Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-15, 23:57
  #1
Medlem
Är 16 år gammal, känner en muslimsk tjej som jag känt sen 8:an.
Hon är från Aleppo, men egentligen Grekland. (föddes i grekland)
Jag gillar henne verkligen, asså, jättemycket, men hennes familj är muslimsk osv,
och nyligen har jag börjat flirta med henne, och det verkar funka lagom, även om vi inte gått ut tillsammans än.

Jag hade tänkt och gå ut med henne och hänga elr nåt, men jag har lite tvekan om om hennes familj skulle acceptera att en 100% svensk pojke me brunt hår försöker få deras dotter som sin tjej vettu?

skicka gjärna tips! :P
Citera
2017-10-16, 00:01
  #2
Medlem
Du ska såklart behandla henne precis som alla andra tjejer, men om du är orolig över att hennes föräldrar är religiösa och praktiserande muslimer så kan du alltid kolla läget med tjejen först och fråga lite försiktigt hur det ligger till.

Fråga ut henne, du förlorar på inget. Det är henne du är intresserad av och inte hennes föräldrar.

Lycka till!
Citera
2017-10-16, 00:03
  #3
Medlem
Jag skulle väl säga att det smartaste är att fråga henne om för det första vad hon skulle tycka om att ni gick ut tillsammans och sedan ta det vidare till att fråga henne vad hon tror att familjen skulle säga.
Citera
2017-10-16, 01:17
  #4
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Om hon inte går runt i burka eller slöja så behöver du nog inte oroa dig.
Citera
2017-10-16, 02:35
  #5
Medlem
Du, det är 18-årsgräns på Flashback.
Citera
2017-10-16, 07:49
  #6
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmnada
Är 16 år gammal, känner en muslimsk tjej som jag känt sen 8:an.
Hon är från Aleppo, men egentligen Grekland. (föddes i grekland)
Jag gillar henne verkligen, asså, jättemycket, men hennes familj är muslimsk osv,
och nyligen har jag börjat flirta med henne, och det verkar funka lagom, även om vi inte gått ut tillsammans än.

Jag hade tänkt och gå ut med henne och hänga elr nåt, men jag har lite tvekan om om hennes familj skulle acceptera att en 100% svensk pojke me brunt hår försöker få deras dotter som sin tjej vettu?

skicka gjärna tips! :P
för det första, passa dig jävligt noga.
för det andra, hej då!
för det tredje, dom är islamister.
för det fjärde, hejdå!
Citera
2017-10-16, 10:19
  #7
Medlem
Policys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmnada
Är 16 år gammal, känner en muslimsk tjej som jag känt sen 8:an.
Hon är från Aleppo, men egentligen Grekland. (föddes i grekland)
Jag gillar henne verkligen, asså, jättemycket, men hennes familj är muslimsk osv,
och nyligen har jag börjat flirta med henne, och det verkar funka lagom, även om vi inte gått ut tillsammans än.

Jag hade tänkt och gå ut med henne och hänga elr nåt, men jag har lite tvekan om om hennes familj skulle acceptera att en 100% svensk pojke me brunt hår försöker få deras dotter som sin tjej vettu?

skicka gjärna tips! :P
Jag har varit i en snarlik situation, sammanträffligt nog så var jag också 16 då. Jag var dock bara bra vän med henne, och inte direkt "på g" eller "dejtande". Vi stötte på pappan en gång, han verkade skeptisk men trevlig. Man kan komma långt med att bara vara en reko, trevlig grabb.

Det kan gå bra, men lita på din magkänsla ifall du får för dig att du skulle kunna hamna i problem av detta. Lycka till!
Citera
2017-10-16, 14:11
  #8
Medlem
AX64s avatar
Hej,
Även om du personligen kan tänka dig en skäggvåffla så ska du nog fundera igenom det där lite mer. Det finns kanske andra personer runt omkring dig som kan reagera på det och i värsta fall kan de få för sig att ge dig stryk. Det kan också vara väldigt svårt för dig att komma in i tjejens familj. Dessutom är det inte givet att du verkligen kan förstå henne, hennes bakgrund, sätt att tänka, et cetera när det väl kommer till kritan.
Citera
2017-10-17, 01:07
  #9
Medlem
Kul tråd men glöm det. Konvertera till fredens religion islam så kanske ni får till det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback