Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-26, 07:00
  #25
Medlem
ALZIRs avatar
Carhartt håller grymt bra kvalité på sina byxor.
Har fler par varav två jag åkt mycket bräda i. Trillat massor och skrapat upp men ändå hållit bra!

Finns massvis med snygga modeller.
Citera
2017-10-28, 23:34
  #26
Medlem
lakritcs avatar
Om man bara vet vad man ska ha för modell så kan man få Levi's så billigt som för 400 kr inkl. frakt på Ebay.
Citera
2017-10-29, 18:36
  #27
Medlem
generalconcretes avatar
Jag har lite allt möjligt av märken från Replay, Levis, Lee och Nudie med mera men fastnat för Weekdays "Friday" modell. De innehåller stretch, vilket är bra för mina stora lår, och smalnar av något neråt.

Kostar 300-400 kr, absolut dugliga jeans. Lever i mina svarta (äger 2 st).
Citera
2017-10-29, 18:52
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Om man bara vet vad man ska ha för modell så kan man få Levi's så billigt som för 400 kr inkl. frakt på Ebay.

Tack för det tipset, har länge varit på jakt efter Levis under 500 kr för modellerna 501, 511 och 514.
Citera
2017-10-29, 23:59
  #29
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Jag har lite allt möjligt av märken från Replay, Levis, Lee och Nudie med mera men fastnat för Weekdays "Friday" modell. De innehåller stretch, vilket är bra för mina stora lår, och smalnar av något neråt.

Kostar 300-400 kr, absolut dugliga jeans. Lever i mina svarta (äger 2 st).

Jag har också övergått till Weekday från betydligt dyrare märken (Acne, BLK DNM etc) men jag har fastnat för Sunday. Jag upplever dem ha mindre stretch men en större lårvidd vilket passar mig utmärkt.
Citera
2017-10-30, 00:11
  #30
Medlem
sabeltandads avatar
Körde alltid BLK DNM förut (modell nr. 5) men har nu valt att övergå helt till Weekday, som någon annan nämnde, (modell Wednesday). Bytte när mina jeans sprack i grenen, och upptäckte att det är i stort sett samma passform och utseende på de olika tillverkarna, men kostar 500 ist för 1500.. Kör svarta, mörkt grå och mörkt blå. Rekommenderar att byta. Även då jag tycker att jeans med "mönster" över bakfickorna, så som Tiger och Nudie, är lite.. "löjligt"..
Citera
2017-11-08, 23:43
  #31
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
håller dom?

Ja dom håller riktigt bra, har/har haft 5-6 par, och det är inga problem.
Snarare så att dom håller bättre än vissa dyra märken.
Citera
2017-11-09, 17:58
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Som någon ovan skrev så rekommenderar även jag Tiger jeans från Vingåkers Factory Outlet. Man kan hitta Tiger jeans för runt rödingen ibland.

Andra märken som Crocker från JC och Cheap Monday rekommenderar jag också. Cheap Monday har blivit sämre med tiden när det kommer till kvalitet men betydligt bättre än HM och annat skräp som säljs för relativt samma pris.
Är de safe att beställa från deras hemsida? Sinnes va bra priser där ju.
Citera
2017-11-12, 02:13
  #33
Medlem
bees avatar
utan att vara dryg ....

vad menar du med jeans ??

en twill -weave?? , någon basket -väv som generellt sätt i sverige kallas för jeans... konstruktionsmässigt kanske kostnaden inte avger kvaliteten.
Citera
2017-11-12, 15:56
  #34
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolflmao
Är de safe att beställa från deras hemsida? Sinnes va bra priser där ju.

Beställ på. Jag har besökt deras butik i Katrineholm ett flertal gånger och även beställt online.

100% säkert.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback