Citat:
Ursprungligen postat av
creepingdeath
men det mesta han ägnat sig åt är ju typ boken maps of meaning (500+ sidor, $50, $130 hardcover) dom flesta som är en fan av jordan har varken läst boken, eller förstått den om dom gjort det.
när han går på djupet om bibeltolkningar, som det för honom själv tagit åratal att komma fram till, då menar jag att dom allra flesta inte kan säga "jag är helt med på hans resonemang, finner honom väldigt klar och enkel att förstå, han är rakt på sak och väldigt tydlig".
En del av oss är öppna och mottagliga för saker och vill lära oss så mycket som möjligt av det vi råkar ramla över, Peterson är ju fantastisk som lägger ut sina tankar och erfarenheter så att alla kan ta del av det och lära sig.
Jag har inte läst hans bibeltolkningar, men laddar ner "demo" på kindle just nu, skulle det verka intressant så får det bli ett framtida köp.
Jag har däremot lite svårt att förstå vad det är du är ute efter här? Om du tycker Peterson är svår, det är okej, men din envishet att pracka på att vi andra skulle tycka det med, vad handlar det egentligen om?