Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-18, 12:01
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett dilemma. Jag är utbildad lärare, men min dröm är att bli sjuksköterska. På min VFU tyckte de att jag behövde mer erfarenhet inom vården, och rekommenderade mig att t.ex sommarjobba inom vården.
Jag är inte undersköterska och skulle därför få jobba som biträde. Jag funderar nu på att ta tjänstledigt från jobbet för att få mer erfarenhet för att sedan fortsätta min sjuksköterskeutbildning. Det skulle dock innebära ett löneglapp på ca 10000:-. Vad skulle ni gjort?

Jag är medveten om att min omgivning kommer tycka att jag är helt knäpp, men pengar är inte allt?
Citera
2017-10-18, 12:03
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybaberiba1
Hej!

Jag har ett dilemma. Jag är utbildad lärare, men min dröm är att bli sjuksköterska. På min VFU tyckte de att jag behövde mer erfarenhet inom vården, och rekommenderade mig att t.ex sommarjobba inom vården.
Jag är inte undersköterska och skulle därför få jobba som biträde. Jag funderar nu på att ta tjänstledigt från jobbet för att få mer erfarenhet för att sedan fortsätta min sjuksköterskeutbildning. Det skulle dock innebära ett löneglapp på ca 10000:-. Vad skulle ni gjort?

Jag är medveten om att min omgivning kommer tycka att jag är helt knäpp, men pengar är inte allt?

Sadla om. Bättre att göra något man gillar. Man spenderar, trots allt, merparten av sitt liv på jobbet. Och vem vill jobba med odrägliga ungar idag?!
Citera
2017-10-18, 12:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sadla om. Bättre att göra något man gillar. Man spenderar, trots allt, merparten av sitt liv på jobbet. Och vem vill jobba med odrägliga ungar idag?!


Du menar altså att jag skall följa min plan?

De tyckte på min VFU att jag passade som sjuksköterska med bemötande etc. men att jag behövde öva mer på omvårdnad och det gör man som biträde. Då skulle jag få den erfarenhet som jag behöver.
Citera
2017-10-18, 12:09
  #4