2017-10-25, 19:56
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Finns det någon konservativ personlighet ni skulle vilja ledde en late night show?

Meh. Personer som är 100% konservativa är inte roliga. Fox news försökte göra en Daily Show rip-off för några år sedan och det gick inte bra. Dom försökte driva med ACLU och abortlagen och man fick bara rysningar. Ben Shapiro är smårolig, men familjevärderingar och religiös moral är inte kul

Däremot finns det hysteriskt roliga personer som hatar vänstern mer än dom gillar konservatism. Det skulle dock aldrig fungera på tv p.g.a. deras syn på feminism och rasrelationer. Ingen kändis skulle gå i närheten av en sådan talk show
Citera
2017-10-25, 19:58
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det är ju ofta det förbjudna folk skrattar åt och där skulle ju politisk inkorrekt högerhumor kunna fungera. Det fungerar ju på Flashback.

Citera
2017-10-25, 22:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hade det här varit 1990-talet så kanske Charlton Heston kunnat bli talkshowvärd.
Han dog 2008.

Fast han kanske skulle haft problem med komiken.

Han var förresten demokrat som ung men blev sedan republikan.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-25 kl. 22:08.
Citera
2017-10-26, 22:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad tycker ni förresten om Trevor Noah?

Vad är bra vad är dåligt?

Han är ju helt klart demokrat eller rent allmänt vänster. Men jag förstår att han driver mest med republikanerna för tillfället, de har ju makten.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-26 kl. 22:57.
Citera
2017-10-26, 22:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här ett politiskt inkorrekt skämt.

Why do black people have white hands?
They were up against the wall when God spray painted them!

Tack o lov för att vi har olika raser, kulturer och civilisationer utan det så skulle jorden vara tråkigare. Men även några vita samhällen bör bevaras för hela världens nytta och riktig global mångfald.
Citera
2017-10-26, 22:52
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här två till skämt.

Why did Hitler commit suicide?
He saw the gas bill!

They say that the more you are, the safer you are.
Unless you are 6 000 000.
And everyone is a Jew.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-26 kl. 22:54.
Citera
2017-10-26, 23:54
Medlem
freeriderXIIs avatar
Bäst är komiker som slår i alla riktningar. Man kan skämta om white trash också.
Citera
2017-10-29, 19:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här ett skämt om vita:

Why do rednecks like having sex doggie style? That way they can both watch wrestling.

Som sagt komiker bör få skämta om det mesta. Vore kul med lite attacker på RINO:s som John McCain och Lindsey Graham.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-29 kl. 19:12.
Citera
2017-10-29, 19:14
Medlem
kraftfoders avatar
En Late-show måste enligt formatet ha berömda kändisar som gäster. Jag skulle tippa på att 90% eller så av Hollywood och musikvärlden är demokrater eller i vart fall "liberala"/vänster, som inte skulle ställa upp i en konservativ miljö. Dvs. blir svårt att få tag i gäster som lockar någon större publik.

Synd att O´Reilly gjorde som Timell och fick sparken, han kanske skulle passat som värd. Inget vidare komisk, men jag hade nog glott på programmet.
Citera
2017-10-30, 01:04
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
En Late-show måste enligt formatet ha berömda kändisar som gäster. Jag skulle tippa på att 90% eller så av Hollywood och musikvärlden är demokrater eller i vart fall "liberala"/vänster, som inte skulle ställa upp i en konservativ miljö. Dvs. blir svårt att få tag i gäster som lockar någon större publik.

Synd att O´Reilly gjorde som Timell och fick sparken, han kanske skulle passat som värd. Inget vidare komisk, men jag hade nog glott på programmet.

Norm Macdonald är både mycket rolig och småkonservativ (gillar Reagan, ogillar Clintons)

Han har en egen talk show just nu på youtube
https://www.youtube.com/user/NormMacdonaldLive

Han är en reko kille som alla gillar, speciellt alla de stora komiker, Seinfeld, Letterman, Jim Carrey osv (kolla gästlistan på hans show). Om jag var chef på FOX skulle jag testa att värva honom.
Citera
2017-10-30, 03:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Norm Macdonald är både mycket rolig och småkonservativ (gillar Reagan, ogillar Clintons)

Han har en egen talk show just nu på youtube
https://www.youtube.com/user/NormMacdonaldLive

Han är en reko kille som alla gillar, speciellt alla de stora komiker, Seinfeld, Letterman, Jim Carrey osv (kolla gästlistan på hans show). Om jag var chef på FOX skulle jag testa att värva honom.

Norm hade jag glömt bort totalt. Det var ju rätt länge sedan Norm "gick" i Sverige, kanske 20 år sedan? Jaså, han är konservativ.. Japp, han skulle givetvis funka. Såg hans enmansshow på Netflix i somras, vad han hade åldrats sedan Norm-tiden! Kanske är för gammal?
Citera
2017-11-01, 13:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Att ha skrattarna på sin sida kan vara viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in