2017-10-24, 07:22
Medlem
Jag söker jeans som är normala över lår och smalnar av nertill dvs slim tapered tror jag? Eller regular slim kanske det heter.

Jag vill gärna ha jeans av bra kvalité men som helst inte kostar över 900-1.000kr. Vissa har sagt till mig att kolla in Nudie eller Tiger jeans men de kostar 1.200-1.500kr men är det där man får lägga sig för att få bra jeans? Är Nudie bättre/sämre än Tiger?

Annars är ni mer än välkomna att tipsa om bra jeansmärken som har bra kvalité och passform som ligger i prisspannet 500-900kr om ni vet några.
Citera
2017-10-24, 07:24
Medlem
Att rekommendera jeans med bra passform är jättesvårt. Passformen beror lika mycket på dig som på jeansen.
Citera
2017-10-24, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag söker jeans som är normala över lår och smalnar av nertill dvs slim tapered tror jag? Eller regular slim kanske det heter.

Jag vill gärna ha jeans av bra kvalité men som helst inte kostar över 900-1.000kr. Vissa har sagt till mig att kolla in Nudie eller Tiger jeans men de kostar 1.200-1.500kr men är det där man får lägga sig för att få bra jeans? Är Nudie bättre/sämre än Tiger?

Annars är ni mer än välkomna att tipsa om bra jeansmärken som har bra kvalité och passform som ligger i prisspannet 500-900kr om ni vet några.
Levis gillar du dom? Hört annars att Kappahl har bra kvalité bland dom svenska. Lager 157 skall du undvika.
Citera
2017-10-24, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbylou
Levis gillar du dom? Hört annars att Kappahl har bra kvalité bland dom svenska. Lager 157 skall du undvika.

Lustigt nog har jag aldrig ägt ett par levis, värt att kolla in? De tips jag fått till mig muntligt annars är Tiger och Nudie Jeans.
Citera
2017-10-24, 07:28
Medlem
runkstrumpas avatar
Har du nån erfarenhet av New Yorker? (SMOG)
Jag tycker de har snygga välsittande jeans, sjukt billigt dessutom.

Mvh
Citera
2017-10-24, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Lustigt nog har jag aldrig ägt ett par levis, värt att kolla in? De tips jag fått till mig muntligt annars är Tiger och Nudie Jeans.

Allt beror på hur din kropp ser ut. Gå till butiken och prova. Du behöver ju inte handla första bästa par som du testar. Det är ok att prova och säga att du måste fundera på det.

Det var ett luder på Carings i Malmö som var aggressiv och ville att jag skulle handla något par som jag provat. Jag sa till henne att det inte var hon som bestämde eller som höll i pengarna sedan gick jag bara. Handlar inte där de är aggressiva. har man inte begripit vem som är kunden eller hur man bemöter en kund så ska man inte jobba där.

de kommer också att snacka om att du inte ska tvätta jeansen. Du avgör när byxorna ska tvättas.
Citera
2017-10-24, 07:44
Moderator
Trixtons avatar
Du får väl ett par Cheap Monday för 4-500 kronor. Kvaliteten är det inget fel på.
Citera
2017-10-24, 07:45
Bannlyst
Lager 157 är iallafall sämst, men billiga. (150-300:-)
Citera
2017-10-24, 08:10
Medlem
Mailmanss avatar
Weekday har mycket jeans som du till och med har råd att betala 2 st på på en gång.

De hinner gå ur mode innan det går sönder.

Är det något mer du söker i själva kvalitén, ska du använda dem på annat vis än vardagligt slitage?
Citera
2017-10-24, 08:21
Medlem
Allbodiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Allt beror på hur din kropp ser ut. Gå till butiken och prova. Du behöver ju inte handla första bästa par som du testar. Det är ok att prova och säga att du måste fundera på det.

Det var ett luder på Carings i Malmö som var aggressiv och ville att jag skulle handla något par som jag provat. Jag sa till henne att det inte var hon som bestämde eller som höll i pengarna sedan gick jag bara. Handlar inte där de är aggressiva. har man inte begripit vem som är kunden eller hur man bemöter en kund så ska man inte jobba där.

de kommer också att snacka om att du inte ska tvätta jeansen. Du avgör när byxorna ska tvättas.

Var detta måhända på Emporia i Malmö?
Var där häromveckan och fick också ett mycket hetsigt och påträngande bemötande av en kvinnlig säljare - det slutade med att jag gick därifrån utan att handla någonting i ren protest - själva byxorna gillade jag faktiskt

On Topic skulle jag rekommendera typ Levis 501 eller 511, de är sköna och håller länge.
Citera
2017-10-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913

Jag är normal, åt det smala hållet. Jag brukar ha 29-30 i midjan. Det har jag fått höra en del av säljare ja, att man ska undvika att tvätta jeansen. Sen säger de alltid att man i regel ska köpa en storlek mindre än vad man har då de töjer sig men tvättar man dem så krymper de ju?

Jeans verkar vara en hel vetenskap
Citera
2017-10-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Weekday har mycket jeans som du till och med har råd att betala 2 st på på en gång.

De hinner gå ur mode innan det går sönder.

Är det något mer du söker i själva kvalitén, ska du använda dem på annat vis än vardagligt slitage?

Det är mestadels vardagligt slitage. Det skiljer sig en hel del mellan jeans och som jag nämnt i tråden tidigare så är Nudie och Tiger de förslag jag fått att kolla in då de tydligen ska vara dyra men väldigt bra.

Nudie erbjuder även fria reperationer av deras jeans samt 20% rabatt vid köp av ett par nya.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in