2024-09-07, 16:23
Medlem
Är det möjligt, och hur lång tid måste man köa för att köpa en sub date utan tidigare köphistorik hos en ad?
Citera
2024-09-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deluxo
Är det möjligt, och hur lång tid måste man köa för att köpa en sub date utan tidigare köphistorik hos en ad?

5sekunder till evigheten
Citera
2024-09-07, 17:03
Medlem
Citat:

2 år.
Citera
2024-09-07, 17:37
Medlem
Jag tänker att ad måste ju leva av någonting de med, de får knappast pengar av Rolex för att hålla öppet.
Citera
2024-09-07, 21:34
Medlem
Citat:
Jag tänker att ad måste ju leva av någonting de med, de får knappast pengar av Rolex för att hålla öppet.

Och inte av att ge bort gratispengar heller.

Köp en iskall Chopard eller Vacheron så.....
Citera
2024-11-09, 23:40
Medlem
Köpte han klockan eller?

En Datejust går ju att fixa om man har cashen.och lite stil.så sätt. Men det är överlag ett helvete stt få möjligheten att ens komma med på en VÄNTELISTA som.sedan tar flera år att komma fram på för de flesta där ute.

Rolex vill inte ens tillåta vem som helst att bära deras klockor.
Är en jädra prestige i det där företaget.

Jag har fått en DayDate i 18 k Guld med papper och sådana bitar när jag hade gjort en spektakulär affär under omständigheter vårat företag tog tillbaka en otroligt dominant marknadsposition med.

Rolex är en symbol som talar mer än ord gör.

Jag får ofta frågor från andra som vill köpa så sätt. Men håll i de hårt om de har en. Sälj de inte! De ökar bara mer i värde.

Satsa på en Daytona. Om ni har möjligheten.
Citera
2024-11-10, 04:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Köpte han klockan eller?

En Datejust går ju att fixa om man har cashen.och lite stil.så sätt. Men det är överlag ett helvete stt få möjligheten att ens komma med på en VÄNTELISTA som.sedan tar flera år att komma fram på för de flesta där ute.

Rolex vill inte ens tillåta vem som helst att bära deras klockor.
Är en jädra prestige i det där företaget.

Jag har fått en DayDate i 18 k Guld med papper och sådana bitar när jag hade gjort en spektakulär affär under omständigheter vårat företag tog tillbaka en otroligt dominant marknadsposition med.

Rolex är en symbol som talar mer än ord gör.

Jag får ofta frågor från andra som vill köpa så sätt. Men håll i de hårt om de har en. Sälj de inte! De ökar bara mer i värde.

Satsa på en Daytona. Om ni har möjligheten.

En myt

"Jag får ofta frågor från andra som vill köpa så sätt. Men håll i de hårt om de har en. Sälj de inte! De ökar bara mer i värde."

Vilken urtavla har din Day Date, vilken färg på guldet och vilken storlek har klockan?

Med tanke på din posthistorik tror jag inte att du äger en Day Date samt att en svensk arbetsgivare skulle inte kunna ge en sådan klocka till en anställd utan skatte och avgiftskonsekvenser.

Att en random Day Date köpt i butik idag stiger i värde är en myt.
Senast redigerad av trottwell 2024-11-10 kl. 04:55.
Citera
2024-11-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
En myt

"Jag får ofta frågor från andra som vill köpa så sätt. Men håll i de hårt om de har en. Sälj de inte! De ökar bara mer i värde."

Vilken urtavla har din Day Date, vilken färg på guldet och vilken storlek har klockan?

Med tanke på din posthistorik tror jag inte att du äger en Day Date samt att en svensk arbetsgivare skulle inte kunna ge en sådan klocka till en anställd utan skatte och avgiftskonsekvenser.

Att en random Day Date köpt i butik idag stiger i värde är en myt.

Efter du hämtat din “random” Day Date från Ad och går ut ur butiken så har den klockan stigit Minst 10% i värde! That’s a fact. Har du då haft tur och fått tag i en meteorite dial eller mother of pearl, eller diamonds and sapphires ja då pratar vi 30%.
Citera
2024-11-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Efter du hämtat din “random” Day Date från Ad och går ut ur butiken så har den klockan stigit Minst 10% i värde! That’s a fact. Har du då haft tur och fått tag i en meteorite dial eller mother of pearl, eller diamonds and sapphires ja då pratar vi 30%.

Knappast.
Och speciellt inte med diamantströssel.
Där är du 10-25% minus direkt du går utanför ÅF-dörren.

Eisenkiesel Onyx eller GrönOmbre,möjligen även Blå har lite premium.

Det är ju bara,att se vad som begärs på tex MODA.
Citera
2024-11-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Knappast.
Och speciellt inte med diamantströssel.
Där är du 10-25% minus direkt du går utanför ÅF-dörren.

Eisenkiesel Onyx eller GrönOmbre,möjligen även Blå har lite premium.

Det är ju bara,att se vad som begärs på tex MODA.

Försök och hitta en paved with diamonds and sapphires, vit guld eller platinum. Otroligt svår att få tag i, där av priset. Dom går för 30% över list pris. Samma med de andra jag skrev.
Har svårt att tro det skulle vara anolunda i sverige mot Usa där jag bor.
Som sagt de andra “vanliga går för 10% över.
Citera
2024-11-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Försök och hitta en paved with diamonds and sapphires, vit guld eller platinum. Otroligt svår att få tag i, där av priset. Dom går för 30% över list pris. Samma med de andra jag skrev.
Har svårt att tro det skulle vara anolunda i sverige mot Usa där jag bor.
Som sagt de andra “vanliga går för 10% över.

Kolla MODA. Där ser du vad det verkligen kostar.

Pavé (inte paved dom betyder asfalterad) och andra Off catalouge spelar i en annan liga.

Vitguld är väl 30% under list med tråk-tavla
Citera
2024-11-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Kolla MODA. Där ser du vad det verkligen kostar.

Pavé (inte paved dom betyder asfalterad) och andra Off catalouge spelar i en annan liga.

Vitguld är väl 30% under list med tråk-tavla

Är du lärare?

Står paved på rolex hemsida!!!!!

Så då är det helt anolunda priser i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in