2018-04-11, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Du förstår inte att Dr.skalmanski förstår dig men försöker förklara att han anser att du antar att andra inte förstår Jordan bara för att du inte gör det.

men det är ett rimligt antagande.
Citera
2018-04-11, 00:54
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
men det är ett rimligt antagande.

Här är en enkel, väldigt intressant historia dessutom, denna förstår du!

https://www.youtube.com/watch?v=aWojVJKdh1M

Citera
2018-04-11, 01:00
Bannlyst
han är lustig på det sättet då han blandar rena självklarheter med rena obegripligheter.

antar folk som säger att dom förstår honom, tar till sig det enkla, anekdoter från riktiga livet, självklarheter.

medans allt det andra, det mesta, förblir obegripligt.
Citera
2018-04-11, 01:01
Medlem
ReiseReises avatar
Han är helt enkelt bara intelligent och står för det som han kommer fram till. Man låter resonemang och logik styra ens preferenser. Det är bra att han håller sig borta från "högerblocket", det är såna människor vi faktiskt behöver eftersom de retar gallfeber på vänsterrörelsen när man inte kan brännmärka personen.
De flesta debattörer, akademiker, alternativa journalister förlorar lite av sin legitimitet när de börjar associera sig för mycket med "högerblocket" och dess personligheter (dvs Milo, Gavin, Joseph Paul, Ben Shep osv)
Citera
2018-04-11, 01:15
Bannlyst
jag skulle sätta honom i facket "intellektuell fadersfigur med rockstjärne-aura"

han är mer poppis för HUR han säger det, snarare än vad han säger.
Citera
2018-04-11, 01:16
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
han är lustig på det sättet då han blandar rena självklarheter med rena obegripligheter.

antar folk som säger att dom förstår honom, tar till sig det enkla, anekdoter från riktiga livet, självklarheter.

För min del stämmer inte ditt antagande, jag är helt med på hans resonemang, finner honom väldigt klar och enkel att förstå, han är rakt på sak och väldigt tydlig, väl påläst (klart, han är professor) och han har oftast väldigt intressanta infallsvinklar.
Citera
2018-04-11, 01:17
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
jag skulle sätta honom i facket "intellektuell fadersfigur med rockstjärne-aura"

han är mer poppis för HUR han säger det, snarare än vad han säger.

Han vinner på att han står för sina åsikter hela vägen igenom diskussionen, inte väjer när det blir konflikt, och har backning för det han talar om.
Citera
2018-04-11, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
För min del stämmer inte ditt antagande, jag är helt med på hans resonemang, finner honom väldigt klar och enkel att förstå, han är rakt på sak och väldigt tydlig, väl påläst (klart, han är professor) och han har oftast väldigt intressanta infallsvinklar.

men det mesta han ägnat sig åt är ju typ boken maps of meaning (500+ sidor, $50, $130 hardcover) dom flesta som är en fan av jordan har varken läst boken, eller förstått den om dom gjort det.

när han går på djupet om bibeltolkningar, som det för honom själv tagit åratal att komma fram till, då menar jag att dom allra flesta inte kan säga "jag är helt med på hans resonemang, finner honom väldigt klar och enkel att förstå, han är rakt på sak och väldigt tydlig".
Citera
2018-04-11, 01:27
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
men det mesta han ägnat sig åt är ju typ boken maps of meaning (500+ sidor, $50, $130 hardcover) dom flesta som är en fan av jordan har varken läst boken, eller förstått den om dom gjort det.

när han går på djupet om bibeltolkningar, som det för honom själv tagit åratal att komma fram till, då menar jag att dom allra flesta inte kan säga "jag är helt med på hans resonemang, finner honom väldigt klar och enkel att förstå, han är rakt på sak och väldigt tydlig".

En del av oss är öppna och mottagliga för saker och vill lära oss så mycket som möjligt av det vi råkar ramla över, Peterson är ju fantastisk som lägger ut sina tankar och erfarenheter så att alla kan ta del av det och lära sig.

Jag har inte läst hans bibeltolkningar, men laddar ner "demo" på kindle just nu, skulle det verka intressant så får det bli ett framtida köp.

Jag har däremot lite svårt att förstå vad det är du är ute efter här? Om du tycker Peterson är svår, det är okej, men din envishet att pracka på att vi andra skulle tycka det med, vad handlar det egentligen om?
Citera
2018-04-11, 01:31
Bannlyst
man ska inte underskatta vilken jävla mancrush många har på honom också, särskilt nu när han fått lite färg i australien.
Citera
2018-04-11, 05:46
Medlem
Citat:

Upplever inga direkta lustigheter med mannen. Tvärtom en ganska kristallklar logik.
Du vill forminska personer som tycker om honom och anser det genom forlojliga hans resonemang genom att dela upp det såsom, anekdoter och trams.
Om du vill kan du ta fram några klipp och forklara vilka delar du inte forstår.
Helt självklart startas en debatt om vad verkligen menas och det är en sund reaktion och leder till utveckling.
Senast redigerad av Johnth 2018-04-11 kl. 06:31.
Citera
2018-04-11, 07:57
Medlem
bravehs avatar
Individualist och karriärist. Han har drag av darwinism med den starkes rätt över den svaga fast han säger sig vara kristen.

Samtidigt är han inte särskilt manlig. Ljus kvinnlig röst och otränad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in