2009-08-14, 13:58
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Jag testade faktiskt detta i tisdags denna vecka, men det enda som hände var att jag blev dålig och fick inte en gnutta positiva effekter, endast negativa såsom skakningar, illamående, trötthet och ont i magen. Aldrig förr upplevt detta. Vet inte om det berodde på att det var Krypton då det var första gången jag testade detta.

Krypton är mycket mer potent än övrig kratom, och av din beskrivning så tog du för stor dos?
Citera
2009-08-14, 14:11
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Krypton är mycket mer potent än övrig kratom, och av din beskrivning så tog du för stor dos?

Håller med. Låter som en typisk överdosering. Man ska inte underskatta kryptonet.
Citera
2009-08-14, 14:48
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Vet att krypton är väldigt hype'at. Men det är så fruktansvärt mycket billigare med större mängder vanlig kratom från utlandet. PM'a om du vill ha en billig sida(nej, det är inte min och gör inte reklam. försöker bara hjälpa en broder som verkar vilja berusa sig hyffsat billigt).

Har funderat på att köpa det också men efter att ha provat extrakt och vanliga pulveriserade löv så tvekar jag på att det är värt.

Om sanningen ska fram så har jag haft det stora nöjet att röka afghanskt opium den senaste tiden, och för ett ögonblick funderade jag över hurvida ev kramtom skulle kunna fungera som opiumsubstitut.
Jag tror inte kratom är vad jag letar efter, även om jag är lite nyfiken.
Men jag tackar så väldigt mycket för omtanken!

Citat:
Ja, orimligt dyrt om man använder det varje dag! Nu tar jag inte alls så stora doser som andra här, jag tycker verkligen inte om att överdosera pulvret (ger klåda, kan ge illamående, och i vart fall jag blir grymt lättirriterad). 0,3-0,4mg, max. Det mår åtminstone jag bra på under ca: fyra timmars tid

Som sagt ganska orimligt, ja. Möjligen köper jag det i framtiden bara för att ha provat.
Citera
2009-08-14, 15:29
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Om sanningen ska fram så har jag haft det stora nöjet att röka afghanskt opium den senaste tiden, och för ett ögonblick funderade jag över hurvida ev kramtom skulle kunna fungera som opiumsubstitut.
Jag tror inte kratom är vad jag letar efter, även om jag är lite nyfiken.
´
Det går ju att köpa ett gram krypton, då blir det inte så dyrt - och ett gram duger utmärkt för att pröva om det är något eller inte.
Citera
2009-08-14, 15:40
Medlem
kingzyzs avatar
Citat:
´
Det går ju att köpa ett gram krypton, då blir det inte så dyrt - och ett gram duger utmärkt för att pröva om det är något eller inte.

Vart?
Citera
2009-08-14, 15:44
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Vart?

www.prylshoppen.se
Citera
2009-08-14, 15:49
Medlem
kingzyzs avatar
Tackar för det!

Tog mig ändå 5 min att hitta, hehe.
Citera
2009-08-14, 19:08
Medlem
SinCitys avatar
Citat:

Mycket möjligt... Jag började dock med att ta halva påsen, alltså 0,5g. Väntade kanske 1,5h eller så, men när jag inte fått tillstymmelse till effekt så drog jag resterande med. Även om det var en överdosering så borde jag ju upplevt någon slags positiv effekt till att börja med för att sedan uppleva de negativa effekter jag fick, eller?

Nä, jag tror mina receptorer är kajko efter tidigare kratombravader för några år sen(även om Carl Von S(tror jag det var) skrev att han slutade få effekt, tog ett break på nåt år och sen funkade det igen), eller så är det det att jag dagligen tar sub som förstör det hela... Enda chansen att få veta säkert är som sagt att testa 15x igen då jag vet hur effekten av det ter sig på mig...

Drygt hur som helst då jag sett fram emot att kunna ta Kratom då och då eftersom jag inte kan förlusta mig medelst bensodiazipiner... Får gå över på Ketogan och Imovane antar jag för att mysa till det ibland när andan faller på helt enkelt...

Peace!
Citera
2009-08-15, 02:48
Medlem
Goatboys avatar
2mg alprazolam, 1g krypton, 40cl alkohol ikväll = lite nojja..+ total eufori

Är lite nojjig nu och tänkte kolla med någon super nörd vad gäller andningsdepression. alla 3 ämnen jag stoppat i mig är andnigsdeppresiva vid blanding. Dessutom finns det väl inte så mycket forskning inom Kratom (krypton som jag tagit) och hur vida det integrerar med andra ämnen?

Edit: ändrat stavfel 6 gånger nu
Edit igen: tog ~0,5g krypton till nu

Btw, så har min kväll varit kunglig (Xanoren äger!)
Senast redigerad av Goatboy 2009-08-15 kl. 03:04.
Citera
2009-08-15, 07:13
Medlem
bluetech123s avatar
Nej det är inte bra att blanda såna mängder som du beskriver, tänker främst på alkoholen då. Tycker att kratom är tillräckligt andningsdeprimerande utan att man blandar det med något annat. Så det finns ingen anledning till att förvärra situationen genom att dricka sprit. Även om man blir helt jävla väck av den blandningen som jag erfarit ett par gånger.
Citera
2009-08-15, 07:38
Medlem
Goatboys avatar
Har haft en supermysig halvsömn nu sedan jag skrev sist var nere i tvättstugan nyss och är lite mer vaken nu, känner nog bara av kratomet för jag är rätt skön och har supersmå pupiller

Kan hålla med om att beslutet att ta kratom inte var särskilt bra, mitt omdöme sänks ganska bra med alkohol + benzo.
Citera
2009-08-15, 07:55
Medlem
bluetech123s avatar
Jo det är så jävla nice att nodda och den här tråden fick mig att återfalla pladask och beställde ännu ett 5 pack krypton.

Men du får lova mig att du aldrig upprepar nattens bravader, ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in