2019-07-17, 11:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephomannen
fin historia du hittade på. Rolex gör dem fetaste klockorna och du är bara avundsjuk för du är en fattig tattare som aldrig kommer ha något snyggt i ditt liv din luffare.

Citat:
Ursprungligen postat av mephomannen
100% att du är en tattare som alltid önskat sig feta prylar men du ser antagligen för grotesk ut för ens någon ska titta på dig, så därför fungerar dem inte på dig alls du kommer alltid vara en luffare eller se ut som en sådan.

Jag däremot som ser sjukt bra ut, tjejer dör när jag har min rolex på mig dem tittar på mig och tycker jag är sjukt attraktiv och min flickvän tycker min klocka är sjukt fin och hon säger att den passar mig skit bra, och min tjej är brutalt snygg...

Jag älskar min rolex, hade jag riktigt råd till den? Nej, men jag bär den överallt älskar den sjukt mycket. Men o andra sidan ser jag som sagt sjukt bra ut redan så därför lägger folk märke till min rolex. Men ni fucking losers som säger att de inte värt ni är tattare och kommer alltid vara nollor. =)

När jag ser riktigt löjliga inlägg brukar jag titta i användarens posthistorik, din posthistorik förklarar varför du behöver skriva som du gör, du är en skam för alla seriösa Rolexägare, du har klockan av helt fel anledning, du har den för att hävda dig, sådana som du ger Rolex dåligt rykte.

Här beskriver du dig själv:

Tappat livsgnistan helt! pga liten penis

"blir påmind hela tiden hur olycklig jag är varje gång ja pissar... varje gång ja ser min penis... är så extremt arg på mina föräldrar att dem är så kortväxta, jag är en 1,58 lång.. 24 bast, mina händer syns knappt, och har skostorlek 36, får inte värst mycke respekt av folk, och har väldigt svårt att lägga på mig muskler... jag menar jag har nästan allt emot mig, varje gång ja blir upphetsad, så får ja stånd, av minsta lilla tutte på tv så växer den, det blir som en liten pick i byxan, ser skitlarvigt ut, och tanken av att jag aldrig kommer kunna tillfredställa en tjej"

Varken din penis eller du växer för att du har en Rolex, penisen växer inte heller för att du skriver oförskämda inlägg på Flashback.

Jag köpte min första Rolex innan du föddes, min penis och jag har samma storlek nu som då.

https://www.flashback.org/find_threa...?userid=325880
Senast redigerad av trottwell 2019-07-17 kl. 12:09.
Citera
2019-07-17, 13:50
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
När jag ser riktigt löjliga inlägg brukar jag titta i användarens posthistorik, din posthistorik förklarar varför du behöver skriva som du gör, du är en skam för alla seriösa Rolexägare, du har klockan av helt fel anledning, du har den för att hävda dig, sådana som du ger Rolex dåligt rykte.

Här beskriver du dig själv:

Tappat livsgnistan helt! pga liten penis

"blir påmind hela tiden hur olycklig jag är varje gång ja pissar... varje gång ja ser min penis... är så extremt arg på mina föräldrar att dem är så kortväxta, jag är en 1,58 lång.. 24 bast, mina händer syns knappt, och har skostorlek 36, får inte värst mycke respekt av folk, och har väldigt svårt att lägga på mig muskler... jag menar jag har nästan allt emot mig, varje gång ja blir upphetsad, så får ja stånd, av minsta lilla tutte på tv så växer den, det blir som en liten pick i byxan, ser skitlarvigt ut, och tanken av att jag aldrig kommer kunna tillfredställa en tjej"

Varken din penis eller du växer för att du har en Rolex, penisen växer inte heller för att du skriver oförskämda inlägg på Flashback.

Jag köpte min första Rolex innan du föddes, min penis och jag har samma storlek nu som då.

https://www.flashback.org/find_threa...?userid=325880

Alla som skaffar en rolex gör det för att i någon mån hävda sig. Att påstå något annat är dumheter.

Det behöver såklart inte var den ända eller den främsta anledningen.
Citera
2019-07-17, 16:29
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMan55
Möjligtvis på Lundsberg.. men detta var på Östra Real i Stockholm nu i våras. Såg flertalet subs som bars av gant-pojkar.

Men ärligt talat, hur svårt är det att äga en Rolex? Om du jobbar på ICA kan du köpa en Rolex ett ett år.
Frågan är VARFÖR man ska köpa en Rolex för hela sitt kapital, det är ju helt fundamentalt efterblivet i min värld. Men vi är ju såklart alla olika!
Kan ock kan.

Uppoffringen ligger i att komma hem till sin fru och berätta att årets semester är inställd för du har gått och köpt en klocka. Det är här de flesta töntar viker sig, inte att en skulle vara oförmögen att skramla fram köpeskillingen.

Samtidigt blir upplevelsen något bedräglig då det även ligger i god social förmåga att ge urbäraren beröm för sin fina klocka och goda smak.

No pain no gain.
Citera
2019-07-17, 19:33
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Alla som skaffar en rolex gör det för att i någon mån hävda sig. Att påstå något annat är dumheter.

Det behöver såklart inte var den ända eller den främsta anledningen.

Här är ett exempel på en Rolex som man inte köper för att hävda sig

https://klocksnack.se/threads/rolex-214270-mkii.116144/
Citera
2019-07-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Kan ock kan.

Uppoffringen ligger i att komma hem till sin fru och berätta att årets semester är inställd för du har gått och köpt en klocka. Det är här de flesta töntar viker sig, inte att en skulle vara oförmögen att skramla fram köpeskillingen.

Samtidigt blir upplevelsen något bedräglig då det även ligger i god social förmåga att ge urbäraren beröm för sin fina klocka och goda smak.

No pain no gain.

Vill du förtydliga vad du menar? Jag förstår inte. Vet inte om det är bristande språkkunskaper från min sida eller om du bara skriver väldigt märkligt.

Jag äger själv flera klockor som kostar långt över 100.000 SEK men alla de klockorna köpte jag när jag visste att jag hade kapital att nyttja på leksaker.
Citera
2019-07-17, 22:12
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Vill du förtydliga vad du menar? Jag förstår inte. Vet inte om det är bristande språkkunskaper från min sida eller om du bara skriver väldigt märkligt.

Jag äger själv flera klockor som kostar långt över 100.000 SEK men alla de klockorna köpte jag när jag visste att jag hade kapital att nyttja på leksaker.

Håller med till fullo! Vad menar han egentligen?
Citera
2019-07-17, 22:49
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Möjligtvis på Lundsberg.. men detta var på Östra Real i Stockholm nu i våras. Såg flertalet subs som bars av gant-pojkar.

Men ärligt talat, hur svårt är det att äga en Rolex? Om du jobbar på ICA kan du köpa en Rolex ett ett år.
Frågan är VARFÖR man ska köpa en Rolex för hela sitt kapital, det är ju helt fundamentalt efterblivet i min värld. Men vi är ju såklart alla olika!

Kan inte annat än hålla med dig. En Rolexklocka är en lyxvara. Den som behöver vända på slantarna för att köpa en, är nog inte så klipsk. Och efter att ha befunnit mig hyfsat mycket i gymnasiemiljö, så är dina Gantpojkar mer ett Stockholmssyndrom, än en Sverigeföreteelse.
Citera
2019-07-17, 23:56
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Men ärligt talat, hur svårt är det att äga en Rolex? Om du jobbar på ICA kan du köpa en Rolex ett ett år. Frågan är VARFÖR man ska köpa en Rolex för hela sitt kapital, det är ju helt fundamentalt efterblivet i min värld. Men vi är ju såklart alla olika!
För att man känner för det. Skälen kan säkert vara lika många som antalet bärare. Man kan i samma mån fråga sig varför omgivningen ens behöver bry sig.
Citat:
Detsamma kan nog även sägas om andra saker såsom t.ex. bil, hus, kläder, resor etc...
Citera
2019-07-18, 00:23
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:

Fortsätt intala dig själv det
Citera
2019-07-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Håller med till fullo! Vad menar han egentligen?

Jag får ont i huvudet av att läsa hans meningar.
Citera
2019-07-18, 13:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:
Fortsätt intala dig själv det

Är det just namnet, varumärket Rolex som du reagerar på, resonerar du på samma sätt när det gäller tex en Audemars Piguet Royal Oak till ett pris av drygt en miljon hos en gråhandlare? Det får de flesta Rolex att framstå som REA varor.

https://www.uret.se/audemars-piguet-...nt=RedBrain+SE
Senast redigerad av trottwell 2019-07-18 kl. 14:00.
Citera
2019-07-18, 15:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Är det just namnet, varumärket Rolex som du reagerar på, resonerar du på samma sätt när det gäller tex en Audemars Piguet Royal Oak till ett pris av drygt en miljon hos en gråhandlare? Det får de flesta Rolex att framstå som REA varor.

https://www.uret.se/audemars-piguet-...nt=RedBrain+SE

Självklart menar han INTE det, utan exakt motsatsen till vad du skrev. Rolex är det enda lyxmärket som vanliga svenssons känner till, och 99% av de som köper Rolex idag är enbart för att skryta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in