Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-31, 14:11
  #109
Medlem
Att alla begagnat annonser är fulla av tyngdtäcken, det är svar nog.
Varför kostar dom så mycket egentligen?
Citera
2021-10-31, 22:31
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta
Ge dig inte! Säg även att du har gått på sömnskola där du fick lära dig fokusera på din andning. Samt att du får massa otäcka biverkningar av all medicin. Kämpa och lycka till 💪

Tack snälla!! 😀
Citera
2021-11-26, 16:05
  #111
Medlem
Funkar sådär hittils. Får väl ge det lite tid
Citera
2021-11-26, 16:06
  #112
Avstängd
Varför köper folk dyra duntäcken?
Citera
2021-12-28, 15:04
  #113
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Fördelar och nackdelar med olika typer av tyngdtäcken?

Ni som sover med olika typer av tyngdtäcken. Vad anser ni vara bra/dåligt med de olika typerna. Jag har hört att de med glaskulor kan göra att alla kulorna lägger sig på olika ställen runt kroppen (har de inte olika avdelade utrymmen för att motverka det?) Sedan finns det de med sand, kedjor osv.
Citera
2021-12-28, 15:06
  #114
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Ni som sover med olika typer av tyngdtäcken. Vad anser ni vara bra/dåligt med de olika typerna. Jag har hört att de med glaskulor kan göra att alla kulorna lägger sig på olika ställen runt kroppen (har de inte olika avdelade utrymmen för att motverka det?) Sedan finns det de med sand, kedjor osv.
Har ett från cura. Riktigt bra!
Citera
2021-12-28, 15:16
  #115
Medlem
Idumeas avatar
Älskar mitt kedjetäcke, tycker det formar sig bra efter kroppen och det har en lite tunnare sida där kedjorna känns tydligare. Toppen för oss som älskar taktila grejer!
Men har ingen aning om hur man hittar ett kedjetäcke utanför landstinget.
Citera
2021-12-28, 15:41
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Ni som sover med olika typer av tyngdtäcken. Vad anser ni vara bra/dåligt med de olika typerna. Jag har hört att de med glaskulor kan göra att alla kulorna lägger sig på olika ställen runt kroppen (har de inte olika avdelade utrymmen för att motverka det?) Sedan finns det de med sand, kedjor osv.
Har bara testat kedjetäcken ett kort tag och det var inget för mig.

Dock så upplevde jag de lite lättare täckena som betydligt mer behagliga än de riktigt tunga.
Citera
2021-12-28, 19:00
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Älskar mitt kedjetäcke, tycker det formar sig bra efter kroppen och det har en lite tunnare sida där kedjorna känns tydligare. Toppen för oss som älskar taktila grejer!
Men har ingen aning om hur man hittar ett kedjetäcke utanför landstinget.

Finns tyngdtäcken på Clas Ohlsson, Hemtex, ICA Maxi osv numera.

Jag gillade inte de med bollar, för ojämnt och kändes som jag hade massa ägg runt mig.

Har också ett kedjetäcke där ena sidan är tunnare så man kan välja om man vill känna konturerna av kedjorna eller inte.

Hjälp mig massor med sömnen, behöver knappt äta piller för såna problem längre.

Enda klagomålet jag har är att det rasar ner i påslakanet varje natt.

Så ha påslakan med hål uppe i övre hörnen så är det mycket enklare.

Edit tillägg:

Har för mig att jag läst nåt om att man ska ha ca 10 kg av sin kroppsvikt i tyngd. Stämde inte för mig, jag har mycket tyngre än det.
Citera
2021-12-28, 19:54
  #118
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Finns tyngdtäcken på Clas Ohlsson, Hemtex, ICA Maxi osv numera.

Jag gillade inte de med bollar, för ojämnt och kändes som jag hade massa ägg runt mig.

Har också ett kedjetäcke där ena sidan är tunnare så man kan välja om man vill känna konturerna av kedjorna eller inte.

Hjälp mig massor med sömnen, behöver knappt äta piller för såna problem längre.

Enda klagomålet jag har är att det rasar ner i påslakanet varje natt.

Så ha påslakan med hål uppe i övre hörnen så är det mycket enklare.

Edit tillägg:

Har för mig att jag läst nåt om att man ska ha ca 10 kg av sin kroppsvikt i tyngd. Stämde inte för mig, jag har mycket tyngre än det.

Vet du var man kan köpa kedjetäcke då? Jag har letat, men hittar bara täcken med bollar och annat.
Citera
2021-12-28, 20:08
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Vet du var man kan köpa kedjetäcke då? Jag har letat, men hittar bara täcken med bollar och annat.

här tex vid snabb googling

https://mondian.se/?gclid=CjwKCAiAiK...RoC5v4QAvD_BwE
Citera
2021-12-28, 22:49
  #120
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
här tex vid snabb googling

https://mondian.se/?gclid=CjwKCAiAiK...RoC5v4QAvD_BwE

Där ser man!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback