Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 16:41
  #13
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jo. Men de borde fatta hur dumt det är.. menar. Tänk om jag började hitta på egna definitionen på alla ord. Skulle ju inte gå att förstå mig. Hela poängen med språk är ju att ord har samma definition för alla.

Mitt intresse ligger i att bekämpa ignorans. Personer som argumenterar ovetenskaplig ska ha skit för det.

Menar. Med tanke på nivån hos nationalistpacket har på FB har jag blivit rätt övertygad om att invandrare inte är problemet när det kommer till de sjunkande skolresultaten.

I viss utsräckning ägnar sig alla åt att försöka kaos åt sig ord med positiv värdeladdning och smeta etiketter på motståndaren men det är inte hela världen.

Att börja fokusera helt på terminologin istället för att diskutera det saken gäller är inte ett konstruktivt sätt att diskutera.

Inte är det heller konstruktivt att argumentera på så sätt att man börjar med att hänvisa till hur smart man är själv och hur korkade andra är.

Alla människor anser sig vara rätt smarta vare sig så ätr fallet eller inte så ingen komner ju lyssna mer på dig för att du redogör för din egen självbild. Den kan ju vara överenstämmande med verkligheten eller den kan vara tämligen grandios och inte alls objektivt sann.

Jag tycker "PK" är ett ganska bra begrepp i den nya betydelsen det fått.

Det handlar om att ha ett antal åsikter som i sig tillmäts ett så stort egenvärde att de måste tillämpas strikt även om de långsiktiga konsekvenserna blir negativa.

Du får väldigt gärna hitta på ett nytt begrepp om du vill. Jag tycker inte det är så viktigt för själva etiketten har ju ingen negativ värdeladdning.
Citera
2017-10-16, 17:14
  #14
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jo. Men de borde fatta hur dumt det är.. menar. Tänk om jag började hitta på egna definitionen på alla ord. Skulle ju inte gå att förstå mig. Hela poängen med språk är ju att ord har samma definition för alla.

Mitt intresse ligger i att bekämpa ignorans. Personer som argumenterar ovetenskaplig ska ha skit för det.

Menar. Med tanke på nivån hos nationalistpacket har på FB har jag blivit rätt övertygad om att invandrare inte är problemet när det kommer till de sjunkande skolresultaten.

I och med invandringen så har det blivit fler personer per klass vilket såklart drabbar alla. Jag tror det hjälper föga att dumförklara dem. Rekorderligt folk använder sin kunskap till att upplysa andra. Inte trycka ner.
Citera
2017-10-16, 17:25
  #15
Medlem
rostigamazons avatar
Nu när det är högkonjunktur, då är det enkelt för många att vara PK, vänta tills det blir sämre tider, och dom som är PK börjar förlora sina egna pengar, då kommer det bara vara politikerna som är PK, för det finns inget värre, än när människor börjar förlora sina egna pengar.
Citera
2017-10-16, 19:01
  #16
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Uppenbarligen så delar du inte TS uppfattning om vad PK betyder och eftersom du också tillhör Flashback så kan "Flashback" inte ha en definition av PK.
Det handlar övht inte om en uppfattning här. Politisk korrekt är att följa de politiska värderingar som dominerar i samhället. De ändras.

Ni menar att de politiska värderingarna just nu favoriserar invandring i Sverige och förminskar de enorma problem som invandring medför. Alla som förhåller sig skeptiska till er bild av ett Sverige i förfall p.g.a. invandring är P.K. Men, vi ser i samhället, bland vanligt folk och politiker, en stor skepsis mot invandringen. Sverige utvisar fler, Regeringen har skärpt ton i frågan, Moderaterna många nya förslag gällande migrationspolitiken och SD har ett stort stöd.

Så det är möjligt att invandringsfientliga kommer att inta den nya rollen som P.K inom en överskådlig framtid. Det är alltså inte så att P.K är en fas som upphör.
Citera
2017-10-16, 19:05
  #17
Medlem
maxorrs avatar
PK- het som kan innebära flera fall av betydelser och på generellt gällande politiska samhällsfrågor som ska beslutas eller beslutats eller i specifika fall, inkluderande kulturella skillnader

PIK (inkorrekthet) har tagit över som majoritet pga av de styrande regerings PK dåliga överbeslut i frågor till gängse kommunal politikers PK dåliga underbeslut i frågor om följderna till rådande samhällets negativa förändringar. Som tagits för stora synliga skador på medborgares tillvaro och vardag oavsett om vänster media för falsk journalistik för allmänheten.

Detta pga att de negativa effekterna av massinvandringen spår och som pågår har resulterat till reella skador på alla medborgares samhällskikt till våra gängse rutiner och rättigheter och skyldigheter till vårt sätt att leva, samt att styra och verka i vår välfärd.

Därav är den PK agendan ersatts av PIK i folklig majoritet, pga av de faktiska negativa konsekvenser som sker och skett och som man kan se och inte dölja, ljuga eller manipulera om

För mig är det helt obegripligt i hur man skulle kunna sätta mer tilltro och rösta på rådande politiker att ytterligare få regera i 4 år med detta samhällskoas till förbannelse som dom förorsakat av PK som är snarare helt PIK mot folkets val och åsikter samt vardag
__________________
Senast redigerad av maxorr 2017-10-16 kl. 19:09.
Citera
2017-10-16, 19:15
  #18
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ja.. PK tiden är en fas. Den återkommer typ var tjugonde år.

Dock så kommer det inte gå tillbaka till som det var förr.. Nationalism är även det en fas som kommer å går, dock är nationalism helt utspelat, fungerar inte längre. Globalism är ju dagens variant av Nationalism egentligen.. I meningen att nationalism när den kom band större grupper samman.

Sen ska det nämnas att vi nog aldrig går tillbaka till ett stängt och främlingsfientligt samhälle. Det har vi ju redan gjort å det funkade inte så bra. Fast PK har ju absolut noll med att vara positiv eller negativt till invandring att göra om man inte hittat på sin egen definition..

Har du missat Katalonien, Skottland? Eller kurderna i Irak? Valframgångarna för nationalistiska partier i Europa. Donald Trump?

Öppna ögonen. Nationalismen var aldrig död.
Citera
2017-10-16, 19:32
  #19
Avstängd
Zambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det handlar övht inte om en uppfattning här. Politisk korrekt är att följa de politiska värderingar som dominerar i samhället. De ändras.

Så det är möjligt att invandringsfientliga kommer att inta den nya rollen som P.K inom en överskådlig framtid. Det är alltså inte så att P.K är en fas som upphör.

Ursprunget till politisk korrekthet står att finna i kulturmarxismens frankfurtskola.
Begreppet används för att beteckna en självrättfärdig hållning i politiska och moraliska frågor, i samklang med den politiska elitens värderingar.

En fjäskig strävan att vara till lags och tycka som de som har makten, när de makthavande byts ut eller ändrar paradigm följer de döda sillarna "kappvändarna" den nya trenden.
Citera
2017-10-16, 19:40
  #20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är inte ett val. Pk har en definition. Om du definierar det som att vara för invandring är din definition fel helt enkelt. Brist på förståelse i svenska är förmodligen anledningen, nationalistpacket har ofta svårt för det egna språket...

å med Flashbacks definition menar jag hur de flesta definierar PK i diskussion på FB.

Jag är ju så att säga inte en lågutbildad loser, som de flesta här verkar vara baserat på att alla trådar i stort sett bara klagar på alla aspekter av livet. Livet är tufft om man är en förlorare, har inte med samhället att göra..


Ja den är fel om du utgår från begreppets definition i t ex Wikipedia men det har skett en betydleseglidning där.

Idag sammanfaller ju åsikterna man avser med det som för närvarande är PK i ordets traditionella mening så det är inte så konstigt att man är lat och säger PK istället för att ge en lång beskrivning av normen.

Grundproblemet är ju inte att någon är PK i ordets traditionella bemärkelse utan att man helt enkelt anser att den just nu rådande normen är orimlig p g a sina konsekvener.

Vi kan ersätta uppsättningen åsikter och ideer med bokstäverna QJ om det gör dig gladare.
Då kan vis säga att idag är QJ PK.

Att sitta och tjafsa om vilken typ av begrepp PK är tillför inget. Det viktiga är om den rådande normen är vettig eller inte.
Citera
2017-10-16, 19:55
  #21
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambo
Ursprunget till politisk korrekthet står att finna i kulturmarxismens frankfurtskola.
Begreppet används för att beteckna en självrättfärdig hållning i politiska och moraliska frågor, i samklang med den politiska elitens värderingar.

En fjäskig strävan att vara till lags och tycka som de som har makten, när de makthavande byts ut eller ändrar paradigm följer de döda sillarna "kappvändarna" den nya trenden.
Ett begrepp ur en konspirationsteori således. Du är kanske lika styrd av någonting annat, så att du ser i svart och vitt medan det finns de som försöker ha en nyanserad bild.
Det kanske är de som inte blint tror på er demonisering av invandrare ni kallar P.K. Nej,nyanserat tänkande är inte bara en fas för mig.
Citera
2017-10-16, 20:07
  #22
Medlem
"Ideological subversion"
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0

Man ställer folk mot folk, etniciteter mot etniciteter, kultur mot kultur osv.
Vänder folk mot sina egna länder, sina egna ursprung.
Citera
2017-10-16, 20:09
  #23
Medlem
PK-fasen är en fas som man går igenom i övre tonåren.

När man sedan går in i vuxenstadiet träder man in i förståelsen att man inte kan vara generös med andras pengar och man kommer också till insikt om vikten av långsiktig planering, framförhållning och får ett bättre konsekvenstänk.
Man mognar också till att inse vikten av allas rätt till fria åsikter.

En del människor mognar sent och några uppnår tyvärr aldrig vuxenstadiet utan stannar i tonårs-fasen PK hela livet.
Citera
2017-10-16, 20:29
  #24
Medlem
BAB7s avatar
PK-stämpeln är en Högerextrem lögn och konspirationsteori.
Nazister och rasister är väldigt aktiva på nätet i olika forum, där sprids dessa lögner om PK, Kulturmarxism och Frankfurt och fan vad allt...

Verkligheten ser dock annorlunda ut, vi andra normala, dvs 90% av befolkningen, har sedan länge genomskådat dessa pinsamma charader som rasisterna och andra högerextrema grupperingar försöker sprida.

Kortfattat: PK finns inte, det normala är det som är normalt, thats it!
Men det normala är just det som rasisterna och nazisterna kallar PK.
- kanske inte så konstigt, för i en sjuk nazisthjärna är ju det som är normalt "sjukt"..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback