Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Det där med att städa sitt rum är ju så hejdlöst dumt. Om man har läst hur stora filosofer har levt, så är det väl i princip ingen som har städat sitt rum. Diogenes brukade t.o.m. skita och runka offentligt för att visa sitt förakt för samhällets normer. Där var en riktig filosof och inte en fjant, som trycker till en och annan politiskt korrekt person då och då.
Helt efterbliven felanalys från din sida. Så för att vissa filosofer har varit helt hjärnskadade och bajsat och runkat offentligt är det korkat att städa sitt rum, dvs få ordning på sitt eget liv, innan man försöker förändra världen? Intelligent!
Sedan är Jordan B Peterson en fantastisk person och en av världens främsta offentliga intellektuella personer som hjälpt hundratusentals, om inte miljoner människor världen över. Därför är det hysteriskt roligt hur folk på ett forum som med största sannolikhet inte gjort ett skit för någon annan klagar på en sådan framstående person. Detta är objektivt sant och kan inte debatteras. Han har gjort ett enormt avtryck på mänskligheten. Ta inspiration istället för att vara kritisk eller avundsjuk.
Att det skulle vara negativt att han börjar lipa under en intervju där han berättar om sin erfarenhet av att träffa tusentals unga som mår otroligt dåligt och är i behov av uppmuntran förstår jag inte. Är det en dålig egenskap eller hur ska jag tolka det?

Det är kanske inte det mest underhållande att se han gråta i var och varannan intervju, men att det på något sätt skulle vara ett dåligt karaktärsdrag kan jag inte begripa.