Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym124
Hej, till och börja med är jag inte säker på om jag la tråden rätt.
För cirka en månad sedan tog min bror sitt liv, jag var den som upptäckte det men var aldrig inne i bostaden utan det skötte polisen. Varför osv orkar jag inte ta upp.
Är det någon som har gått igenom något liknande och kan dela med sig av tips för att klara sig igenom det tunga? Begravningen hölls igår och var det absolut värsta jag har gjort.
Sover knappt något om nätterna trots sömntabletter och lugnande. Har gått o pratat med psykolog men känner att det inte är min grej, gjort det tidigare i mitt liv av diverse anledningar utan vidare resultat.
Varit sjukskriven i ca 3 veckor nu, provat att jobba några dagar men funkar inte. Kan inte koncentrera mig på något.
Kan tilläggas att jag "bara" är 19 och min bror var 24 och vi stod varandra väldigt nära.
Ska jag fortsätta gå till psykologen även om jag inte tycker att det funkar eller vad bör man göra?
Tack på förhand.
Sörj. Det du ska göra sörja. Det låter bara som att du försöker komma undan från det tunga och jobbiga. Men det du ska göra är att gå in i det, sörj ordentligt. Det kommer ta ett år eller så. Men sörj. Försök inte undkomma.