är troligen arbetsträning efter den relativt långa rehabiliteringstiden, och en antydan till att han möjligen är på väg tillbaka in i AB-värmen.
Det kan förstås också vara ett sätt att förmå honom till att säga upp sig, att ge oönskade anställda mer eller mindre meningslösa arbetsuppgifter är ett gammalt arbetsgivarknep som inte minst DN utövat friskt för inte så länge sedan.
Jag anser att det är fel att bunta ihop Cantwell med Virtanen, Fadakar och andra mer eller mindre svinaktiga män. För mig får Cantwell gärna göra comeback på sin forna plats i Aftonbladet, jag önskar dock att han tonar ner PK-vinklingarna i sina texter och håller sig till det han kan bäst, sakfrågorna.
Men får han det för tidningens ledning? Jag är inte så säker på det.
Citera
2018-04-29, 21:16
  #634
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag gissar på att Aftonbladet helt enkelt ger honom riktigt förnedrande arbetsuppgifter och hoppas att han helt enkelt ska knäckas totalt och säga upp sig till slut. Virtanen var nog smart att inte försöka hänga sig kvar vid Aftonbladet, för annars så hade även han suttit i städskrubben och vässat pennor med Oisin.

Att gå från att vara deras sittande krönikör i kriminella frågor till att skriva väderleksrapporter kan inte vara kul. Ska han få skriva om Anna Books senaste kris härnäst?

Min tanke med! Undrar hur många väderrapporter och skvallerkrönikor han orkar med innan han flyr in i flaskan?
Citera
2018-04-30, 00:55
  #635
Medlem
Ojsan.Cunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Min tanke med! Undrar hur många väderrapporter och skvallerkrönikor han orkar med innan han flyr in i flaskan?
Han verkar redan idag vara ganska alkoholiserad. Enligt källor jag har från Södermalm har han setts ganska tankad ett flertal gånger nu i vår. Bland annat tidigare i veckan vid Nytorget en kväll, han ska då ha varit ordentligt stagad.
Citera
2018-05-01, 01:54
  #636
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojsan.Cunt
Han verkar redan idag vara ganska alkoholiserad. Enligt källor jag har från Södermalm har han setts ganska tankad ett flertal gånger nu i vår. Bland annat tidigare i veckan vid Nytorget en kväll, han ska då ha varit ordentligt stagad.

Hur försörjer han sig? Han kan väl knappast få fler uppdrag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback