Citat:
Ursprungligen postat av
byling
Om vi förutsätter att motorn har en förgasare och inte har insprutning, så skulle flottörnivån kunna vara felaktig.
Inte omöjligt men osannolikt, min erfarenhet är att förgasare ofta är byggda utan justeringsmöjlighet.
Citat:
Skulle ju även kunna vara ett igensatt bränslefilter, med ungefär samma resultat; bränslet räcker till för låg fart, men inte vid fullgaskörning.
När det händer ska motorn gå bra på fullgas en kort kort stund, har haft liknande problem och jag kunde köra uppskattningsvis 50-70 meter på fullgas sen hade förgasaren tömts så mycket att motorn började gå dåligt, körde jag med halvgas en stund så fylldes förgasaren upp och jag kunde köra med fullgas igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
LembitART
När din motor inte fungerar när du varva motorn beror det på att förgasaren har börjat använda huvudmunstycket och är det skit där så kommer du inte högre upp i varv.
Rengör huvudmunstycket är mitt tips.
En tattarlösning är att varva upp motorn och sätta handen över insuget, tanken är att undertrycket ska dra mycket mer bensin än normalt genom huvudmunstycket och det ska få smuts att lossna, provat några gånger funkar oftast inte men ibland kan det hjälpa.