Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-16, 17:26
  #1
Medlem
Ja, som rubriken lyder, är jag ensam om att tycka cannabis är nice, men inte SÅ nice, det bra med det är väll att det faktiskt går bruka varje dag, men personligen tkr jag typ tramadol, benzo, lyrica är skönare.

Enda anledningen att jag röker det ibland är att det ger mig nya perspektiv, kommer "runt" olika tankar och skriver upp det jag kommit fram till, sedan kan jag leva efter det när jag är nykter, sen bli maten godare och man skrattar som fan åt family guy ex, men någon ångestdämpning/eufori känner jag då verkligen inte av.

Sen så gillar jag att röka, alltså att dra in rök i lungorna och andas ut. Därför har jag lite svårt att förstå folk som röker varenda dag, är det nånting fel på min hjärna så det inte reagerar som alla andra eller haha? Missförstå mig inte, tkr det kan va nice ibland och i perioder men inte mer än så..kanske har att göra med att jag är en ångestfyllsperson. Tanken har slagit mig att käka benso och sedan pröva röka så jag inte har nån ångest som "stör" men det känns onödigt av självklara skäl...

Nåväl, nån som känner igen sig? Och ni som röker år ut och ur in varje dag, vad tkr ni är så nice med det hela? Det är ju olagligt, så nått måste ju va jävligt bra för er med det hela för att det ska vara värt det.

Ja tkr typ de e nice o ta en kopp kaffe, men inte så nice.. om de blev olagligt hade jag förmodligen inte druckit kaffe så ofta för att tja, det är gött men inte så jävla märkvärdigt

Har förövrigt faktiskt just rökt. Skriver rätt flummigt märker jag.
Citera
2017-10-16, 18:28
  #2
Medlem
minponnys avatar
alla gillar olika jag som typ har damp funkar röka bra . får ner mig på jorden och blir normal .
Citera
2017-10-16, 18:35
  #3
Medlem
Blaze.s avatar
Att det råkar vara olagligt har jag knappt ens tänkt på, har dragit slutsatsen att detta vill jag unna mig med och det har funkat bra hittills så varför inte. Vad händer om man röker varje dag? Tjaa har du framtidsplaner blir dom sannerligen inte bättre av att röka dagligen. Jag gör det som en avkopplingsgrej efter jobbet antar jag. Såklart goast att röka efter man gjort lite "nytta" så att säga. Vet inte varför det har blivit dagligen med åren, upplever ingen större förändring förutom att just framtidsplanerna läggs på hyllan. Men jobbar ju varje dag sparar en del så planerna kan komma sen. Just det där med att planerna kan komma sen är det stora problemet när man är daglig rökare i det långa loppet. Och att det skulle va ångestdämpande vet jag inte , det sätter snarare igång hjärnan med tankar. Men om jag ska sammanfatta just varför man röker varje dag kort och gott: Jobbar så hela dan är ju inprincip borta än då så varför inte blossa när man kommer hem, det går bra hand i hand med datorspel med. Annars inga större problem med det, blir aldrig super duper bäng som vanerökare och sällan sliten dagen efter då man ska upp och knega. Där emot om man blazeat hela helgen och kanske stannat uppe längre än vanligt kan man va aningen sleten och trött på måndagen, men vem är inte det.
Citera
2017-10-16, 19:07
  #4
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Nu på senare tid har det blivit mer sällan som jag röker, röker knappt cigg längre. Själva magin med att röka på försvinner lite när man röker för ofta. Men det är ju en drog som fungerar att bruka typ varje dag utan att man får några större problem med det.
Citera
2017-10-16, 19:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
Ja, som rubriken lyder, är jag ensam om att tycka cannabis är nice, men inte SÅ nice, det bra med det är väll att det faktiskt går bruka varje dag, men personligen tkr jag typ tramadol, benzo, lyrica är skönare.

Enda anledningen att jag röker det ibland är att det ger mig nya perspektiv, kommer "runt" olika tankar och skriver upp det jag kommit fram till, sedan kan jag leva efter det när jag är nykter, sen bli maten godare och man skrattar som fan åt family guy ex, men någon ångestdämpning/eufori känner jag då verkligen inte av.

Sen så gillar jag att röka, alltså att dra in rök i lungorna och andas ut. Därför har jag lite svårt att förstå folk som röker varenda dag, är det nånting fel på min hjärna så det inte reagerar som alla andra eller haha? Missförstå mig inte, tkr det kan va nice ibland och i perioder men inte mer än så..kanske har att göra med att jag är en ångestfyllsperson. Tanken har slagit mig att käka benso och sedan pröva röka så jag inte har nån ångest som "stör" men det känns onödigt av självklara skäl...

Nåväl, nån som känner igen sig? Och ni som röker år ut och ur in varje dag, vad tkr ni är så nice med det hela? Det är ju olagligt, så nått måste ju va jävligt bra för er med det hela för att det ska vara värt det.

Ja tkr typ de e nice o ta en kopp kaffe, men inte så nice.. om de blev olagligt hade jag förmodligen inte druckit kaffe så ofta för att tja, det är gött men inte så jävla märkvärdigt

Har förövrigt faktiskt just rökt. Skriver rätt flummigt märker jag.

Åhfan ska det ner i lungorna också, jag som trodde röka innebar att gurgla skiten likt listerine.

Har du ångest (vilket jag också har) så är habbar + röka tvärnice, visst det dämpar en del av det psykadeliska, det intressanta tankeflödet etc, men man blir riktigt jävla skön.
Citera
2017-10-16, 19:36
  #6
Medlem
GuldBuddahs avatar
Varför gillar alla inte lasagne? Varför kör alla inte Volvo?

Tänker ni inte efter innan ni startar trådar i detta delforum?
Citera
2017-10-16, 19:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Varför gillar alla inte lasagne? Varför kör alla inte Volvo?

Tänker ni inte efter innan ni startar trådar i detta delforum?
jo men det är ju ett diskussionsforum
Citera
2017-10-16, 19:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeviHuvet
Åhfan ska det ner i lungorna också, jag som trodde röka innebar att gurgla skiten likt listerine.

Har du ångest (vilket jag också har) så är habbar + röka tvärnice, visst det dämpar en del av det psykadeliska, det intressanta tankeflödet etc, men man blir riktigt jävla skön.
jomen precis, tanken har ju slagit mig om sagt, förklarade så noggrant så att folk inte ska blanda ihop det med jag gillar att röka, som i "jag gillar att röka ( cannabis )"

Jag tkr alltså de är ett nice tidsfördriv att dra ner rök i lungorna, väldigt roande, särskilt om man kan göra konster såsom rökringar osv.
Citera
2017-10-16, 19:47
  #9
Medlem
Manskensknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Nu på senare tid har det blivit mer sällan som jag röker, röker knappt cigg längre. Själva magin med att röka på försvinner lite när man röker för ofta. Men det är ju en drog som fungerar att bruka typ varje dag utan att man får några större problem med det.
När man sitter där efter ett par år och röker ett par gram per kväll så fungerar man inte direkt optimalt, men fungerar, ja hyfsat kanske.

Men saker som motivation, närminne och sociala skills var som bortblåsta, iallafall var det så för mig.

Om man lyckas hålla det till att röka 2 gånger i månaden, som ett alternativ till att festa till det på alkohol, ja då är det en trevlig drog. Men tyvärr är det ytterst få, typ ingen jag känner om jag tänker efter, som lyckas med det.
Citera
2017-10-16, 19:56
  #10
Medlem
Lätt att få tag på, billigt, beroendeframkallande? ja men inte lika som te.x lyrica. Skulle inte röka för att dämpa ner någon ångest, det är mer som en treat på kvällen. Visst kanske inte jättebra varje dag, men bättre än att smälla i sig godis varje kväll som allt för många smyger med.
Citera
2017-10-16, 20:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
jomen precis, tanken har ju slagit mig om sagt, förklarade så noggrant så att folk inte ska blanda ihop det med jag gillar att röka, som i "jag gillar att röka ( cannabis )"

Jag tkr alltså de är ett nice tidsfördriv att dra ner rök i lungorna, väldigt roande, särskilt om man kan göra konster såsom rökringar osv.
Försökte göra mig lite lustig bara. Men du, testa att röka tillsammans med benzo, tror du kommer gilla det.
Citera
2017-10-16, 20:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkeviHuvet
Försökte göra mig lite lustig bara. Men du, testa att röka tillsammans med benzo, tror du kommer gilla det.
hahah, men aa jag får kanske ta och göra det då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback