2017-10-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allbodies
Var detta måhända på Emporia i Malmö?
Var där häromveckan och fick också ett mycket hetsigt och påträngande bemötande av en kvinnlig säljare - det slutade med att jag gick därifrån utan att handla någonting i ren protest - själva byxorna gillade jag faktiskt

On Topic skulle jag rekommendera typ Levis 501 eller 511, de är sköna och håller länge.

detta var på Mobilia men det var samma på Levis i Malmö. Patrask som ska hetsa kunder att handla. på Levis hann jag inte ens dra på mig byxorna förrän hon öppnade provrumshyttdörren. Sedan allt detta dravel om sådant som man fullständigt skiter i. Jag har antingen 510 eller 511 och de är helt ok.
Senast redigerad av assburger913 2017-10-24 kl. 08:59.
Citera
2017-10-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag är normal, åt det smala hållet. Jag brukar ha 29-30 i midjan. Det har jag fått höra en del av säljare ja, att man ska undvika att tvätta jeansen. Sen säger de alltid att man i regel ska köpa en storlek mindre än vad man har då de töjer sig men tvättar man dem så krymper de ju?

Jeans verkar vara en hel vetenskap

Tycker du ska prova dig fram, vad som passar dig bäst. Cheap Monday har ju billiga med ok passform. Jag brukar handla stretch-jeans, och de formar sig ok. Alla märken är olika så det är därför du måste prova dig fram vad som passar dig bäst. det är mycket säljar-dravel. du ska ha dem ett tag så det är viktigt att det känns bra att ha dem på.
Citera
2017-10-24, 09:18
Medlem
Finskpinnes avatar
Jag skulle rekommendera Levis i den prisklassen, jag tycker de håller färg och passform bra.

Apropå tvättråden för jeans, om man går för länge utan att tvätta sina jeans så får man ha i åtanke att man riskerar att få allergiska reaktioner (p.g.a. att jeansen är besprutade med kemikalier) eller hudinfektioner (p.g.a. smuts, bl.a. Cheap Mondays grundare har berättat i media om att han fick stora bölder https://www.aftonbladet.se/halsa/article12036640.ab). Mitt råd är alltså att tvätta jeansen en gång innan första användningen och sedan vid behov (när du själv tycker att de börjar kännas sunkiga).

Allmänna tvättråd för jeans:
- tvätta aldrig i högre temperatur än anvisningen på tvättlappen
- vänd jeansen ut och in innan du stoppar dem i maskinen
- använd flytande tvättmedel utan blekmedel i
- använd inte sköljmedel
- tvätta separat eller med plagg i liknande färger
- undvik torktumling, låt dem hängtorka istället
Citera
2017-10-24, 10:33
Medlem
Citat:
Jag söker jeans som är normala över lår och smalnar av nertill dvs slim tapered tror jag? Eller regular slim kanske det heter.

Jag vill gärna ha jeans av bra kvalité men som helst inte kostar över 900-1.000kr. Vissa har sagt till mig att kolla in Nudie eller Tiger jeans men de kostar 1.200-1.500kr men är det där man får lägga sig för att få bra jeans? Är Nudie bättre/sämre än Tiger?

Annars är ni mer än välkomna att tipsa om bra jeansmärken som har bra kvalité och passform som ligger i prisspannet 500-900kr om ni vet några.

Har du en JC-butik i närheten? De brukar ha ett bra och stort sortiment av jeans. De kan säkert hjälpa dig och ge dig tips.
Citera
2017-10-24, 11:12
Medlem
Neonights avatar
Kan rekommendera jeansen man kan hitta på typ Coop eller dylikt. Kostar 299kr och håller bra för det priset.
Citera
2017-10-24, 11:38
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Jag söker jeans som är normala över lår och smalnar av nertill dvs slim tapered tror jag? Eller regular slim kanske det heter.

Jag vill gärna ha jeans av bra kvalité men som helst inte kostar över 900-1.000kr. Vissa har sagt till mig att kolla in Nudie eller Tiger jeans men de kostar 1.200-1.500kr men är det där man får lägga sig för att få bra jeans? Är Nudie bättre/sämre än Tiger?

Annars är ni mer än välkomna att tipsa om bra jeansmärken som har bra kvalité och passform som ligger i prisspannet 500-900kr om ni vet några.

Här finns Tiger jeans för långt under 1000 kr.

https://www.vfo.se/shop?&artgrp=957&...f-sweden-jeans
Citera
2017-10-24, 11:43
Medlem
Wrangler jeans är det enda rätta.
Citera
2017-10-24, 12:01
Medlem
Citat:
Jag är normal, åt det smala hållet. Jag brukar ha 29-30 i midjan. Det har jag fått höra en del av säljare ja, att man ska undvika att tvätta jeansen. Sen säger de alltid att man i regel ska köpa en storlek mindre än vad man har då de töjer sig men tvättar man dem så krymper de ju?

Jeans verkar vara en hel vetenskap

Tvätta gärna jeansen direkt när du kommer hem. Nu för tiden innehåller jeansen ofta en jävla massa cancerframkallande skit från efterbehandling av tyget för att få fram slitet utseende etc.

Om du tvättar i 40 krymper dom inte, så vida det inte är helt obehandlad demin.
Citera
2017-10-24, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Har du nån erfarenhet av New Yorker? (SMOG)
Jag tycker de har snygga välsittande jeans, sjukt billigt dessutom.

Mvh
håller dom?
Citera
2017-10-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Jag skulle rekommendera Levis i den prisklassen, jag tycker de håller färg och passform bra.

Apropå tvättråden för jeans, om man går för länge utan att tvätta sina jeans så får man ha i åtanke att man riskerar att få allergiska reaktioner (p.g.a. att jeansen är besprutade med kemikalier) eller hudinfektioner (p.g.a. smuts, bl.a. Cheap Mondays grundare har berättat i media om att han fick stora bölder]). Mitt råd är alltså att tvätta jeansen en gång innan första användningen och sedan vid behov (när du själv tycker att de börjar kännas sunkiga).

Allmänna tvättråd för jeans:
- tvätta aldrig i högre temperatur än anvisningen på tvättlappen
- vänd jeansen ut och in innan du stoppar dem i maskinen
- använd flytande tvättmedel utan blekmedel i
- använd inte sköljmedel
- tvätta separat eller med plagg i liknande färger
- undvik torktumling, låt dem hängtorka istället

Skiten som finns i byxorna går inte ut på första tvätten fast man tvättar enligt tvättrådet. Det tar ett par gånger. Ett annat tips är att när man vänder ut och in på byxorna att man drar upp blixtlåset och knäpper knappen. Man kan också använda sig av tvättkuddar när man tvättar. Vissa av de där tvättmedlena är riktigt bra om man tvättar 40 grader.

Jag tror att om man väntar för länge mellan tvättarna så behöver man komma upp i högre temperatur för att få det rent och bli av med sunket. Det är smartare att vara hel och ren och tvätta någorlunda frekvent. Tvättar man oftare kan man nöja sig med 30 grader. Det blir rent om man inte är ett skitigt patrask.
Citera
2017-10-25, 15:55
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Som någon ovan skrev så rekommenderar även jag Tiger jeans från Vingåkers Factory Outlet. Man kan hitta Tiger jeans för runt rödingen ibland.

Andra märken som Crocker från JC och Cheap Monday rekommenderar jag också. Cheap Monday har blivit sämre med tiden när det kommer till kvalitet men betydligt bättre än HM och annat skräp som säljs för relativt samma pris.
Citera
2017-10-26, 05:43
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Har du nån erfarenhet av New Yorker? (SMOG)
Jag tycker de har snygga välsittande jeans, sjukt billigt dessutom.

Mvh

Och det är bra kvalite för dem pengarna som man betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in