2017-10-16, 18:33
Medlem
Azizoks avatar
Jag har i samband med CSN ln och ett litet sparkapital bestmt mig att jag borde investera dessa pengar istllet fr att lta de ruttna i bankkontot utan nytta. Vad freslr ni att jag kan anvnda de pengarna till? Utbildningar inom fotografi, bygga hemsidor osv? Bestlla och slja saker? Kom med ider och frslag.

Bertta ngra vlknda och beprvade metoder som mnga anvnder fr att ka pengar som de har tillgodo.
Citera
2017-10-16, 18:59
Bannlyst
Investera pengarna i att betala tillbaka lnet.
Citera
2017-10-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes

Det smsta mjliga tipset med tanke p den urlga rntan ett CSN-ln har. Det bsta r att slingra sig frn att betala tillbaka s lngt det r mjligt.
Citera
2017-10-16, 19:07
Medlem
Sittkissares avatar
Beror p hur snart du tnkt att anvnda pengarna. Kan du lta dem ligga och vxa en lngre tid s r ju aktier/fonder ett bra alternativ.
Citera
2017-10-16, 19:20
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes

De har ingen terbetalningskrav frrn jag avslutar studierna. Dessutom ska jag inte spendera CSN lnet som jag fr, utan tanken var att jag skulle anvnda de pengarna till att investera och tjna p pengarna som jag fr. Rntan ligger p ngonstans runt 2,88%. Den r allts INTE farlig!
Citera
2017-10-16, 19:21
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Beror p hur snart du tnkt att anvnda pengarna. Kan du lta dem ligga och vxa en lngre tid s r ju aktier/fonder ett bra alternativ.

Nja jag skulle vilja se den vxa lite mer och p kortare sikt, jag tnker inte plugga s pass lnge vilket innebr att lnet mste betalas tillbaka. Drfr vill jag investera i ngot som ger tillbaka en vinst, kan vara utbildning eller vad som helst.
Citera
2017-10-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Jag har i samband med CSN ln och ett litet sparkapital bestmt mig att jag borde investera dessa pengar istllet fr att lta de ruttna i bankkontot utan nytta. Vad freslr ni att jag kan anvnda de pengarna till? Utbildningar inom fotografi, bygga hemsidor osv? Bestlla och slja saker? Kom med ider och frslag.

Bertta ngra vlknda och beprvade metoder som mnga anvnder fr att ka pengar som de har tillgodo.

Frst bonushora sedan in p brsen
Citera
2017-10-16, 19:58
Medlem
Du kper VOO
Slj om 5 r nr du r klar med studierna. Inte frr.
Citera
2017-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
De har ingen terbetalningskrav frrn jag avslutar studierna. Dessutom ska jag inte spendera CSN lnet som jag fr, utan tanken var att jag skulle anvnda de pengarna till att investera och tjna p pengarna som jag fr. Rntan ligger p ngonstans runt 2,88%. Den r allts INTE farlig!

Rntan p CSN-ln r 0,34%.
Citera
2017-10-16, 21:43
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Rntan p CSN-ln r 0,34%.

Okej sg fel! Detta r ju underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera