• 1
  • 2
2017-10-23, 18:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Du har ju Trevor Noah, Jimmy Kimmel, Seth Meyers, Conan O'Brien , Jimmy Fallon, James Corden och Stephen Colbert etc alla ganska så liberala och anti-Trump.

Vore väl kul med lite omväxling och verbalt komiskt artilleri från andra sidan.

Kanske att FOX News skulle ha en late night show?

Eller har de det?

Oj nu upptäckte jag att FOX News skall starta en late night show med ankaret Shannon Bream denna månad hoppsan. Ja får se hur det går.
Det visste jag inte om när jag startade tråden och skrev rubriken.

Det finns givetvis sådana som Alex Jones etc men jag syftar på ledande MSM och där komiken är i centrum. Där FOX News är det enda konservativa nätverket. (även om de inte alltid själva räknar sig till MSM)

Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-23 kl. 18:48.
Citera
2017-10-23, 18:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Givetvis skall man skoja om den som är president oavsett dennes politiska och riktiga kulör men det vore också lite kul med skämt om de ledande liberalerna inom media och politik i USA. Gärna med attacker mot de andra late night show värdarna och deras liberalism och anti-Trumpism.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-23 kl. 18:29.
Citera
2017-10-23, 18:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske att denne man Mark Dice skulle kunna få en egen show.
Citera
2017-10-23, 18:47
Medlem
cerealtubemans avatar
Det blir svårt att locka gäster till en konservativ show inte för att det behövs gäster från Hollywood en konservativ show kan bland annat bjuda in Jordan B Peterson, roaming millennial, Tim Pool och Candace Owens. Youtubers en yngre publik känner till utöver politiker och andra opinionsbildare.

Mark Dice är underhållande men har svårt att tro att han kan slå och bli mainstream.
Citera
2017-10-23, 18:53
Medlem
freeriderXIIs avatar
En konservativ show kan ju alltid ta och bjuda in Pat Buchanan, James O'Keefe' eller varför inte USA:s president.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-23 kl. 18:59.
Citera
2017-10-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Givetvis skall man skoja om den som är president oavsett dennes politiska och riktiga kulör men det vore också lite kul med skämt om de ledande liberalerna inom media och politik i USA. Gärna med attacker mot de andra late night show värdarna och deras liberalism och anti-Trumpism.

Du missade Leno och Letterman när Clinton var president antar jag?
Citera
2017-10-24, 18:45
Medlem
Dennis Miller har ju haft en talkshow, om än kortlivad.

Problemet är väl att likt hur vänstern i Sverige är hijackad av narcissistiska mongon som bara vill bli mediekändisar så är konservatismen i USA hijackad FOX News-dårar. Folk som är konservativa utan att vara efterblivna har inget mediautrymme.
Citera
2017-10-24, 20:19
Medlem
WSEs avatar
Citat:

Jon Stewart gjorde alltid det. Han skyddade inte demokraterna när det fanns något roligt att säga om dom. Av någon anledning blev just han beskylld för att vara vänstervriden när det fanns betydligt värre exempel.

Det som är olidligt är politisk humor ā la Bill Maher: "republikaner är så korkade, dom är inte smarta som vi demokrater" och hela publiken börjar jubla. Det är säkert smickrande för demokraterna som tittar, men det är inte speciellt fyndigt.

När han säger saker som "USA har problem med vapenvåld för att republikaner har små penisar och är rädda för svarta" varför är det roligt? Tror publiken att Crips och Bloods röstar på republikanerna? Många trumphatande svenskar skulle förmodligen gilla det, men humorn består endast av politiska påståenden han vet att publiken vill höra.

Det mest bisarra jag någonsin sett var när Bill började prata om en politiker i Israel som gjort rasistiska uttalanden om araber. Bill tyckte det var hyckleri att låtsas bli upprörd, för republikanerna är inte bättre. Sedan började han prata om vad Nixon gjorde på 70-talet som om det hade något med saken att göra. I Bills paranoida huvud måste kritik mot Israel ha någonting med republikanerna att göra, trots att dom aldrig kritiserar Israel. Publiken satt i chock och lyssnade på Bill försvara Israel från republikanska palestinier. Att många i publiken förmodligen sympatiserade med Palestina tänkte inte Bill på. Ett bra exempel på problemet med "mitt parti, rätt eller fel"-humor
Citera
2017-10-24, 20:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE

Jon Stewart gjorde alltid det. Han skyddade inte demokraterna när det fanns något roligt att säga om dom. Av någon anledning blev just han beskylld för att vara vänstervriden när det fanns betydligt värre exempel.

Det som är olidligt är politisk humor ā la Bill Maher: "republikaner är så korkade, dom är inte smarta som vi demokrater" och hela publiken börjar jubla. Det är säkert smickrande för demokraterna som tittar, men det är inte speciellt fyndigt.

När han säger saker som "USA har problem med vapenvåld för att republikaner har små penisar och är rädda för svarta" varför är det roligt? Tror publiken att Crips och Bloods röstar på republikanerna? Många trumphatande svenskar skulle förmodligen gilla det, men humorn består endast av politiska påståenden han vet att publiken vill höra.

Det mest bisarra jag någonsin sett var när Bill började prata om en politiker i Israel som gjort rasistiska uttalanden om araber. Bill tyckte det var hyckleri att låtsas bli upprörd, för republikanerna är inte bättre. Sedan började han prata om vad Nixon gjorde på 70-talet som om det hade något med saken att göra. I Bills paranoida huvud måste kritik mot Israel ha någonting med republikanerna att göra, trots att dom aldrig kritiserar Israel. Publiken satt i chock och lyssnade på Bill försvara Israel från republikanska palestinier. Att många i publiken förmodligen sympatiserade med Palestina tänkte inte Bill på. Ett bra exempel på problemet med "mitt parti, rätt eller fel"-humor

Absolut Jon Stewart slog ofta i båda riktningarna även om han nog är liberal. Visst mer skämt om högern än vänstern men inte helt obalanserad.
Citera
2017-10-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE

Jag har sett ett par Specials av Bill Maher och han är helt klart en hyfsat begåvad komiker, men som du säger är det väldigt ensidigt efter ett tag. Därtill har han blivit lat (med ålderns rätt?) för jag såg t ex en från 2014. En mycket stor del av grejerna han gjorde där var samma saker han gjorde flera år tidigare, och dessutom höll han fortfarande på och tjatade om George W Bush. 2014. Mer än fem år efter att Obama tagit över presidentskapet. Därtill kör han fortfarande en del Bush-grejer i sin show, även om det blivit litet mindre frekvent sedan Trump tog över.

Litet synd, för han är samtidigt en av inte överdrivet många inom amerikansk medievänster som faktiskt inser att politisk korrekthet spårat ur och biter den själva i svansen allt oftare. Det kunde han göra mycket mer av men tyvärr tar republikan-avskyn över nästan hela tiden. Rätt tjatigt.
Citera
2017-10-25, 18:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det någon konservativ personlighet ni skulle vilja ledde en late night show?
Citera
2017-10-25, 18:55
Medlem
Citat:
Finns det någon konservativ personlighet ni skulle vilja ledde en late night show?
Vince Vaughn har ju visat prov på att kunna vara galant late night värd när han vikarierade på Letterman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in