2009-12-21, 19:02
Medlem
Funderarmusens avatar
Är det någon som har upplevt "andningsproblem" vid intag utav Krypton? Skulle vara intressant ifall någon svarade.
Senast redigerad av Funderarmusen 2009-12-21 kl. 19:09.
Citera
2009-12-21, 19:04
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmark
För mig tog det inte bort bakfyllan.

Alkohol är det enda som funkar för mig, tyvärr.

Benso funkar för mig när jag har haft bakfylla! Eller att röka cannabis!
Citera
2009-12-21, 19:07
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Är det någon som har upplevt "andningsproblem" vid Krypton? Skulle vara intressant ifall någon svarade.
Jag har inte upplevt problem att andas, men kratom är andningsdepressivt.
Citera
2009-12-21, 20:02
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Jag har inte upplevt problem att andas, men kratom är andningsdepressivt.

Precis.

När jag har provat opiater tidigare så har jag vid läggdags haft svårt att somna, av någon fysisk eller psykisk anledning så får jag för mig att jag "slutar" andas. Det torde inte vara någon fara med Krypton, men lika bra att höra sig för utifall någon har upplevt det andningsproblemen.

Visserligen så tror jag svaret kvittar, min nyfikenhet har bevisats gång på gång starkare än det sunda förnuftet
Citera
2009-12-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderarmusen
Precis.

När jag har provat opiater tidigare så har jag vid läggdags haft svårt att somna, av någon fysisk eller psykisk anledning så får jag för mig att jag "slutar" andas. Det torde inte vara någon fara med Krypton, men lika bra att höra sig för utifall någon har upplevt det andningsproblemen.

Visserligen så tror jag svaret kvittar, min nyfikenhet har bevisats gång på gång starkare än det sunda förnuftet

OBS! Kratom är ingen opiat. Dom som tror det har verkligen inte läst på om Kratom!
Citera
2009-12-21, 20:48
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -rbn-
OBS! Kratom är ingen opiat. Dom som tror det har verkligen inte läst på om Kratom!
Kratom innehållet opiodalkaloider, så låt dem kalla det för opiat. Effekterna är desamma.
Citera
2009-12-21, 21:04
Medlem
tjo! slängde i mig 0.5g krypton för lite över 1 tim sen men känner inte ett skit slängde i mig ytterligare 0.5 nu,skall jag ta mer? har det med opiat tolerans att göra hur mycket man skall ta eller? tacksam för svar
Citera
2009-12-21, 21:10
Medlem
Då tycker jag det är dags att ta bort kratom ur denna rubrik och alla andra trådar där det nämns tillsammans med kratom (ja ja, jag vet att det kanske inte går att lösa)

Man kan hitta ganska många källor som säger att Krypton inte är kratom.

Här har ni en länk
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=64188

Finns mer på Google:
http://www.google.com/search?hl=en&s...thetic&spell=1

Vet att många av er kommer att säga att det inte är så. titta tillbaks på alla spiocetrådar som påstod att det inte innehöll canabinoler. Så att jag tror vi vet vad vi har att vänta oss för nyhet ganska snart

Citat:
The institute for forensic medicine in Freiburg, is the same institute that cracked the Spice secret.

Men men, kör på ni som inte bryr er om att det inte ör äkta kratom.

PS. vet att det nämnts tidigare, men jag tyckte det var värt att nämnas igen!!
Citera
2009-12-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Kratom innehållet opiodalkaloider, så låt dem kalla det för opiat. Effekterna är desamma.

Effekten är väl ite alls den samma. Kratom har många andra egenskaper, men visst låt dom tro att det är en opiat då
Citera
2009-12-21, 21:28
Medlem
bluetech123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -rbn-
Effekten är väl ite alls den samma. Kratom har många andra egenskaper, men visst låt dom tro att det är en opiat då
Opiat är det inte.

Det är en opioid, bland annat. Alltså inte bara en opioid, utan även annat samtidigt. Det stämmer mycket bra att det innehåller opioida alkaloider. Att något är en opioid betyder just att effekten liknar effekten av opium. Observera att jag skriver liknar, och inte "är identisk". Det finns en skillnad, och anledningen till att skillnaden existerar är att det även innehåller andra alkaloider med andra effekter utöver de opioida alkaloiderna. Till exempel innehåller det även centralstimulerande alkaloider.

Någon som vet mer specifikt om vilka effekter de olika alkaloiderna har, och vad de heter, får gärna fylla i.
Citera
2009-12-21, 21:42
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Opiat är det inte.

Det är en opioid, bland annat. Alltså inte bara en opioid, utan även annat samtidigt. Det stämmer mycket bra att det innehåller opioida alkaloider. Att något är en opioid betyder just att effekten liknar effekten av opium. Observera att jag skriver liknar, och inte "är identisk". Det finns en skillnad, och anledningen till att skillnaden existerar är att det även innehåller andra alkaloider med andra effekter utöver de opioida alkaloiderna. Till exempel innehåller det även centralstimulerande alkaloider.

Någon som vet mer specifikt om vilka effekter de olika alkaloiderna har, och vad de heter, får gärna fylla i.
Denna, och denna är de som ger mest effekt vad jag vet. Båda är opioder. Den största effekten som kratom ger är ju stimulering av endorfinreceptorerna.
Senast redigerad av Narvik 2009-12-21 kl. 21:53.
Citera
2009-12-21, 21:44
Medlem
toppslatskivlins avatar
Fy fan va denna tråd är trallig.

Någon skriver nånting om opiat, inte ens att Krypton är en opiat och då är det nån nisse som skriker ut att Krypton VERKLIGEN INTE ÄR EN OPIAT!!!!!!!!!

Sedan måste folk förklara sig med 17 inlägg sedan börjar det om. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in