2017-10-16, 18:33
Medlem
Azizoks avatar
Jag har i samband med CSN lån och ett litet sparkapital bestämt mig att jag borde investera dessa pengar istället för att låta de ruttna i bankkontot utan nytta. Vad föreslår ni att jag kan använda de pengarna till? Utbildningar inom fotografi, bygga hemsidor osv? Beställa och sälja saker? Kom med idéer och förslag.

Berätta några välkända och beprövade metoder som många använder för att öka pengar som de har tillgodo.
Citera
2017-10-16, 18:59
Bannlyst
Investera pengarna i att betala tillbaka lånet.
Citera
2017-10-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes

Det sämsta möjliga tipset med tanke på den urlåga räntan ett CSN-lån har. Det bästa är att slingra sig från att betala tillbaka så långt det är möjligt.
Citera
2017-10-16, 19:07
Medlem
Sittkissares avatar
Beror på hur snart du tänkt att använda pengarna. Kan du låta dem ligga och växa en längre tid så är ju aktier/fonder ett bra alternativ.
Citera
2017-10-16, 19:20
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes

De har ingen återbetalningskrav förrän jag avslutar studierna. Dessutom ska jag inte spendera CSN lånet som jag får, utan tanken var att jag skulle använda de pengarna till att investera och tjäna på pengarna som jag får. Räntan ligger på någonstans runt 2,88%. Den är alltså INTE farlig!
Citera
2017-10-16, 19:21
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Beror på hur snart du tänkt att använda pengarna. Kan du låta dem ligga och växa en längre tid så är ju aktier/fonder ett bra alternativ.

Nja jag skulle vilja se den växa lite mer och på kortare sikt, jag tänker inte plugga så pass länge vilket innebär att lånet måste betalas tillbaka. Därför vill jag investera i något som ger tillbaka en vinst, kan vara utbildning eller vad som helst.
Citera
2017-10-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
Jag har i samband med CSN lån och ett litet sparkapital bestämt mig att jag borde investera dessa pengar istället för att låta de ruttna i bankkontot utan nytta. Vad föreslår ni att jag kan använda de pengarna till? Utbildningar inom fotografi, bygga hemsidor osv? Beställa och sälja saker? Kom med idéer och förslag.

Berätta några välkända och beprövade metoder som många använder för att öka pengar som de har tillgodo.

Först bonushora sedan in på börsen
Citera
2017-10-16, 19:58
Medlem
Du köper VOO
Sälj om 5 år när du är klar med studierna. Inte förr.
Citera
2017-10-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azizok
De har ingen återbetalningskrav förrän jag avslutar studierna. Dessutom ska jag inte spendera CSN lånet som jag får, utan tanken var att jag skulle använda de pengarna till att investera och tjäna på pengarna som jag får. Räntan ligger på någonstans runt 2,88%. Den är alltså INTE farlig!

Räntan på CSN-lån är 0,34%.
Citera
2017-10-16, 21:43
Medlem
Azizoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Räntan på CSN-lån är 0,34%.

Okej såg fel! Detta är ju underbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera