Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-19, 12:46
  #277
Medlem
1. Jag skulle förklara ruset som en lättnad som försvinner från axlarna, allt känns väldigt lätt och självklart. Använde de även för att tänka på annat under en mörk tid då bara nått bloss fick psyket på andra vägar istället för att stå med mental breakdown. Det kanske beror på adhdn då jag ej går på medicin? Men många av vännerna använder då alkohol för att "släppa loss" o "ha kul" men jag dricker ej alls då jag ej gillar kännslan av att ej vara i kontroll, men efter man har brukat cannabis nån månad så har man kontroll som att vara nykter men mår riktigt bra.
2. Att vara brukare är väll inte det lättaste framförallt om man ej gillar naturen... man har sina smokesports o där vi är respekterar vi dagis och barn så där röker man ej! skogen it is hitta en spot slå upp en bänk så haru dagens höjdpunkt varje dag, att sitta o slappna av, slippa stressen o alla jobbiga tankar.
Citera
2020-02-21, 12:39
  #278
Medlem
Ozgoods avatar
1. Använder det för att slappna av då jag lider av kronisk ångest.
2. Man måste knipa käft. Enda bieffekten för mig är paranoia. Men det är ju bara för att det är förbjudet.
Hade det varit legalt hade jag nog mått som en prins.
Citera
2020-02-21, 13:46
  #279
Medlem
Visst, intressant att läsa hur det fungerar för folk, men studien är färdig och lär väl inte uppdateras
One love.
Citera
2020-05-22, 14:59
  #280
Medlem
Jag brukar cannabis dagligen. Blev diagnostiserad med adhd när jag var 7 år gammal (27 idag).
Fick medicinerna concerta, ritalin och medikinet utskrivet. Åt dessa mediciner i 10 år. Det hjälpte mig att fokusera på saker som måste göras, men dämpade min kreativitet, min sociala kompetens, det som var ”jag”. Vardagen blev grå, men stabil. Varken uppåt eller nedåt. Jag hatade min medicin.
Började röka i gymnasiet. Märkte att det hjälpte mig med min koncentration, jag fick självinsikt. Plötsligt blev andra människors känslor väldigt viktiga för mig. Jag fick en distans till mig själv och kunde förstå hur min diagnos inte bara påverkar mig utan också dem runtomkring mig.
Röker dagligen, och har gjort i 8 år nu. Jag har ett heltidsjobb som jag haft i 5 år, jag har studerat musikproduktion i Stockholm och på min fritid gör jag egen musik. Allt detta samtidigt som jag röker varje dag. Ingen har märkt något, ingen har klagat. Jag sköter det jag ska och jag tar hand om mig själv. Äter en bra stabil kost och engagerar mig i det jag finner intressant. Livet rullar på och jag bidrar till vårt samhälle. Min största hemlighet är att jag brukar cannabis, varje dag.
Det värsta med det hela är att jag ej får gå till psykolog eller terapeut (personliga skäl) pga mitt brukande av cannabis. Jag har varit helt ärlig med vården om min livsstil, för jag vill få rätt typ av samtalsterapi, men jag får ej träffa någon. Måste lämna rena prover i 3 månader, och jag får ingen medicin under den perioden. Så jag har tyvärr lagt samtalsterapi på hyllan..i detta land får man en stämpel i pannan om man brukar cannabis. Cannabisbrukare = opålitlig kriminell knarkare som bara vill utnyttja systemet..
Det är skam, då jag vet att det är fler som röker än vad man tror. Röker man själv så förstår man hur brett det är. Se inte ned på oss som röker, var ej naiv. Vi alla är människor och är det inte cannabis så är det något annat, så som mat, shopping, poker, sex, sociala medier, kaffe, uppmärksamhet, endorfiner, dopamin, heroin. Vi är människor och vi alla är beroende av substanser. Vare sig du vill eller inte.
Tack för mig! Nu ska jag jobba klart och sen hem och röka en fet. Ha det! ❤️
Citera
2020-05-22, 22:08
  #281
Medlem
Casual-Cultures avatar
Det är svårt att vara cannabis rökare i Sverige för i Sverige finns inga riktiga kriminella som är stabila nog att alltid ha inne cannabis dem får in några kilon och tror dem är tunga sen är dem torra i flera månader

Kolla bara Danmark,Tyskland där finns det tonvis med gott röka och dem svenska ''kriminella'' verkar inte ens kunna få hit det därifrån

Kriminella pundare som röker upp vinsterna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback